
Η γερμανική εταιρεία κατασκευής συστημάτων οροφής αυτοκινήτων Webasto κατέχει μερίδιο 48% της παγκόσμιας αγοράς. Ως εκ τούτου καθορίζει και τις νέες τάσεις της τεχνολογίας σε αυτό τον τομέα οι οποίες για τα επόμενα χρόνια θα αφορούν κυρίως τις οροφές με ατμοσφαιρικό φωτισμό αλλά και εκείνες με τμηματικά μεταβαλλόμενα φιμέ κρύσταλλα.
Επί του παρόντος, αρκετές από τις σύγχρονες τεχνολογίες της Webasto τοποθετούνται σε αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών με πανοραμικές οροφές όμως που δεν ανοίγουν. Κάτι που θα αλλάξει στο μέλλον.

Η εταιρεία θα παρουσιάσει στην έκθεση του Μονάχου και ένα νέο σύστημα οροφής – το ονομάζει Roof Sensor Module – σχεδιασμένο για να λειτουργεί με οχήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 και 5, που στην πράξη δεν έχουν ακόμα μπει στην μαζική παραγωγή.
Το συγκεκριμένο σύστημα οροφής διαθέτει 14 διαφορετικούς αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένου του lidar. Πέραν της μαζικής παραγωγής, η Webasto θα διασφαλίζει πως το όλο σύστημα θα λειτουργεί, δηλαδή ότι το λογισμικό και οι αισθητήρες θα συνεργάζονται με το υλικό της οροφής. "Θα φροντίσουμε τον τρόπο καθαρισμού και ψύξη αυτών των αισθητήρων, διασφαλίζοντας ότι λειτουργούν ανά πάσα στιγμή", δήλωσε ο προφάτως ο Maximilian Hofbeck, διευθυντής διαχείρισης προϊόντων της Webasto.

Επίσης θα παρουσιαστεί και η μεγαλύτερη ανοιγόμενη οροφή στον κόσμο με ηλιακά πάνελ. Πρόκειται για μια οροφή με 50 ενεργειακές κυψέλες συνολικής απόδοσης 300 Watt που ενδείκνυται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η εταιρεία θεωρεί πως εφόσον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δέχεται αρκετό ηλιακό φως και είναι σταθμευμένο έξω, τα συγκεκριμένα ηλιακά πάνελ μπορούν να προσφέρουν επιπλέον έως και 3.000 χιλιόμετρα ετησίως από δωρεάν ενέργεια.
Ο Hofbeck προσδιόρισε πως αυτές οι οροφές θα είναι ακριβότερες μόλις κατά 20% σε σύγκριση με τις απλές πανοραμικές ηλιοροφές με φωτο-ευαίσθητο κρύσταλλο.