Ο οίκος Pininfarina είναι μια ιταλική εταιρεία σχεδιασμού αυτοκινήτων με έδρα το Cambiano της Ιταλίας. Ιδρύθηκε το 1930 από τον Battista "Pinin" Farina, που αργότερα άλλαξε το όνομά του σε "Pininfarina". Από τότε, η εταιρεία έχει γίνει γνωστή για τον εξαιρετικό σχεδιασμό των αυτοκινήτων της. Επίσης δραστηριοποιείται στην αρχιτεκτονική και στον σχεδιασμό εσωτερικών χώρων
Το 2015 εξαγοράστηκε από τον ινδικό όμιλο της Mahindra συνεχίζοντας να σχεδιάζει και να παράγει μοντέλα με προωθημένη εικόνα και μοντέρνα τεχνολογία. Το τελευταίο δείγμα γραφής της είναι το πειραματικό μοντέλο Enigma GT που παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στην έκθεση της Γενεύης.
Το νέο Pininfarina Enigma GT είναι ένα όχημα με ευρύχωρη καμπίνα 2+2 θέσεων που βασίζεται σε ένα πάτωμα με διευρυμένο μεταξόνιο. Με ιδιαίτερα δυναμική σιλουέτα το νέο concept car της εταιρείας διαθέτει ένα ευμεγέθη καμπύλο κρύσταλλο που καταργεί τις κολόνες Α και προσφέρει στο εσωτερικό άπλετο φως και εξαιρετική πλευρική ορατότητα.
Το σχεδιαστικό μοτίβο είναι εξόχως αεροδυναμικό με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να προσδιορίζεται στο 0,24 Cx, χάρη και στην μικρή μετωπική του επιφάνεια.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το Enigma GT φέρει ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία με κινούμενα πάνελ στη γρίλια και στους εκτροπείς αέρα στους τροχούς αλλά και ενεργή αεροτομή. Η είσοδος στο εσωτερικό γίνεται όταν ανασηκωθεί το μεγάλο στέγαστρο.
Η καμπίνα διαθέτει υλικά υψηλής αισθητικής και ποιότητας ενώ οι ενσωματωμένες τεχνολογίες προσφέρουν εκτός των άλλων και εμπειρία χρήσης επαυξημένης πραγματικότητας που συνδυάζονται με τεχνητή νοημοσύνη.
Ο χρήστης βρίσκεται μπροστά από ένα πολυλειτουργικό τιμόνι με πολυγωνική στεφάνη και απέναντι από μια μεγάλη, στενόμακρη οθόνη αφής να διατρέχει όλο το ταμπλό. Οι εμπνευστές του project υπόσχονται μια καθηλωτική εμπειρία χρήσης που υποστηρίζεται από τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Το concept car με την εξωτική εικόνα εφοδιάζεται και με προωθημένη τεχνολογία. Υπάρχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης V6 Turbo στα 2,5 λίτρα με ισχύ 435 ίππων μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα που λαμβάνει ενέργεια από υδρογόνο που βρίσκονται στον πίσω άξονα τροχών αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα μπροστά που προσδίδει στο μοντέλο χαρακτηριστικά τετρακίνησης.
Το συνολικό μήκος του μοντέλου είναι στα 4,580 μ. με μεταξόνιο στα 2,880 μ. Ζυγίζει 1.690 κιλά ενώ η κατανομή βάρους είναι 46%-54% ανάμεσα στον μπροστινό και πίσω άξονα. Σύμφωνα με την εταιρεία το Enigma μπορεί να επιταχύνει από στάση σε 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δεύτερα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Το Enigma GT είναι ένα πειραματικό μοντέλο επιδόσεων και θα παραμείνει ως τέτοιο. Καθώς η εταιρεία οδεύει στα 95α γενέθλια της το 2025, το portfolio καινοτόμων μοντέλων Pininfarina φαίνεται πως θα διευρυνθεί περαιτέρω.