Η ιστορία των σπορ μοντέλων με συμπαγείς διαστάσεις στη μεγάλη οικογένεια της BMW ξεκίνησε το 1973 με την παρουσίαση της σειράς BMW 2002 Turbo. Πενήντα χρόνια μετά, η βαυαρική εταιρεία παρουσιάζει την δεύτερη γενιά του μοντέλου M2 σε αμάξωμα κουπέ τριών όγκων με συνολικό μήκος 4,580 μ. για την εξέλιξη του οποίου έχει βάλει χοντρά το χέρι της το αγωνιστικό τμήμα M Performance.
Είναι γεγονός πως η σειρά 2 και η κορυφαία της έκδοση M2 δεν είχε ιδιαίτερη απήχηση στο ελληνικό κοινό. Ωστόσο ουδείς μπορεί να ισχυριστεί ότι του λείπει κάτι. Έχει δυναμική φόρμα, είναι πισωκίνητο, προσφέρει ιδανική κατανομή βάρους και μπορεί να συναγωνιστεί σε επιδόσεις ακόμα και με μία Porsche 911 Carrera GTS.
Παράλληλα όμως, μπορεί να είναι και ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης με σαφή προσανατολισμούς στην απόλαυση και στα ταξίδια. Διότι τα χαρακτηριστικά άνεσης που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό της η νέα BMW M2 είναι πολλά και ενδιαφέροντα. Όπως για παράδειγμα ο αυτόματος κλιματισμός τριών ζωνών, το σύστημα BMW Live Cockpit Plus με τεχνολογία πλοήγησης BMW Maps, ο φωτισμός περιβάλλοντος στην καμπίνα αλλά και το σύστημα ηχείων Hi-Fi.
Στην ίδια λογική είναι και τα προσφερόμενα συστήματα ADAS. Μεταξύ άλλων προσφέρονται οι λειτουργίες Front Collision Warning, Speed Limit Display με ένδειξη απαγόρευσης προσπέρασης, Lane Departure Warning και Park Distance Control που θα τις βρείτε στον βασικό εξοπλισμό.
Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα BMW iDrive που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να λειτουργεί με τη χρήση αφής ή φωνητικών εντολών. Το εν λόγω σύστημα μπορεί να λειτουργήσει και μέσω εφαρμογής My BMW App στο smartphone του χρήστη. Η δε σύνδεση γίνεται μέσω των οικοσυστημάτων Apple CarPlay και Android Auto ενώ υπάρχει επίσης ένα σύστημα κεραίας 5G για βελτιστοποιημένη συνδεσιμότητα.
Σε θέση μάχης...
Στην καμπίνα υπάρχουν σπορ καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη για οδηγό και συνοδηγό με επένδυση από δέρμα Alcantara. Εναλλακτικά διατίθενται καθίσματα M Sport με ενσωματωμένα προσκέφαλα και διάτρητες επιφάνειες σε δέρμα Vernasca/Sensatec.
Τα καθίσματα M Carbon bucket που βρίσκονται επίσης στη λίστα επιλογών χρησιμοποιούν πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία του μαξιλαριού και της πλάτης του καθίσματος εξοικονομώντας έτσι περίπου 10,8 κιλά από το βάρος του οχήματος.
O ψηφιακός πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο ενωμένες οθόνες (12,9 ιντσών η βασική και 14,9 ιντσών η κεντρική) με κυρτή διάταξη που προσφέρουν πλήθος πληροφοριών και είναι πραγματοποιήσιμοι ως προς τις λειτουργίες και τις απεικονίσεις. Η ομαδοποίηση των οθονών παρέχει σαφή επισκόπηση των διαφόρων επιλογών του μενού με τη μορφή widgets.
Το ειδικό μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα παρέχει άμεση πρόσβαση στις επιλογές ρυθμίσεων για τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης M Traction Control. Επιπρόσθετα υπάρχει και το σύστημα M Drive Professional που περιλαμβάνει επίσης το M Drift Analyser και το M Laptimer.
