Αποστολή στην Πράγα για τη νέα Porsche Panamera: Γίνεται καλύτερη;

Παρουσιάστηκε η 3η γενιά Porsche Panamera, άνοιξε και το βιβλίο παραγγελιών στην Ελλάδα και το μόνο που μένει να διερευνήσουμε είναι το ποιους νεωτερισμούς κομίζει.

Είναι μια σούπερ μπερλίνα, ένα πολυτελές τετραθέσιο ή μία σπορ Porsche υψηλών επιδόσεων για τουρισμό και αναψυχή; Μπορεί να είναι όλα μαζί ή και πολύ περισσότερα. Το σίγουρο είναι ότι η Panamera βρίσκεται μαζί μας από το 2009, έχοντας προσδώσει στην γκάμα Porsche ένα φινετσάτο και ισχυρό grand tourer, κατασκευασμένο για να διανύει ατέλειωτα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο.

Στα περίπου 14 χρόνια κυκλοφορίας της η σειρά Panamera κέρδισε το στοίχημα με την αγορά και στις δύο όχθες του Ατλαντικού. Σε μια μικρή χώρα της νοτιοανατολικής Μεσογείου, την Ελλάδα, που επί 10 χρόνια μαστιζόταν από οικονομική κρίση, εσχάτως και υγειονομική, η Porsche ταξινόμησε συνολικά 128 Panamera από την πρεμιέρα της μέχρι σήμερα.

Καθόλου άσχημα, αν αναλογιστούμε το εμπορικό περιβάλλον των τελευταίων ετών στη χώρα μας με την απώλεια ΑΕΠ, τη μείωση των εισοδημάτων και την ύφεση στην καταναλωτική πίστη. Γενικώς, η πρώτη και η δεύτερη γενιά σημείωσαν περί τις 290.000 πωλήσεις διεθνώς.

Ολίγον από ιστορία

Η πρώτη Panamera –με την εσωτερική ονομασία G1– έκανε το ντεμπούτο της στις 19 Απριλίου 2009 στον 94ο όροφο του Παγκόσμιου Χρηματοπιστωτικού Κέντρου στη Σαγκάη και ήταν γεμάτη καινοτομίες. Το 2011 παρουσιάστηκε η υβριδική Panamera S Hybrid και δύο χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε η plug-in υβριδική Panamera S E-Hybrid.

Η πρεμιέρα για τη 2η γενιά του μοντέλου πραγματοποιήθηκε στις 28 Ιουνίου του 2016 στο Βερολίνο. Στις αποσκευές της έφερε νέα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης καθώς και την έκδοση Panamera Sport Turismo. Επίσης, όλοι οι κινητήρες ενισχύθηκαν ως προς την απόδοση.

Ήταν η γενιά της οποίας η πλήρης παραγωγή μεταφέρθηκε και συνεχίζει μέχρι σήμερα να γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Λειψία. Με αυτές τις σημειώσεις βρεθήκαμε στην Πράγα για μια πρώτη επαφή με την 3η γενιά του μοντέλου, που λανσάρεται σε τρεις εκδόσεις: Panamera, Panamera 4 και Panamera E-Hybrid.

Σοφιστικέ εξέλιξη

"Η νέα γενιά Panamera δε φέρνει κάποια σχεδιαστική επανάσταση, αλλά μια σοφιστικέ εξέλιξη των προηγούμενων σειρών" δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Peter Varga, υπεύθυνος του σχεδιαστικού τμήματος της Porsche. Αυτό, άλλωστε, είναι το προφανές.

Στο μπροστινό μέρος έχουν αλλάξει τα φωτιστικά σώματα, ενώ στο πλάι έχει τονιστεί το πλαίσιο όλων των κρυστάλλων δημιουργώντας μια μοναδική σιλουέτα. Θα λέγαμε ότι το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο από το σχεδιαστικό DNA της Porsche είναι η ουρά, που πλέον διαθέτει τη γνώριμη λωρίδα LED που ενώνει τα δύο λεπτά φωτιστικά σώματα. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι ο βασικός εξοπλισμός των νέων μοντέλων περιλαμβάνει το σύστημα φωτισμού Matrix LED.

Προαιρετικά, προσφέρεται το σύστημα υψηλής ανάλυσης HD Matrix LED το οποίο διαθέτει περισσότερα από 32.000 pixels ανά προβολέα. Διαθέτει νέες λειτουργίες, όπως η ειδική φωτεινότητα λωρίδας, ενώ η εμβέλεια φωτισμού φτάνει έως τα 600 μέτρα!

