5 πράγματα που ξεχωρίσαμε στο Volkswagen ID. GTI

Το Volkswagen ID. GTI Concept που παρουσίασε πρόσφατα η εταιρεία διαθέτει ηλεκτρονικά βοηθήματα για ορισμένες απίστευτες λειτουργίες οι οποίες μας κέντρισαν το ενδιαφέρον

Στο Μόναχο η Volkswagen παρουσίασε το Volkswagen ID. GTI Concept με το οποίο φιλοδοξεί να αναθερμάνει μια πολύ σπουδαία παρουσία, όπως ήταν αυτή του Golf GTi σε μια εξίσου σπουδαία κατηγορία, όπως εκείνη των hot hatch.

To ID. GTI Concept όμως είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο απέχει πάρα πολύ από το περιβάλλον στο οποίο υπήρχε το Golf GTi. Σωστά; Σωστά, αλλά η τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα υπόσχονται να βελτιώσουν αυτή την κατάσταση. 

Παρακάτω θα βρεις 5 χαρακτηριστικά του νέου ID. GTI Concept που εν πολλοίς οφείλονται στις νέες τεχνολογίες και θέλουν να προσφέρουν μια σύνδεση με το παρελθόν. 

Θα είναι καινούργιο αλλά θα είναι σαν παλιό 

Το κορυφαίο ίσως από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι η δυνατότητα που δίνει η VW το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να θυμίζει οποιαδήποτε έκδοση από τις προηγούμενες εκδόσεις του Golf GTi. Και αυτό όπως λένε οι Γερμανοί δεν αφορά μόνο τον ήχο αλλά και  τις άλλες αισθήσεις. 

Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης μπορεί να ρυθμίσει το σύστημα κίνησης, την αίσθηση του τιμονιού, τον ήχο και τα προσομοιωμένα σημεία αλλαγής ταχυτήτων για να μιμηθεί την εμπειρία οδήγησης του αρχικού GTI του '79, του Golf 2 GTI 16v του '86 ή του GTI 4 του '01 "25 Years of GTI". 

Η λίστα περιλαμβάνει όλες τις προηγούμενες εκδόσεις και είναι βέβαιο πως θα μπορεί να εμπλουτιστεί και με άλλες λειτουργίες με ασύρματη αναβάθμιση. Θεωρείται δε βέβαιο, πως σε ό,τι έχει να κάνει με τον ήχο και με την προσομοίωση του κιβωτίου ταχυτήτων, είναι λειτουργίες που σίγουρα θα τις δούμε στο αυτοκίνητο παραγωγής  

Επαυξημένη πραγματικότητα για αγώνες

Σε έχουμε ήδη ενημερώσει πως οι εταιρείες στρέφονται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στο παρμπρίζ επαυξημένης πραγματικότητας. Ένα τεράστιο head up display που θα μεταδίδει πληροφορίες και στην περίπτωση του VW ID. GTI Concept θα μεταδίδει πληροφορίες που θα το κάνουν να μοιάζει με αγωνιστικό video game. 

Σύμφωνα με την Volkswagen το χαμηλό κέντρο βάρους κάνει το ID. GTI Concept ιδανικό για track days, χάρη στην μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα. Σε συνδυασμό με την ελαφριά μάζα (για ηλεκτρικό όχημα), θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε έναν τέτοιο ρόλο, τουλάχιστον θεωρητικά.

Η VW δίνει παράδειγμα το Nurburgring και εξηγει πως όταν ο οδηγός βρεθεί στην φημισμένη πίστα και επιλέξει τη λειτουργία GTI η διαδρομή και η θέση του οχήματος προβάλλονται στην αριστερή πλευρά του παρμπρίζ.

Στην ίδια οθόνη ο οδηγός θα μπορεί να βλέπει τη θέση του στην πίστα και τις προσπεράσεις που θα κάνει σε έναν αγώνα για παράδειγμα ή ένα πρωινό με πολύ κόσμο στην πίστα του Nurburgring. Αν το παρμπρίζ αυτό περάσει στο αυτοκίνητο παραγωγής μοιάζει δεδομένο πως κανείς θα μπορεί να επιλέξει και άλλες πίστες. 

