Toyota Hilux με υδρογόνο και αυτονομία πάνω από 600 χιλιόμετρα

Η Toyota διαθέτει εμπειρία στην υδρογονοκίνηση διαθέτοντας επί 10ετίας στην μαζική παραγωγή το μοντέλο Mirai. Προσφάτως το εργοστάσιο της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε και ένα Hilux με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

H Toyota είναι από τους ελάχιστους κατασκευαστές οχημάτων που έχουν προσθέσει στην μαζική παραγωγή ένα μοντέλο με κυψέλες υδρογόνου. Πρόκειται για το Toyota Mirai που κυκλοφορεί επί 10ετίας και χρησιμοποιεί υδρογόνο σε υγροποιημένη μορφή για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ως καύσιμο σε μια τεχνολογία κίνησης που έχει ηλεκτροκινητήρα όχι όμως και μεγάλες μπαταρίες.

Προσφάτως η εταιρεία παρουσίασε ένα Toyota Hilux με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, το οποίο βγήκε από τις γραμμές παραγωγής της Toyota στο Ντέρμπι της Αγγλίας και υποστηρίχθηκε οικονομικά από την βρετανική κυβέρνηση μέσω του Advanced Propulsion Centre ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που υποστηρίζει την ανάπτυξη καθαρότερων τεχνολογιών και νέων ιδεών κινητικότητας.

Στο σασί τύπου σκάλας του Hilux διακρίνεται η προσθήκη τριών δεξαμενών υψηλής πίεσης για το υγροποιημένο υδρογόνο

Πέραν από την Toyota, υνοδοιπόροι σε αυτό το project το οποίο ξεκίνησε στις αρχές του 2022 είναι και οι εταιρείες: Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies και Thatcham Research.

Όλα τα μέλη της κοινοπραξίας έχουν διαδραματίσει βασικό ρόλο στην αρχική φάση του προγράμματος. Η Ricardo υποστήριξε τις προετοιμασίες για την κατασκευή του πρωτοτύπου, εκτελώντας εργασίες σχεδιασμού και ανάπτυξης και επιβεβαιώνοντας την πλήρη διαδικασία κατασκευής παράλληλα με τις ομάδες της Toyota Manufacturing UK (TMUK).

Η Ricardo θα αναλάβει επίσης την πλήρη αξιολόγηση του οχήματος κατά τους επόμενους μήνες, πριν από την απόφαση για ένα πιθανό μοντέλο παραγωγής που θα παρουσιαστεί στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.

Από την πλευρά της η D2H Advanced Technologies παρέχει υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας σε θέματα προσομοίωσης, μοντελοποίησης, αεροδυναμικής, θερμοδυναμικής και σχεδιασμού για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και άλλων προϊόντων της βιομηχανίες.

Η ETL (European Thermodynamics) έχει δεσμευτεί να παρέχει θερμικές λύσεις μέσω της αριστείας στο σχεδιασμό και την καινοτομία ενώ η Thatcham Research, προσφέρει πληροφορίες για την αυτοκινητοβιομηχανία και έχει αφιερωθεί στην κατανόηση των ευκαιριών και των κινδύνων της νέας τεχνολογίας οχημάτων και ειδικότερα του υδρογόνου ως καθαρού καύσιμου.

Αξίζει να σημειωθεί πως στο πρωτότυπο Hillux έχουν τοποθετηθεί τρεις δεξαμενές υψηλής πίεσης που αποθηκεύεται το υγροποιημένο υδρογόνο. Υπάρχει μια μικρότερη – σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα – μπαταρία που αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τις κυψέλες καυσίμου και στη συνέχεια δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα. Το παραγόμενο απόβλητο από αυτή τη διαδικασία είναι υδρατμός ενώ σύμφωνα με την εταιρεία η αυτονομία ξεπερνά τα 600 χλμ.