Η Mercedes ενσωματώνει πολλή τεχνολογία στα "μικρά" αυτοκίνητά της επόμενης γενιάς, αλλά και πολλές επιλογές. Φυσικά επιδιώκει να ακούγεται πολύ η ηλεκτρική πλευρά του νομίσματος, την οποία προανήγγειλε το πρωτότυπο CLA που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Μονάχου.
Θα υπάρχουν όμως και βενζινοκίνητες και plug-in υβριδικές εκδόσεις. Χρησιμοποιούν μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα που εσωτερικά αποκαλείται MMA.
Τέσσερα αμαξώματα στη νέα πλατφόρμα
Θα υπάρξουν συνολικά τέσσερις μορφές αμαξώματος σε αυτή την πλατφόρμα. Η πρώτη είναι το fastback/σεντάν της CLA του 2025, όπως προανήγγειλε το concept, αλλά και ένα shooting brake και αυτά που η Mercedes λέει ότι θα είναι δύο SUV. Το ένα από τα SUV θα είναι ένα crossover τύπου GLA, το άλλο ένα επταθέσιο που θα αντικαταστήσει την GLB.
Το πρωτότυπο CLA μας δίνει ισχυρές ενδείξεις για τη σχεδίαση της ηλεκτρικής CLA παραγωγής, και αυτή η επεξεργασία του μπροστινού μέρους θα μεταφερθεί και στα τέσσερα ηλεκτρικά αμαξώματα της MMA. Οι εκδόσεις με κινητήρες θα έχουν μεγαλύτερα ανοίγματα μάσκας και διαφορετικές φωτεινές υπογραφές, όπως ακριβώς διαφέρουν σήμερα ένα EQA και μια GLA.
Ο επικεφαλής της Mercedes Ola Kallenius λέει για την πλατφόρμα MMA: "Είναι σχεδιασμένη να είναι πλήρως ηλεκτρική από το μηδέν. Μόλις τελειοποιήθηκε η έκδοση EV, προσθέσαμε τις επιλογές του κινητήρα εσωτερικής καύσης".
Γι' αυτό και οι αναλογίες δεν είναι ακριβώς αυτές που θα είχε ένα αμιγώς ηλεκτρικό: έπρεπε να αφήσουν χώρο για κινητήρα, ψυγείο και κιβώτιο ταχυτήτων. Παρ' όλα αυτά, αυτό σημαίνει μάλλον πιο συμβατικά ελκυστικές αναλογίες από αυτές των μόνο ηλεκτρικών μεγάλων αυτοκινήτων της Mercedes, των EQE και EQS.
Η CLA είναι πράγματι πολύ όμορφη. Απαλές πτυχές ορίζουν τις κορυφές των μπροστινών φτερών και ένα άλλο ζευγάρι διατρέχει το καπό. Και από τις τέσσερις γωνίες κατά μήκος της γραμμής της ζώνης προς το κέντρο ξεκινούν λεπίδες χρωμίου με φώτα LED που ξεθωριάζουν. Όλα αυτά βοηθούν να δώσουν στο σχήμα έναν ορισμό στον οποίο μπορεί να κλειδώσει το μάτι σας, παρόλο που είναι κλασικά απαλλαγμένο από οπτικό θόρυβο.
Περισσότερες πληροφορίες για τα ηλεκτρικά Mercedes
Επιστροφή στις ηλεκτρικές εκδόσεις. Προφανώς η πλατφόρμα είναι προετοιμασμένη για δικίνητα και τετρακίνητα μοντέλα. Αλλά το CLA concept διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, έτσι ώστε να επιτευχθεί η εμβέλεια των 750 χιλιομέτρων -κατά WLTP. Υπάρχει ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων, το οποίο σημαίνει ότι στις υψηλές ταχύτητες ο κινητήρας δεν περιστρέφεται αναποτελεσματικά γρήγορα.
Ο ίδιος ο κινητήρας χρησιμοποιεί όσα χρήσιμα προέκυψαν από το πειραματικό EQXX της Mercedes με αυτονομία 1.200 χλμ., το οποίο χρησιμοποίησε την τεχνογνωσία της ομάδας F1.
Είναι εξαιρετικά αποδοτικός και χρησιμοποιεί μόνο μικροσκοπικές ποσότητες στοιχείων σπάνιας γης στους μαγνήτες του. Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και ο μετατροπέας βρίσκονται όλα σε μία συμπαγή ελαφριά μονάδα.
Το CLA δεν χρησιμοποιεί τον ίδιο τύπο μπαταρίας όπως το EQXX. Αυτή είχε τόσο χαμηλή εσωτερική αντίσταση που δεν χρειαζόταν ψύξη με νερό, αλλά το αποτέλεσμα ήταν ότι δεν μπορούσε να αντέξει τη θερμότητα της ταχείας φόρτισης.
Έτσι, οι συστοιχίες του CLA - υπάρχουν δύο επιλογές χωρητικότητας - είναι πιο συνηθισμένες υδρόψυκτες διατάξεις, για σούπερ-ταχεία φόρτιση 250kW.
Μια καινοτομία είναι οι κολλημένες μονάδες - όχι βιδωτές - για τη βελτίωση της αντοχής. Η μεγαλύτερη από αυτές έχει προηγμένες ανόδους υψηλής περιεκτικότητας σε οξείδιο του πυριτίου. Θα υπάρχει επίσης μια μικρότερη, φθηνότερη, χαμηλότερης εμβέλειας με χημεία LFP, η οποία δεν περιέχει κοβάλτιο.
Όσο για το νέο λειτουργικό, σε μια κίνηση που υποδηλώνει ότι υπάρχουν μεγάλες επεξεργαστικές ανάγκες, η Mercedes έχει τοποθετήσει τον επεξεργαστή σε ένα βάθρο κάτω από το ταμπλό, που φωτίζεται σαν το τσιπ σε κάποιο gaming PC.
Και η τοποθέτηση ειδικών οθονών κλιματισμού στο τέλος του ταμπλό σημαίνει τουλάχιστον ότι τα χειριστήρια αυτά δεν είναι θαμμένα στην κύρια οθόνη. Αν και αυτοί οι κύκλοι στο τέλος του ταμπλό μοιάζουν με αεραγωγούς, δεν είναι. Ο αέρας βγαίνει πίσω από το ταμπλό, σε μια διάχυτη ροή.
Παρόλο που η Mercedes το χαρακτηρίζει ως "compact", στην πραγματικότητα έχει μήκος κοντά στη C-Class, και έχει άφθονο χώρο για ενήλικες στο εσωτερικό του, με σωρεία τεχνολογίας και λαμπερά (σημαντικά ανακυκλωμένα) υλικά. Υπάρχει πολλή τεχνολογία και πολυτέλεια. Το είχε πει ο Kallenius πριν από λίγο καιρό ότι ακόμα και οι μικρές Mercedes θα γίνουν πιο πολυτελείς και ακριβές. Αυτό φαίνεται να συμβαίνει.