Από την άλλη, οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι πιο εμφανείς. Το τιμόνι αποτελεί το κέντρο διαχείρισης του αυτοκινήτου, καθώς πολλές από τις λειτουργίες του ρυθμίζονται από εκεί. Η σχεδίαση του ταμπλό σε σχήμα Τ έχει παραμείνει, όμως όλα πάνω του έχουν αλλάξει, από την κεντρική κονσόλα που απώλεσε τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου –τοποθετήθηκε πάνω στο ταμπλό δεξιά από το τιμόνι– μέχρι τα digital πάνελ ενδείξεων, που πλέον είναι τρία και διατρέχουν απ’ άκρη σ’ άκρη το cockpit.

H 3η οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό διατίθεται στον έξτρα εξοπλισμό, όπως συμβαίνει και στην γκάμα Cayenne, όμως σίγουρα αποτελεί ένα από τα highlight στοιχεία της νέας καμπίνας Panamera.

Συστήμα ασφάλειας

Η Porsche έχει αναβαθμίσει σημαντικά και το portfolio των συστημάτων υποβοήθησης στη νέα Panamera. Το Porsche InnoDrive περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, ενώ παράλληλα διαθέτει ενεργή καθοδήγηση λωρίδας και υποβοήθηση διασταύρωσης.

Ένας ακόμα νεωτερισμός είναι ότι κατά τη διάρκεια του αυτόματου παρκαρίσματος ο οδηγός δε χρειάζεται πλέον να βρίσκεται στο αυτοκίνητο, αν και εξακολουθεί να είναι υπεύθυνος για την όλη διαδικασία. Η αυτόματη στάθμευση μπορεί να παρακολουθείται από ένα smartphone με τη νέα λειτουργία Remote ParkAssist.

Άλλη μια τεχνολογία που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε Panamera είναι το σύστημα ενεργής ανάρτησης Porsche Active Ride, που διατίθεται προαιρετικά για την έκδοση E-Hybrid. Η συγκεκριμένη τεχνολογία φαίνεται ότι θα απογειώσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς αλλά και άνεσης της νέας σειράς.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει αερανάρτηση μαζί με το σύστημα διαχείρισης Porsche Active Suspension Management (PASM).

V6 και V8 E-Hybrid

Σε επίπεδο κινητήρων η νέα σειρά εξυπηρετείται από τον V6 Turbo στα 2,9 λίτρα με απόδοση 353 ίππων και ροπή 500 Nm για τις εκδόσεις Panamera και Panamera 4. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει βελτιωθεί ως προς την ισχύ του κατά 23 ίππους και ως προς την ροπή κατά 50 Nm σε σύγκριση με τον κινητήρα που υπηρέτησε την απελθούσα γενιά του μοντέλου.

Σύμφωνα με εργοστασιακές μετρήσεις, ο συνδυασμός της Panamera με αυτό τον κινητήρα επιτυγχάνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 272 χλμ./ώρα με λίγο καλύτερες επιδόσεις επιτάχυνσης –4,8 δευτερόλεπτα– για την τετρακίνητη έκδοση Panamera 4, λόγω καλύτερης πρόσφυσης.

Η δε κορυφαία έκδοση Turbo E-Hybrid εφοδιάζεται με έναν πλήρως αναθεωρημένο V8 Turbo στα 4,0 λίτρα και μαζί με έναν εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα 140 kW προσφέρει συνδυαστικά ισχύ 680 ίππων και θηριώδη ροπή 930 Nm. Παρέα κι ένα επίσης ανασχεδιασμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK.

Η Panamera Turbo E-Hybrid επιταχύνει στα 0-100 σε 3,2 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 315 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας της είναι πλέον 25,9 kWh. Αυτό επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του μοντέλου για 91 χιλιόμετρα (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP). Ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW επιτυγχάνει χρόνο πλήρους φόρτισης για την μπαταρία σε 2 ώρες και 39 λεπτά.

Η λίστα παραγγελιών για τη νέα Panamera έχει ανοίξει στην ελληνική αγορά με τη βασική έκδοση να έχει ως αφετηρία τα 153.270 ευρώ. Η τετρακίνητη έκδοση κοστίζει από 158.920 ευρώ, ενώ η plug-in υβριδική έχει ως σημείο εκκίνησης τα 212.940 ευρώ. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πρώτες παραδόσεις της νέας Panamera θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2024.