Νέα McLaren 750S: Πόσο καλύτερη είναι από την 720S;

Με αναλογία κιλών/ίππο κορυφαία στην κατηγορία, η νέα McLaren 750S αποτελεί μια ταχύτερη, ελαφρύτερη και συνολικά βελτιωμένη εκδοχή της ήδη εντυπωσιακής 720S

Η τελευταία λέξη των supercars της McLaren aκούει στο όνομα 750S και αποτελεί το ελαφρύτερο και ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής στη γκάμα της βρετανικής μάρκας. Ουσιαστικά πρόκειται για μία βελτιωμένη εκδοχή της 720S την οποία και αντικαθιστά, ενώ κάποια από τα σχεδιαστικά της στοιχεία είναι δανεισμένα από άλλα μοντέλα της McLaren.

Η πρώτη φορά που η 750S απασχόλησε το αυτοκινητικό κοινό, ήταν τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν και τα πρώτα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας έκαναν λόγο για ένα μοντέλο που θα αποτελούσε κάτι ανάμεσα στην 720S και την ισχυρότερη και ελαφρύτερη 765LT. Τα τελευταία νέα, αναφέρουν πως περίπου το 30% των εξαρτημάτων του νέου μοντέλου είναι νέα ή τροποποιημένα.

Η 750S θα είναι διαθέσιμη τόσο σε coupe όσο και σε cabrio εκδόσεις κατά το λανσάρισμα, κάτι ασυνήθιστο για μοντέλα της McLaren, ενώ δεν θα υπάρχει έκδοση LT (long tail). Επίσης αναφέρεται πως η παραγωγή της θα είναι περιορισμένη αλλά όχι αριθμημένη, κάτι που λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό της μάρκας, μεταφράζεται σε κάποιες εκατοντάδες μονάδες.

Οι τιμές της ξεκινούν στις ΗΠΑ από τα 300.000 ευρώ, με την ανοιχτή έκδοση να είναι κατά σχεδόν 20.000 ευρώ ακριβότερη. Ανεξαρτήτως του πόσο ακριβή σου φαίνεται, βάσει των κρατήσεων, οι 750S που θα κατευθυνθούν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού μέχρι και το τρίτο τρίμηνο του 2024 έχουν εξαντληθεί.

Η ισχύς αυξήθηκε το βάρος έπεσε

Είναι αλήθεια πως η 750S αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για τη McLaren, αν σκεφτεί κανείς πως ο προκάτοχός της που κυκλοφόρησε το 2017, αντιπροσώπευε το 1/3 των πωλήσεων της εταιρείας στις ΗΠΑ. Οι προσδοκίες για το νέο μοντέλο είναι να αντιπροσωπεύει το 35% των πωλήσεων στην αγορά που είναι η καλύτερη για τα μοντέλα της βρετανικής φίρμας. Το αφεντικό της McLaren στην Αμερική, Nicolas Brown, δήλωσε πως το μοντέλο αυτό "είναι βασικό γιατί μας επιτρέπει να είμαστε βιώσιμοι από άποψη κερδοφορίας τόσο η εταιρεία όσο και οι αντιπρόσωποι”.

Η 750S προβάλλει ως κάτι πολύ περισσότερο από έναν απλό ανασχεδιασμό σε σχέση με την 720S. Ο V8 twin turbo των 4.0 lt της τελευταίας, έχει πλέον 30 ίππους παραπάνω φτάνοντας τους 750, αρκετούς για να δώσουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,7 sec και 0-200 km/h σε 7,2 sec. Σύμφωνα με τη McLaren, η 750S είναι επίσης πιο ευέλικτη από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, με καλύτερη πρόσφυση στο μπροστινό τμήμα που υποβοηθείται από ένα κατά 6 mm φαρδύτερο μπροστινό μετατρόχιο και νέα γεωμετρία ανάρτησης.

Τα ελατήρια είναι 3% πιο μαλακά μπροστά και 4% πιο σκληρά πίσω, γεγονός που αναμένεται να κάνει το αυτοκίνητο πιο διασκεδαστικό, χωρίς να διακυβεύεται η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ο έλεγχος του υπάρχοντος μοντέλου. Το μπροστινό μετατρόχιο της 750S είναι κατά 6 mm φαρδύτερο και το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης -μια προσφορά της McLaren σε έναν κόσμο πλήρως ηλεκτρικών συστημάτων- έχει ταχύτερη σχέση μετάδοσης και νέα αντλία υποβοήθησης.

Το βάρος της 750S ανέρχεται σε 1.380 kg και θεωρείται μάλλον χαμηλό για τα δεδομένα του μοντέλου, έχοντας υποστεί αυστηρή δίαιτα σε σχέση με την 720S. Το μονοκόκ πλαίσιο είναι ελαφρύτερο κατά 30 kg κάτι για το οποίο απαιτήθηκε επανασχεδίαση αρκετών υλικών και εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων.

Οι νέες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 10 ακτίνων, είναι οι ελαφρύτερες που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στάνταρ σε McLaren παραγωγής και έχουν εξοικονομήσει έξτρα 13,5 kg σε σύγκριση με την 720S. Επιπλέον, τα αγωνιστικά καθίσματα με κέλυφος από ανθρακονήματα απομάκρυναν άλλα 18 kg, ο νέος πίνακας οργάνων του οδηγού 1,8 kg, ενώ ακόμη και το τζάμι του παρμπρίζ μείωσε το συνολικό βάρος κατά 1,6 kg.

Αθλητική εμφάνιση

Οι καμπύλες είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει την εμφάνιση της 750S, η οποία έχει το ίδιο μεταξόνιο με την 720S. Η σχεδίασή της επιτρέπει την επίτευξη βέλτιστης αεροδυναμικής και ψύξης της κινητήριας μονάδας. Το μπροστινό μέρος είναι πιο χαμηλό, υπάρχει ένα μακρύτερο μπροστινό splitter και οι εισαγωγές που φιλοξενούν τους προβολείς είναι στενότερες. Τέλος, υπάρχουν νέες εισαγωγές αέρα στα μαρσπιέ και αεραγωγοί στο πίσω μέρος των τροχών.

Ο υψηλής ευκρίνειας πίνακας οργάνων είναι παρόμοιος με αυτόν των Artura και Elva. Είναι σημαντικό πως επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει τη θέση του καθίσματος, χωρίς να επηρεάζει την ορατότητα των κρίσιμων πληροφοριών. Οι διακόπτες ρύθμισης της ανάρτησης και του προγράμματος οδήγησης βρίσκονται τώρα στη στεφάνη του πίνακα οργάνων.

Κλείνοντας την αναφορά μας στη νέα McLaren, να πούμε πως η 750S θα δίνει τη δυνατότητα παραμετροποίησης στον αγοραστή της από την πρώτη στιγμή, προσφέροντας νέα εξωτερικά χρώματα, υλικά στο εσωτερικό και σχέδια ζαντών, κάτι για το οποίο στο παρελθόν θα χρειαζόταν να επισκεφτεί το τμήμα Special Operations της McLaren.

Διάβασε ακόμη:
Νέα Mercedes-Benz E-Class: Ηλεκτρική σε εμφάνιση, προηγμένη σε τεχνολογία
Η Tesla επαναφέρει το one pedal με ασύρματο update
Hyundai: Κυλιόμενη οθόνη τριών διαφορετικών διαστάσεων
- Πωλούνται αυτές οι Ferrari ενός και μόνου συλλέκτη

McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S
McLaren 750S