Την χώρα των χιλίων λιμνών επέλεξε η Nissan για να επιβεβαιώσει το αξιόμαχο της τεχνολογίας τετρακίνησης e-4ORCE που είναι σχεδιασμένη ειδικά για εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Για την περίπτωση επιλέχθηκε το υβριδικό X-Trail e-POWER και το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya δοκιμάστηκαν σε χειμερινή οδήγηση στα όμορφα αλλά και ιδιαίτερα απαιτητικά τοπία της επαρχίας στη Φιλανδία.
Το σύστημα Nissan e-4ORCE προσαρμόζεται αυτόματα για βέλτιστη απόδοση σε πάγο, χιόνι και δύσκολες συνθήκες εδάφους. Αφορά στα μοντέλα με δύο κινητήρες – δύο ηλεκτροκινητήρες ή ένας θερμικός και ένας ηλεκτρικός – που επιτρέπει στους οδηγούς των μοντέλων που το διαθέτουν να έχουν καλύτερο έλεγχο σε παγωμένες στροφές και καμπές με μικρή διόρθωση του τιμονιού.
Έχει μετρηθεί και πιστοποιηθεί πως η συγκεκριμένη τεχνολογία της Nissan είναι 10.000 φορές ταχύτερη σε απόκριση ροπής σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα τετρακίνησης.
Το σύστημα διαθέτει επίσης αναγεννητική κατανομή πέδησης – ελαχιστοποιώντας την κλίση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί αισθάνονται ασφαλείς και έχουν τον έλεγχο, ανεξάρτητα από το αν αντιμετωπίζουν την παγωμένη τούνδρα της Αρκτικής ή την πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά.
Στην περίπτωση του X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 213 ίππων με έναν μπροστινό κινητήρα 150 kW (ροπή 330 Nm) και έναν πίσω κινητήρα 100 kW (ροπή 195 Nm). Με το νέο σύστημα τετρακίνησης η συγκεκριμένη έκδοση του X-Trail μπορεί να επιταχύνει σε χρόνο 7'' για τα 0-100.
Από την άλλη, το Ariya e-4ORCE προσφέρει συνδυαστική ισχύ 306 ίππων με ροπή έως και 600 Nm. Εδώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 5,7 δευτερόλεπτα.
Με το e-4ORCE, η ροπή κατανέμεται μπροστά και πίσω για να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση των ελαστικών ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος, ενώ το φρενάρισμα ελέγχεται ξεχωριστά για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς.