Το τέλος της εποχής των κινητήρων εσωτερικής καύσης της Jaguar είναι μόλις λίγες εβδομάδες μακριά. Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να τερματίσει την παραγωγή των οχημάτων της με κινητήρες βενζίνης και diesel από τον ερχόμενο Ιούνιο, όπως δήλωσε ο Joe Eberhardt, διευθύνων σύμβουλος της JLR στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας όμως, το πρώτο από μια νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων της Jaguar δεν αναμένεται να έρθει στην αγορά πριν από το 2025. Αυτό σημαίνει πως η JLR θα πρέπει να σχεδιάσει μια διαχειρίσιμη μετάβαση από την υπάρχουσα γκάμα στη νέα, η οποία να έχει ως στόχο να μην ξεμείνουν οι αντιπρόσωποι της μάρκας από νέα οχήματα.
"Η πλειονότητα των μοντέλων μας παύει να παράγεται τον Ιούνιο, αλλά θα είναι διαθέσιμη προς πώληση για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα", αναφέρει ο Eberhardt. "Θα έχουμε ένα πρόγραμμα παραγωγής που θα μας επιτρέπει να έχουμε συνεχή προμήθεια οχημάτων μέχρι να έρθουν τα νέα μοντέλα", υποστηρίζει.
Η F-Type μας αποχαιρετά πρώτη
Οι τελευταίες παραγγελίες πελατών για την σπορ F-Type εκτελούνται τώρα. Τα οχήματα της Jaguar που έχουν προγραμματιστεί για παραγωγή μέχρι τον Ιούνιο είναι το μεσαίο crossover F-Pace, το compact crossover E-Pace και το sedan XF. Η ηλεκτρική I-Pace, που κατασκευάζεται στην Αυστρία από τη Magna Steyr, αναμένεται να δει την παραγωγή της να σταματά τελευταία, πιθανότατα κάποια στιγμή στις αρχές του επόμενου έτους.
Ο εκπρόσωπος της JLR, Stuart Schorr, δήλωσε ότι το εργοστάσιο Castle Bromwich της εταιρείας στη Μ. Βρετανία, όπου κατασκευάζονται το F-Type, το XF και το μικρότερο σεντάν XE, θα ξεκινήσει τη μετάβαση στην παραγωγή πλαισίων αμαξώματος για όλα τα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά το τέλος της παραγωγής των οχημάτων.
Το GT πρώτο μοντέλο στην ηλεκτρική εποχή
Θυμίζουμε πως η πρώτη από τις ηλεκτρικές Jaguar νέας γενιάς, είναι ένα τετράθυρο fastback με την ονομασία GT, το οποίο πιθανότατα θα έχει τιμή εκκίνησης γύρω στις 120.000 ευρώ. Θα είναι εξοπλισμένο με τετρακίνηση και θα έχει επιτάχυνση 0-100 km/h κάτω από 4 δευτερόλεπτα.
Η JLR έχει δηλώσει ότι το GT θα μπορεί να φορτίζει εξαιρετικά γρήγορα και θα έχει αυτονομία έως και 700 χιλιόμετρα. Θα αποτελέσει την πρώτη Jaguar που θα βασιστεί στο πάτωμα που ονομάζεται JEA. Δύο επιπλέον crossover με βάση την JEA αναμένεται να πλαισιώσουν το GT μέχρι το τέλος του 2026.