
Όπως ανακοίνωσε η γαλλική κυβέρνηση, σταματά για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους το πρόγραμμα επιδότησης των χαμηλόμισθων που μισθώνουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αφού η ζήτηση υπερέβη κατά πολύ τον αρχικό σχεδιασμό.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, όσοι έχουν ετήσιο εισόδημα μικρότερο από 15.400 ευρώ, είχαν από τις αρχές του 2024 τη δυνατότητα να μισθώσουν ένα ηλεκτρικό όχημα για 100 έως 150 ευρώ το μήνα.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ελκυστικό μέτρο, που στόχο είχε να ενισχύσει τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα από άτομα που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να τα αντέξουν οικονομικά. Μάλιστα το πρόγραμμα επιδότησης προοριζόταν να τεθεί σε εφαρμογή νωρίτερα, όμως πήρε παράταση καθώς οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν διαθέσιμο ικανό αριθμό επιλέξιμων οχημάτων.

Η ουσία όμως είναι πως έστω κι έτσι, η κυβέρνηση είχε προϋπολογίσει 1,5 δισ. ευρώ για να προσφέρει 20.000 μισθώσεις στο πλαίσιο του προγράμματος φέτος, αλλά μετά από την τεράστια ζήτηση, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 12/2 ότι αυξάνει τις μισθώσεις σε 50.000 φέτος, με το πρόγραμμα να πρόκειται να επαναληφθεί ξανά το επόμενο έτος.
Δύο προγράμματα επιδότησης
Το πρόγραμμα επιδότησης των μισθώσεων, προσφέρεται παράλληλα με ένα ακόμη χρηματικό κίνητρο που κυμαίνεται μεταξύ 5.000 και 7.000 ευρώ για όσους προχωρούν σε αγορά ηλεκτρικού οχήματος.
Για να είναι επιλέξιμα για οποιοδήποτε από τα δύο προγράμματα, τα ηλεκτρικά μοντέλα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα όρια για τον άνθρακα που παρήχθη κατά την κατασκευή και μεταφορά τους. Πρόκειται για μια φωτογραφική διάταξη, που σχεδιάστηκε για να διασφαλίσει ότι τα φτηνά κινεζικά οχήματα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και θα εξαιρεθούν.
Συγκεκριμένα, ο κατάλογος των επιλέξιμων μοντέλων περιλαμβάνει 24 που παράγονται από τη Stellantis και 5 από τη Renault. Ενδεικτικά το Tesla Model Y βρίσκεται στις πιθανές επιλογές, αλλά όχι το Model 3. Επίσης, έχει ενδιαφέρον πως το Dacia Spring που εισάγεται από την Κίνα, αποκλείστηκε από τη λίστα.
Μείωση επιδότησης και για τα υψηλά εισοδήματα
Παράλληλα με την διακοπή του προγράμματος μισθώσεων ηλεκτρικών από τους χαμηλόμισθους, η γαλλική κυβέρνηση προχώρησε σε μείωση κατά 20% και της επιδότησης που μπορούν να λάβουν οι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων με υψηλότερα εισοδήματα. Ο λόγος ήταν η διαφαινόμενη υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού για την συγκεκριμένη ενέργεια.
Σύμφωνα με την ρύθμιση που έγινε, η επιδότηση μειώθηκε από 5.000 σε 4.000 ευρώ για τους αγοραστές αυτοκινήτων με υψηλότερο εισόδημα, αλλά παρέμεινε στα 7.000 ευρώ για τα άτομα με χαμηλότερα εισοδήματα. "Τροποποιούμε το πρόγραμμα για να βοηθήσουμε περισσότερους ανθρώπους, αλλά με λιγότερα χρήματα", δήλωσε σχετικά ο υπουργός Περιβαλλοντικής Μετάβασης, Christophe Bechu.