Στη λίστα επιλογών περιλαμβάνεται επίσης το πακέτο M Race Track, το οποίο προσφέρει εκτός των άλλων την οροφή M Carbon, τα καθίσματα M Carbon bucket, τις λωρίδες εσωτερικών διακοσμητικών σε φινίρισμα Carbon Fibre και ελαστικά πίστας.
Στη μεζούρα το 2θυρο αμάξωμα της νέας BMW M2 είναι κατά 21,4 εκατ. μικρότερο από εκείνο της BMW M4 Coupe ενώ είναι μεγαλύτερο κατά 11,9 εκατ. από εκείνο της προηγούμενης γενιάς M2. Η BMW προσφέρει την επιλογή πέντε διαθέσιμων εξωτερικών βαφών για τη νέα M2 με αποκλειστικές για τη σειρά τις αποχρώσεις Zandvoort Blue solid και Toronto Red metallic. Μια οροφή M Carbon που μειώνει το βάρος του οχήματος κατά περίπου έξι κιλά προσφέρεται προαιρετικά.
Περισσότερη δύναμη
Κάτω από το καπό υπάρχει ένας εν σειρά 6κύλινδρος βενζινοκινητήρας 3.0 λίτρων με τεχνολογία M TwinPower Turbo. Ουσιαστικά πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα που χρησιμοποιούν και οι κορυφαίες εκδόσεις M3 και M4 με μικρές αλλαγές. Η απόδοση προσδιορίζεται στους 460 ίππους με τα... "κόκκινα” να ξεκινούν από τις 7.200 σ.α.λ. Η δε ροπή των 550 Nm είναι διαθέσιμη σε ένα μεγάλο εύρος στροφών (μεταξύ 2.650 και 5.870 σ.α.λ.). Αξίζει να σημειωθεί πως η απόδοση είναι κατά 90 ίππους υψηλότερη από την προηγούμενη γενιά M2.
Η μετάδοση της κίνησης αφορά στους πίσω τροχούς διαμέσου ενός αυτόματου κιβωτίου M Steptronic 8 σχέσεων με σύστημα Drivelogic που διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό. Η συγκεκριμένη επιλογή συνοδεύεται από paddles στην κολόνα του τιμονιού για χειροκίνητη αλλαγή των σχέσεων. Από την άλλη, η BMW προσφέρει προαιρετικά κι ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων για όσους θέλουν παραδοσιακά τον έλεγχο των αλλαγών με τον κλασικό επιλογέα.
Επιδόσεις πίστας
Η εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,1 δευτερόλεπτα με το αυτόματο κιβώτιο και 4,3 δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο. Η τελική ταχύτητα προσδιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα (με ηλεκτρονικό περιοριστή) ενώ ανεβαίνει έως τα 285 χλμ./ώρα με την επιλογή του προαιρετικού πακέτου M Driver Package. Η M2 διαθέτει επίσης ενεργό πίσω διαφορικό που μπορεί να δώσει έως και το 100% της ροπής του κινητήρα στον τροχό που έχει την καλύτερη πρόσφυση.
Τέλος, η ανάρτηση έχει ηλεκτρονικό έλεγχο λειτουργίας των αμορτισέρ ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει μεταβλητή υποβοήθηση μέσω της τεχνολογίας BMW M Servotronic. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από μεγάλους δίσκους εμπρός και πίσω με δαγκάνες έξι εμβόλων μπροστά. Οι δε τροχοί είναι ανισομεγέθης ανάμεσα στους δύο άξονες με τους μπροστινούς να είναι 19 ιντσών και τους πίσω, 20 ιντσών.
Η διάθεση της νέας BMW M2 ξεκινά αυτό το μήνα στις διεθνείς αγορές ενώ η παραγωγή της θα είναι ανεξάρτητη από τις άλλες εκδόσεις της επίσης νέας σειράς BMW 2 Coupe που κατασκευάζονται στο Μεξικό. H τιμή διάθεσης στην ελληνική αγορά προσδιορίζεται στις 92.000 ευρώ.