
Τα σπορ αυτοκίνητα δεν διανύουν τις καλύτερες μέρες τους. Οι πωλήσεις τους φθίνουν και αρκετές εταιρείες αρχίζουν σιγά σιγά να εγκαταλείπουν την ιδέα να έχουν κάποιο σπορ μοντέλο στη γκάμα τους. Ανεξάρτητα όμως από τις επιλογές της αγοράς, η ιδέα και κυρίως η εικόνα ενός σπορ αμαξώματος, είναι βέβαιο πως θα εξακολουθήσει να συναρπάζει τους φίλους του αυτοκινήτου.
Κοινώς, είναι άλλο πράγμα τι αυτοκίνητο επιλέγεις να αγοράσεις, κάτι που σε μεγάλο βαθμό το επιβάλλουν οι ανάγκες σου και άλλο τι ονειρεύεσαι να είχες. Μέσα σε αυτό το τοπίο, ο αντιπρόεδρος του τμήματος προϊοντικού σχεδιασμού για την παγκόσμια αγορά της Nissan, Ivan Espinosa, αφήνει να διαφανεί μια χαραμάδα αισιοδοξίας για το μέλλον των σπορ αυτοκινήτων.

Από τη μία πλευρά, σημειώνει πως οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν σε γενικές γραμμές απωλέσει το πάθος για τα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα οι νέοι πελάτες να έλκονται όλο και λιγότερο από αυτά. Κατά την άποψή του, η έλλειψη ενθουσιασμού από τη νέα γενιά για τα αυτοκίνητα, οφείλεται στο γεγονός ότι κατά βάση η αυτοκινητοβιομηχανία δεν προσφέρει προϊόντα ικανά να υποροδοτήσουν αυτό το πάθος.
H Nissan θέλει ένα προσιτό σπορ μοντέλο

Και μέσα από αυτή τη συλλογιστική, αναφέρεται στο δικό του όραμα για το μέλλον την Nissan, στο οποίο περιλαμβάνεται ένα entry level, προσιτό σπορ αυτοκίνητο. Σε ερώτηση για το αν θα μπορούσαμε να δούμε κάποια στιγμή ένα hot hatch στη λογική της αντίστοιχης έκδοσης του Sunny, o Espinosa ανέφερε: "Δεν είμαι σίγουρος για ένα hot hatch, αλλά ίσως ένα μικρότερο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο θα μπορούσε να είναι ένα πιθανό σενάριο. Κάτι μικρότερο, λίγο πιο προσιτό".
H Nissan είχε σπορ μοντέλα διαχρονικά
Ο Espinosa υπογραμμίζει το γεγονός ότι η Nissan είχε πάντα μια γκάμα αυτοκινήτων επιδόσεων τριών επιπέδων και αυτό είναι κάτι για το οποίο θέλει να εργαστεί. "Ανάλογα σε ποια χρονική στιγμή αναφερόμαστε, είχαμε πάντα το GT-R, το Z, και πάντα είχαμε ένα εισαγωγικό μοντέλο, είτε ένα hot hatch όπως το Sunny, είτε κάτι άλλο ανάλογο σε επίπεδο τιμής και απόδοσης. Και αυτό σήμερα είναι κάτι που μας λείπει”.

Όσο για το πώς θα κινηθεί η Nissan στο μέλλον, ο Espinosa δηλώνει πως το όνειρό του ως σχεδιαστή προϊόντων, είναι η ιαπωνική μάρκα να διατηρήσει αυτή την τριπλέτα σπορ αυτοκινήτων. Ένα κορυφαίο GT-R με έκδοση Nismo, ένα Z με έκδοση Nismo και ένα μοντέλο εισαγωγικού επιπέδου επίσης με έκδοση Nismo. Όσο για το περιβόητο entry level μοντέλο, αυτό δεν θα πρέπει να είναι μόνο συναρπαστικό και ελκυστικό στην οδήγηση, αλλά και να δίνει στη νεαρή πελατεία του τη δυνατότητα συνδεσιμότητας που επιθυμεί στη σύγχρονη εποχή.