H Mazda έχει χρησιμοποιήσει πάνω απο 2 εκατομμύρια Wankel κινητήρες

Η Mazda έχει ταυτίσει το όνομα της με την εξέλιξη της τεχνολογίας των κινητήρων Wankel που αναβιώνουν στο MX-30 e-Skyactiv R-EV. Η δε παραγωγή τους ξεπέρασε προσφάτως τα 2 εκατομμύρια μονάδες.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Με έτος ίδρυσης το 1931, η Mazda αποτελεί έναν από τους πιο αντισυμβατικούς κατασκευαστές οχημάτων διεθνώς. Αρχικά η εταιρεία ξεκίνησε με την παραγωγή ελαφρών φορτηγών έως το 1960 όπου παρουσιάστηκε το πρώτο επιβατικό μοντέλο, το R360 Coupe.

Από τότε μέχρι σήμερα η Mazda έχει βρεθεί στο προσκήνιο ουκ ολίγες φορές ως ο μοναδικός κατασκευαστής οχημάτων που εξέλιξε την τεχνολογία των περιστροφικών κινητήρων (μοτέρ με ρότορες) αλλά και ως κατασκευαστής με ιδιαίτερα μοντέλα όπως το Cosmo Sport (γνωστό κι ως R110S), το RX-7 (Savanna) και το MX-5.

Mazda Cosmo Sport
To πρώτο μοντέλο της Mazda με περιστροφικό κινητήρα ήταν το Cosmo Sport (Mazda 110S) που παρουσιάστηκε το 1967

Σήμερα η εταιρεία γιορτάζει την παραγωγή 2 εκατ. οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα. Το τελευταίο μοντέλο Mazda που είχε κινητήρα Wankel ήταν το RX-8 του οποίου η παραγωγή έπαυσε το 2012. Ωστόσο, επανήλθε στο προσκήνιο τον περασμένο Ιούνιο διαμέσου της σειράς Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV συνεχίζοντας μια παράδοση που είναι ταυτισμένη με την ιστορία της Mazda.

Διαβάστε Επίσης

To MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι το 12ο κατά σειρά μοντέλο της Mazda που εφοδιάζεται με περιστροφικό κινητήρα. Το πρώτο μοντέλο ήταν το Cosmo Sport του 1967. Τα πλεονεκτήματα αυτής της αρχιτεκτονικής κινητήρα εσωτερικής καύσης έναντι των συμβατικών κινητήρων με έμβολα ήταν πολλά. Είναι μικρότεροι σε διαστάσεις, με λιγότερα κινητά μέρη και λειτουργούν χωρίς κραδασμούς.

Παράλληλα έχουν μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος και καλή ροπή στις χαμηλές στροφές. Από την άλλη παρουσίαζαν ευκολότερα σημάδια φθοράς (αξιοπιστία), απαιτούσαν συχνή συμπλήρωση ή αντικατάσταση λαδιών και είχαν υψηλό θερμικό φορτίο λειτουργίας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network