Η Renault σταματά την είσοδο της φίρμας ηλεκτρικών Ampere στο χρηματιστήριο

Αν και όπως αναφέρει η Renault, η απόφαση δεν επηρεάζει τη στρατηγική της Ampere, αυτή έρχεται ως συνέπεια του αρνητικού timing για τα ηλεκτρικά οχήματα τη δεδομένη στιγμή.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο όμιλος Renault τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου, αναφέρεται πως: "Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς μετοχών, ο όμιλος Renault αποφάσισε να ακυρώσει τη διαδικασία της δημόσιας εγγραφής της Ampere”.

Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την αρχική δημόσια προσφορά της μονάδας ηλεκτρικών οχημάτων Ampere, με τη Renault να υπογραμμίζει ωστόσο δια στόματος Luca de Meo, πως η εξέλιξη αυτή δεν θα έχει καμία επίπτωση στη στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το λογισμικό, ή στις οικονομικές της κατευθύνσεις και στη στρατηγική κατανομής κεφαλαίου.

"Το στρατηγικό σχέδιο του ομίλου Renault, Renaulution, είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και τα αποτελέσματα που θα ανακοινωθούν για το 2023, επιβεβαιώνουν την ικανότητα του ομίλου να παράγει βιώσιμες ταμειακές ροές για τη χρηματοδότηση των σχεδίων του για το μέλλον”, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Θυμίζουμε πως η Ampere, αποτελεί έναν από τους άξονες της νέας εποχής της Renault και συγκεκριμένα το τμήμα των ηλεκτρικών της οχημάτων. Σύμφωνα με τη Renault, αναμένεται φέτος να έχει έσοδα περίπου 2,8 δισ. ευρώ, ενώ στοχεύει σε πωλήσεις 300.000 EV το 2025, από 45.000 το 2023. Το πλάνο προβλέπει πως οι πωλήσεις θα πρέπει να αυξηθούν σε 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα το 2031.

Ύφεση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών

Η δημόσια εγγραφή επρόκειτο να πραγματοποιηθεί το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αλλά η Renault δήλωσε στα τέλη του 2023 ότι δεν θα προχωρούσε αν η αποτίμηση ήταν πολύ χαμηλή. Και αυτό είναι μια εξέλιξη που έρχεται να προστεθεί σε μια όχι και τόσο θετική στιγμή για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Αρκετές νεοσύστατες εταιρείες στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων που ελπίζουν σε μια επιτυχία ανάλογη της Tesla, δεν είχαν την υποδοχή που περίμεναν στις κεφαλαιαγορές. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η Polestar που ανήκει στην Geely και εισήλθε στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ το 2022, δήλωσε ότι θα περικόψει 450 θέσεις εργασίας, καθώς η τιμή της μετοχής της παρέμεινε σε ύφεση.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων παρουσιάζουν σημάδια ύφεσης σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Ευρώπης, αφήνοντας τους επενδυτές επιφυλακτικούς για την πορεία ανάπτυξής τους. Στην έκθεση κερδών του τέταρτου τριμήνου, η Tesla προειδοποίησε για χαμηλότερη αύξηση των πωλήσεων φέτος, αφού μείωσε τις τιμές πέρυσι, πλήττοντας την κερδοφορία της εταιρείας.

Σχεδιάζει 7 νέα ηλεκτρικά μοντέλα

Σε ότι αφορά την Ampere, αυτή σχεδιάζει μια σειρά από επτά ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2031, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτοκινήτου πόλης που θα κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ για να αντικαταστήσει το σημερινό Renault Twingo. Σύμφωνα με τη Renault, η Ampere θα είναι κερδοφόρα, καθώς μπορεί να φτάσει σε ισοτιμία τιμών με ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα πιο γρήγορα από άλλους κατασκευαστές.

Συγκεκριμένα, η Ampere υπολογίζει πως θα είναι σε θέση να μειώσει το κόστος εξέλιξης και παραγωγής των ηλεκτρικών μοντέλων κατά 40% σε μία μόνο γενιά. Και αυτό είναι κάτι που θα επιτρέψει στη Renault να μειώσει τις τιμές για τους καταναλωτές. Η Ampere, θα κατασκευάσει EVs για τις Renault, Alpine, Dacia, Nissan και Mitsubishi, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Volkswagen για την εξέλιξη και παραγωγή ενός ηλεκτρικού μοντέλου χαμηλού κόστους.