Μήπως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυξάνει το ενεργειακό σου αποτύπωμα; Τι δείχνει μια έρευνα του Harvard

Τελικά μειώνει το ενεργειάκο /ανθρακικό σου αποτύπωμα το ηλεκτρικο αυτοκίνητο; Τι δείχνει μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα του Harvard

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Ως δευτεροετής φοιτητής, ο 23χρονος Lucas Woodley άρχισε να θέτει δύσκολες ερωτήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι οι φορολογικές πιστώσεις αποτελεσματικές στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα; Αν όχι, πώς θα μπορούσαν να βελτιωθούν τα κίνητρα για μεγαλύτερο κοινωνικό όφελος;

"Ήθελα να καταλάβω πώς διαφορετικές συμπεριφορές οδήγησης θα επηρέαζαν την ικανότητα των ηλεκτρικών οχημάτων να μειώνουν τις εκπομπές", δήλωσε ο πρόσφατος απόφοιτος του Κολλεγίου. "Γνωρίζουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα υπό τις κατάλληλες συνθήκες, αλλά ποιες ακριβώς είναι αυτές οι συνθήκες;"

Κατά τα επόμενα 2,5 χρόνια, ο Woodley επικεντρώθηκε στα οικονομικά και την ψυχολογία. Το σώμα της έρευνας που προέκυψε εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύονται τα δημόσια δολάρια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τελικά πώς γίνεται πραγματικά οικολογικό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Το πρώτο μεγάλο ερευνητικό έργο του Woodley, που δημοσιεύθηκε πέρυσι στο Nature Sustainability διαπίστωσε ότι τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων συχνά αποτυγχάνουν να αποδώσουν τις επενδύσεις της κυβέρνησης.

Όχι μόνο οι επιδοτήσεις των ΗΠΑ ρέουν προς τους εύπορους, με τα νέα EV να εξακολουθούν να κοστίζουν κατά μέσο όρο σχεδόν 12.000 δολάρια περισσότερα ανά όχημα το 2022 από εκείνα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, αλλά αποδεικνύεται ότι οι φορολογικές πιστώσεις (έως και 7.500 δολάρια το 2023) μπορούν να δώσουν κίνητρα σε λάθος αγοραστές. Πολλοί οδηγούνται στην αύξηση του αποτυπώματος άνθρακα τους.

Διαβάστε Επίσης

"Αν είστε κάποιος που οδηγεί αρκετά, τότε είναι πιθανό να είστε κατάλληλος για να οδηγήσετε ένα ηλεκτρικό όχημα", δήλωσε ο Γούντλεϊ. "Εάν, από την άλλη πλευρά, είστε κάποιος που οδηγεί σπάνια και το όχημα πρόκειται να μείνει κυρίως στο γκαράζ, τότε αντιφατικά μπορεί να είναι καλύτερα να έχετε ένα βενζινοκίνητο όχημα".

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι μπαταρίες που τροφοδοτούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ευθύνονται για το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών κατά τη διαδικασία κατασκευής. Επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο "βρώμικα" στην κατασκευή αλλά πιο καθαρά στην οδήγηση, εξήγησε ο Woodley, πρέπει να πληρούν ορισμένα όρια χιλιομέτρων προτού αξιοποιηθούν τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα.

Στις ΗΠΑ, το τυπικό μη πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να διανύσει μεταξύ 45.172 και 110.000 χιλιομέτρων (προτού αποκομίσει οφέλη από τις εκπομπές ρύπων).

"Ωστόσο, πολλά νοικοκυριά πωλούν το όχημά τους πριν φτάσουν εκεί", είπε.

Nyobolt EV Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο Ταχύτατης Φόρτισης

Οι φορολογικές πιστώσεις, κατέληξαν οι ερευνητές, θα πρέπει να αποτελέσουν κίνητρο για τη μακροπρόθεσμη χρήση Ι.Χ. ηλεκτρικών. Επιπλέον, οι αγοραστές χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος είναι, κατά μέσο όρο, σε καλύτερη θέση για να συνειδητοποιήσουν τα πλεονεκτήματα των εκπομπών από την οδήγηση EV (δηλαδή καταγράφουν περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τον αριθμό των αυτοκινήτων που διαθέτουν).

Τον Απρίλιο του 2022, αμέσως μετά τη δημοσίευση της έρευνας, οι Woodley και Nunes δημοσίευσαν ένα υπόμνημα πολιτικής που συνιστούσε την επέκταση των κινήτρων προμήθειας στην αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων. Μέσα σε λίγες ημέρες, η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε φορολογικές πιστώσεις για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (έως και 4.000 δολάρια το 2023) στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού.

"Δεν θα ήμουν τόσο αλαζόνας ώστε να υποθέσω ότι αυτό οφείλεται στη δική μας δουλειά", δήλωσε ο Woodley. "Αλλά ήταν υπέροχο να βλέπουμε να αντικατοπτρίζονται κάποιες από τις συστάσεις πολιτικής μας".

Ο στόχος δεν είναι να αποθαρρυνθεί η ιδιοκτησία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε ο Woodley, αλλά να βελτιωθεί η χάραξη πολιτικής και να μεγιστοποιηθεί η μείωση των εκπομπών ανά δημόσιο δολάριο που δαπανάται. "Όπως πολλοί άνθρωποι της ηλικίας μου, ανησυχώ για την κλιματική αλλαγή", είπε. "Για μένα, υπάρχει πάντα το ερώτημα πώς να βελτιώσουμε την περιβαλλοντική βιωσιμότητα αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τις σχετικές πολιτικές και οικονομικές πραγματικότητες".

Με πληροφορίες από The Harvard Gazette

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network