
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Xpeng, συνεργάτης της VW, σχεδιάζει να προσλάβει 4.000 νέους υπαλλήλους μέσα στη χρονιά που διανύουμε και να επενδύσει εκατομμύρια στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς επιδιώκει να επιβιώσει σε αυτό που περιγράφει ως ακραίας μορφής ανταγωνισμό στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Οι επιπλέον εργαζόμενοι θα αντιπροσωπεύουν αύξηση 25% του εργατικού δυναμικού της Xpeng η οποία αριθμούσε 15.829 εργαζόμενους στα τέλη του 2022. Η εταιρεία θα επενδύσει επίσης 450 εκατομμύρια ευρώ στην έρευνα και ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης για "έξυπνη” οδήγηση, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, He Xiaopeng.

Η Xpeng, η οποία συνεργάζεται με τον όμιλο Volkswagen, σχεδιάζει να κυκλοφορήσει περίπου 30 νέα προϊόντα ή ανανεωμένα μοντέλα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
"Αντιμέτωποι με την απαισιόδοξη μακροοικονομική κατάσταση, πολλοί επιχειρηματικοί εταίροι αποσύρονται και φοβούνται να επενδύσουν. Νομίζω ότι αυτή είναι μια ευκαιρία για την ανάπτυξή μας", δήλωσε ο Xiaopeng, περιγράφοντας το 2024 ως την πρώτη χρονιά του "γύρου νοκ άουτ" για τις κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων.
Οι ανταγωνιστές μειώνουν το κόστος
Τα σχέδια επέκτασης της Xpeng έρχονται σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, ο οποίος αγωνίζεται να μειώσει τα κόστη. Η ζήτηση συνεχίζει να έχει πτωτική τάση στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, παρά τις νέες εκπτώσεις με αιχμή του δόρατος την Tesla. Η Nio, μια ακόμη κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε τον Νοέμβριο ότι θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά 10% για να βελτιώσει την αποδοτικότητα εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού.
Αντιμετωπίζοντας ασθενέστερη ζήτηση στο εσωτερικό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα έχουν εστιάσει στις εξαγωγές ως κινητήρια δύναμη για ανάπτυξη. Αλλά η αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στις εξαγωγές οχημάτων, φαίνεται πως προκαλεί τριβές στο εξωτερικό.
Η VW αποφάσισε να επενδύσει περίπου 650 εκατομμύρια ευρώ στην Xpeng αγοράζοντας μερίδιο 4,99% στην εταιρεία. "Φέτος είναι η 10η χρονιά της Xpeng. Η απόδοσή μας στην αγορά πρέπει να υπερδιπλασιαστεί", κατέληξε ο Xiaopeng.