Όταν η Pagani παρουσίασε, το 2022, την Pagani Utopia, το πιο πρόσφατο hypercar της με τους 864 ίππους από τον κινητήρα της Mercedes, η Pirelli είχε ήδη ολοκληρώσει μια πολυετή ανάπτυξη του ελαστικού Pirelli P Zero Trofeo RS. Δεν ήταν σύμπτωση γιατί ο τελειομανής Horacio Pagani είχε ζητήσει από την εταιρεία ελαστικών, μια γόμα για πρωτοφανείς συνθήκες και πολύ ιδιαίτερες απαιτήσεις.

H Pagani χρειάστηκε έξι χρόνια για να ολοκληρώσει την ανάπτυξη της Utopia που αντικαθιστά την Pagani Huayra και μέσα σε αυτό το διάστημα απευθύνθηκε στην Pirelli, στην αναζήτηση ενός διαφορετικού ελαστικού από όσα ήταν διαθέσιμα μέχρι τότε.
Οι νέες τεχνολογίες που είναι πλέον διαθέσιμες και η τεχνογνωσία της Pirelli που είναι ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στην Formula 1 από το 2011 μέχρι και σήμερα, έφεραν αυτό που οι Ιταλοί κατασκευαστές ελαστικών αποκαλούν πλέον "το πιο σπορ ελαστικό στην γκάμα τους".

Το Pirelli P Zero Trofeo RS είναι μια εξέλιξη του P Zero Trofeo R, αλλά με διαφορετική κατεύθυνση. Για την ακρίβεια ενώ το Trofeo R προορίζεται να αυξάνει την απόδοση των supercars μέσα στις πίστες, ως ένα aftermarket προϊόν για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με ανησυχίες, το Trofeo RS απευθύνεται στους ίδιους τους κατασκευαστές. Αποτελεί δηλαδή ένα εργοστασιακό σπορ ελαστικό το επίκεντρο του οποίου είναι να αξιοποιηθούν οι τεράστιες δυνατότητες των αυτοκινήτων πλέον.

Νέες τεχνολογίες
Το τμήμα R&D της Pirelli μπόρεσε να εφαρμόσει μια σειρά καινοτόμων τεχνολογιών στο P Zero Trofeo RS και σε αυτό έπαιξε ρόλο και η εμπλοκή στο παγκόσμιο motorsport. H Pirelli έχει ήδη ένα μεγάλο portfolio από τεχνικές και καινοτομίες που αναλόγως τι ζητάει και τι επιθυμεί κάθε εταιρεία το παρέχει. Η Pagani ήταν η πρώτη που ζήτησε κάτι από αυτόν τον ξεχωριστό κατάλογο.

Το Multi-compound Tread για παράδειγμα είναι μια τεχνολογία που επιτρέπει την εξατομίκευση των ελαστικών ώστε να πληρούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε αυτοκινήτου, συνδυάζοντάς τα με διαφορετικές μίξεις πέλματος από τον κατάλογο Prestige της Pirelli. Για το Pagani Utopia ζητήθηκαν ελαστικά P Zero Trofeo RS ικανά να ανεβάσουν τις επιδόσεις στην ακραία σπορ οδήγηση σε σύγκριση με τα P Zero Corsa, χωρίς όμως να χάνεται η ισορροπία του αυτοκινήτου ή η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός.

Εικονικές δοκιμές
Το άλλο στοιχείο που επιτρέπει πλέον να δημιουργούνται τόσο ιδιαίτερα προϊόντα χωρίς να εκτοξεύεται το κόστος είναι το Virtual Geometry Development. Αυτό επιτρέπει στην Pirelli να κάνει δοκιμές σε γόμες, σε πέλματα, σε λινά και σε πλαϊνές δομές που καταλήγουν σε εξατομικευμένες λύσεις, διαφορετικές για κάθε εταιρεία.