Έχουμε καιρό να ακούσουμε νέα από την Daihatsu και σε αυτό παίζει ρόλο πως η εταιρεία έχει σταματήσει εδώ και χρόνια τη διεθνή της καριέρα. Παραμένει ένα παρακλάδι της Toyota για την αγορά της Ιαπωνίας, ασχολούμενη ως επι το πλείστον με kei cars και μικρότερα επαγγελματικά οχήματα.
Στο Japan Mobility Show ωστόσο που ξεκινά στο τέλος του μήνα στο Τόκιο, η Daihatsu θα προσπαθήσει όπως φαίνεται να επιστρέψει στις καλές μέρες που διένυε στο παρελθόν, στηριζόμενη σε μερικά πολύ όμορφα και συμπαθητικά και κυρίως ηλεκτρικά concept που παρουσίασε.
Η Daihatsu ως κομμάτι της Toyota, συμμετέχει στην από κοινού ανάπτυξη μιας νέας πλατφόρμας για μικρά εμπορικά αυτοκίνητα, με την Suzuki. Στο πλαίσιο αυτό παρουσίασε δύο παραλλαγές μικρών φορτηγών, που ανήκουν ουσιαστικά στην κατηγορία kei και εξυπηρετούν ανάγκες καθημερινότητας για εκατομμύρια Ιάπωνες επαγγελματίες.
Daihatsu UNIFORM Truck
To Daihatsu UNIFORM Truck είναι το mini van της παρέας αυτών των αυτοκινήτων. Θα είναι λογικά το πιο δημοφιλές και παρά το ότι είναι concept θεωρείται πως είναι πολύ κοντά σε αυτό που θα προκύψει από την Daihatsu σε επίπεδο παραγωγής.
Daihatsu UNIFORM Cargo
Το Cargo είναι το ίδιο αλλά με μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης για περισσότερα και πιθανότατα βαρύτερα εμπορεύματα. Τα δύο UNIFORM θα εξοπλίζονται και με παροχή ρεύματος ώστε να μπορούν να μετατραπούν και σε περιοδεύοντα αυτοκίνητα για διάφορες χρήσεις.
Daihatsu me:ΜΟ
Η επιβατική παραλλαγή των δύο αυτών επαγγελματικών είναι μάλλον το Daihatsu me:ΜΟ που είναι ένα γνήσιο μικρό της Ιαπωνίας, με κύριο χαρακτηριστικό πως μπορεί να διαμορφώνεται αναλόγως τις ανάγκες του ιδιοκτήτη και να αποκτά διάφορες χρήσεις.
Το μήκος του δεν ξεπερνά τα 3 μ. και αυτό είναι κάτω ακόμη και από το όριο της κατηγορίας στην οποία εντάσσεται.
Daihatsu Osanpo
Με το Daihatsu Osanpo η εταιρεία θέλει να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα είναι τόσο εύκολο στη χρήση σαν να ξεκινάς να πηγαίνεις μια βόλτα περπατώντας. Ακριβώς για αυτό επελέγη και αυτό το όνομα που σημαίνει "περπατώ". Με μήκος μικρότερο από 3,4 μ. είναι ένα cabrio kei car και είναι τόσο ελκυστικό που θα μπορούσε να σταθεί ακόμη και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Daihatsu Vision Copen
Και τέλος αλλά μάλλον το πιο ενδιαφέρον είναι η νέα εκδοχή του Copen. Το μικρό αυτοκίνητο της Daihatsu πού ήταν πάντα συμπαθές και ενδιαφέρον είναι μάλλον πιο ταιριαστό από ποτέ στην εποχή. Είναι σίγουρα πιο ταιριαστό από ότι ήταν όταν είχε κάνει το ντεμπούτο του στην παγκόσμια αγορά.
Δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από την Daihatsu αλλά θα φέρει έναν μικρό κινητήρα 1,3 λίτρων που θα έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Η εμφάνιση δεν χρειαζόταν καν τόσο μεγάλο update καθώς ήταν ήδη πολύ πιο κοντά σε ό,τι βλέπουμε σήμερα και με μήκος που αγγίζει τα 3,8 μ. θα μπορούσε να αποτελέσει επιλογή για διάφορες αγορές αν η Toyota αποφασίσει ένα πιο διευρυμένο μέλλον για την Daihatsu.