Η Audi βρίσκεται σε συνομιλίες με την SAIC για την αγορά μιας πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτων από την κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters
Είναι μια αναμενόμενη κίνηση -δείτε εδώ τι έχει πει ο επικεφαλής του VW Group- καθώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Audi στην Κίνα υπολείπονται αισθητά εκείνων της Tesla και των εγχώριων ανταγωνιστών, όπως η Nio -όπως διαβάσατε εδώ η Audi έχει προηγούμενα με τη Nio.
Προχωρούν οι συνομιλίες Audi-SAIC
Σύμφωνα με το δημοσίευμα η Audi επιδιώκει να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανήκει στην IM Motors (φίρμα της SAIC) και αναφέρεται ότι οι συνομιλίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Η IM Motors, η οποία ξεκίνησε την παράδοση του πρώτου της μοντέλου, του L7 sedan, το 2022, είναι μια premium ηλεκτρική μάρκα που ελέγχεται από τη SAIC και στους επενδυτές της περιλαμβάνεται ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba Group.
Πάντως η σύμφωνα με την ANE, η Audi αρνήθηκε να σχολιάσει το κατά πόσον διεξάγονται οι συνομιλίες ενώ και η SAIC αρνήθηκε να προχωρήσει σε κάποιο σχόλιο.
Το Reuters δεν αναφέρει την τιμή που προσέφερε η Audi για την πλατφόρμα EV και αν η SAIC θα εξακολουθήσει να συμμετέχει στην κατασκευή του L7 sedan μετά τη συμφωνία.
Να θυμίσουμε ότι το Automobilwoche πριν από λίγες μέρες έγραψε ότι η Audi συζητούσε με διάφορους κινέζους κατασκευαστές EV για την απόκτηση μιας ηλεκτρικής πλατφόρμας.
Η προσπάθεια της Audi να προωθήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει σταματήσει, αφού τα προβλήματα λογισμικού του ομίλου Volkswagen καθυστέρησαν το λανσάρισμα βασικών νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως το Q6 E-tron. Το VW Group ακύρωσε επίσης το πρόγραμμα Artemis της Audi για ένα αυτόνομο ηλεκτρικό αυτοκίνητο-ναυαρχίδα.
Η πλατφόρμα SSP του Volkswagen Group με βάση το λογισμικό, την οποία θα χρησιμοποιήσει η Audi, έχει επίσης τώρα μετατεθεί για το 2029, ώστε να διασφαλιστεί ότι θα επιλυθούν τυχόν δυσλειτουργίες του λογισμικού.
Οι ευρωπαϊκές φίρμες πρέπει να αντιδράσουν γρήγορα
Η αναζήτηση της Audi για μια κινεζική ηλεκτρική πλατφόρμα αναδεικνύει την πίεση που ασκείται στις δυτικές μάρκες στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, καθώς δίνουν μάχη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota, τρέχουν για να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Tesla και ορισμένων κινεζικών κατασκευαστών EV, δημιουργώντας πλατφόρμες EV σχεδιασμένες από την αρχή, στην προσπάθεια να μειώσουν το κόστος, να βελτιώσουν τις επιδόσεις και να προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους.
Η Audi δεν έχει αγοράσει πλατφόρμα από άλλον κατασκευαστή στο παρελθόν και μέχρι τώρα, χρησιμοποιούσε την αφιερωμένη στα EV πλατφόρμα MEB της Volkswagen για τα μοντέλα που προσφέρονται στην Κίνα.
Αυτή τη στιγμή αναπτύσσει μια νέα πλατφόρμα EV με την Porsche που ονομάζεται Premium Platform Electric (PPE), η οποία θα στηρίξει το Q6 e-tron και την ηλεκτρική Porsche Macan. Στην Κίνα, η πλατφόρμα PPE θα υποστηρίζει αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται από το τέλος του 2024 σε ένα εργοστάσιο που κατασκευάζει η Audi στη βορειοανατολική πόλη Changchun της Κίνας.
Τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Audi Markus Duesmann, ο οποίος θα αποχωρήσει από το ρόλο του τον Σεπτέμβριο, δήλωσε στο Reuters ότι η μάρκα έπρεπε να επιταχύνει την ανάπτυξη νέων μοντέλων για να ανταποκριθεί στην αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά στην Κίνα.
Η Audi προσφέρει δύο ηλεκτρικά μοντέλα -Q4 E-tron και Q5 E-tron- που αναπτύχθηκαν στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen στην Κίνα.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της Audi ήταν λίγο πάνω από 3.000 μονάδες το πρώτο τρίμηνο στην Κίνα, ενώ η BMW πούλησε 21.646 EV και η Tesla 137.429 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα στοιχεία του βιομηχανικού φορέα China Association of Automobile Manufacturers.
Με πληροφορίες από Reuters και Automotive News Europe