Η Scania και η εταιρεία κατασκευής συσσωρευτών Northvolt, δημιούργησαν από κοινού κυψέλες μπαταρίας για βαρέα φορτηγά EV με κύκλο ζωής 1,5 εκατ. χιλιομέτρων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η μπαταρία δεν χρειάζεται αντικατάσταση καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του όχηματος. Όπως και στα smartphones οι μπαταρίες χάνουν την χωρητικότητά τους μετά από πολλούς κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης. Το ίδιο συμβαίνει και στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων. Έχει υπολογιστεί πως οι μπαταρίες χάνουν περίπου 2% της πυκνότητάς τους κάθε χρόνο με καθημερινή χρήση.
Μπορεί λοιπόν ο κύκλος ζωής των μπαταριών στα επιβατικά ηλεκτρικά οχήματα να είναι σημαντικός για τους χρήστες όμως είναι ακόμα πιο σημαντικός για τις εταιρείες και τους ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων, που συνήθως διανύουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα. Οι νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου που εξέλιξε η Northvolt μαζί με την Scania φαίνεται πως ξεπερνούν το πρόβλημα της αντικατάστασής τους σε βάθος χρόνου, που θα ήταν ένα διόλου ευκαταφρόνητο κόστος.
Θα κατασκευάζονται με χαμηλό αποτύπωμα ρύπων
Η Northvolt ανακοίνωσε τις προδιαγραφές των νέων πρισματικών κυψελών οι οποίες έχουν χωρητικότητα 157 Ah και ονομαστική τάση 3,6 V. Παράγονται στο γιγαντιαίο εργοστάσιο Northvolt Ett στη βόρεια Σουηδία χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια χωρίς ορυκτά που παράγεται από υδροηλεκτρική και αιολική ενέργεια. Εντός του έτους, η Scania θα εγκαινιάσει ένα νέο εργοστάσιο στο Södertälje της Σουηδίας όπου οι νέες κυψέλες θα συναρμολογούνται σε πακέτα μπαταριών, κατάλληλα για βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά.
Η συνεργασία μεταξύ της Scania και της Northvolt ξεκίνησε το 2017 και το συγκεκριμένο project υλοποιήθηκε ξεπερνώντας τις αρχικές προσδοκίες. Σύμφωνα με τη Scania, τα βαρέα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες έχουν κύκλο ζωής 1,5 εκατ. χλμ., κάτι που ταιριάζει με τον κύκλο ζωής των καινούργιων μπαταριών που θα χρησιμοποιηθούν στα νέα ηλεκτρικά φορτηγά της εταιρείας.
Ο Christian Levin, διευθύνων σύμβουλος της Scania, δήλωσε επί του θέματος: "Καθώς ξεκίνησε η ανάπτυξη της κυψέλης, στοχεύσαμε σε υψηλές επιδόσεις, χαμηλό λειτουργικό κόστος και μεγάλη διάρκεια ζωής. Οι δοκιμές έδειξαν πως μπορούμε να πετύχουμε διευρυμένο κύκλο ζωής σε μπαταρίες βαρεών οχημάτων προκειμένου να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα στα προϊόντα μας. Η Scania δεν έχει δώσει ακόμα συγκεκριμένη ημερομηνία για το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού οχήματός της που θα χρησιμοποιεί τη νέα μπαταρία".
Διάβασε ακόμη:
- Νέα Mercedes-Benz E-Class: Ηλεκτρική σε εμφάνιση, προηγμένη σε τεχνολογία
- Η Tesla επαναφέρει το one pedal με ασύρματο update
- Hyundai: Κυλιόμενη οθόνη τριών διαφορετικών διαστάσεων
- Πωλούνται αυτές οι Ferrari ενός και μόνου συλλέκτη