Σύγχρονη σχεδίαση με ρετρό στοιχεία 

Οι δυνατότητες που δίνουν πλέον στους σχεδιαστές τα φώτα LED, επιτρέπουν στο Volkswagen ID. GTI Concept να είναι όσο πιο κοντά στα παραδοσιακά Golf GTi που έχουμε συνηθίσει. Η μάσκα στο εμπρός μέρος "αγριεύει" και γίνεται πιο σπορ από οποιοδήποτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει δει ποτέ χάρη στις πολλές και διαφορετικές επιλογές φώτων που υπάρχουν. 

Μια μεγάλη γραμμή από άκρη σε άκρη "κουμπώνει" με τα κυρίως φωτιστικά σώματα, τα οποία από πάνω τους διαθέτουν μια μικρότερη γραμμή που λειτουργεί ως φως ημέρας. Αντίστοιχα δύο κάθετες γραμμές στις άκρες του προφυλακτήρα πλαισιώνουν μια γρίλια με κόκκινες λεπτομέρειες. 

Στο πίσω μέρος, η επιρροή του πρώτης γενιάς GTI είναι ευδιάκριτη. Προς τιμήν της μαύρης επένδυσης του πρωτότυπου, το ID. GTI Concept φοράει μια μαύρη αεροτομή οροφής με μαύρους οδηγούς αέρα. Ακριβώς κάτω από την αεροτομή βρίσκεται ένα τρίτο φως φρένων που εκτείνεται στο πλάτος του πίσω παρμπρίζ. Η VW λέει ότι η αεροτομή βελτιώνει την ροή του αέρα και δημιουργεί ελάχιστη αντίσταση.

Ευρύχωρο εσωτερικό φόρος τιμής στα προηγούμενα GTI

Το εσωτερικό αντλεί επίσης έμπνευση από τα παλιά μοντέλα GTI. Το τιμόνι είναι τριάκτινο με την χαρακτηριστική αγωνιστική κόκκινη γραμμή στο ύψος του 12 να είναι εκείνο που ξεχωρίζει. Χειριστήρια και κυρίως επιλογέας ταχυτήτων δεν υπάρχουν πλέον, αλλά η VW έχει αφήσει ένα μεγάλο κόκκινο κουμπί στο κέντρο της κονσόλας να προσμοιάζει τον παλιό κλασικό στρογγυλό λεβιέ ταχυτήτων των παλιών Golf

Μια λειτουργία vintage μετατρέπει την οθόνη 10,9 ιντσών σε ψηφιακή αναπαράσταση των οργάνων του GTI 2ης γενιάς,ενώ το αγαπημένο καρό μοτίβο έχει επανασχεδιαστεί για το ID. GTI Concept.

Ελαφρύς σχεδιασμός

Η Volkswagen δεν ανακοίνωσε επιδόσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά για το Volkswagen ID. GTI Concept, αλλά ανέφερε κάπως υπερήφανα πως η συστοιχία μπαταριών θα είναι πολύ ελαφριά.

Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το τι σημαίνει αυτό βέβαια, αλλά όταν αναφέρεται κανείς σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το χαρακτηρίζει ελαφρύ, αφενός καταλαβαίνουμε πως εννοεί αναλογικά με τα υπόλοιπα, αφετέρου μας κεντρίζει το ενδιαφέρον.


 
Το σημερινό Golf GTI στην όγδοη γενιά του ζυγίζει 1.450 κιλά, ενώ το αντίστοιχου μεγέθους ID.3 ζυγίζει 500 κιλά περισσότερο. Αν η Volkswagen καταφέρει σε αυτό το ηλεκτρικό hot hatch να πέσει κάτω από αυτό θα είναι ένα τρομερό επίτευγμα.