Επίσημο: Το νέο Renault Espace είναι πλέον SUV

Με εμφάνιση μεγάλου SUV και χάρες ενός παραδοσιακού minivan -όπως ήταν πάντα το Renault Espace- παρουσιάστηκε η έκτη γενιά του ιστορικά δημοφιλούς οικογενειακού

Έχοντας πολύ πρόσφατη την επαφή με το Renault Austral χάρη στην παρουσίαση του για την ελληνική αγορά (δες εδώ τις τιμές), μπορούμε να καταλάβουμε κάπως ευκολότερα τι θα είναι το νέο Renault Espace του οποίου την έκτη γενιά αναμέναμε με ενδιαφέρον. Το Renault Espace είναι ένα ιστορικό μοντέλο των Γάλλων κάτι που κάνει ακόμη σημαντικότερη την παρουσία του αυτή την εποχή.


Ωστόσο έπειτα από σχεδόν 40 χρόνια, από τότε που παρουσιάστηκε, εκτός του εκσυγχρονισμού που δέχεται σε μόνιμη βάση όλο αυτό το διάστημα, όφειλε να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις της αγοράς και να ενταχθεί στην νέα αυτοκινητική πραγματικότητα. Αυτή θέλει SUV και αν θυμάσαι το Renault Espace ως ένα minivan τότε που αυτά είχαν λόγο ύπαρξης, καθώς είχαν κοινό, ξέχασε το γιατί στην πραγματικότητα είναι ένα μεγάλο Austral. 

Πόσο μεγάλο; 

Πρώτα από όλα είναι διαθέσιμο σε πενταθέσια και επταθέσια διάταξη. Κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο με το Austral στην Παλένθια της Ισπανίας και βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C/D της σύμπραξης της Renault με την Nissan, η οποία έχει βελτιστοποιηθεί για ένα πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης. Το μήκος του είναι 4.722 mm, είναι δηλαδή 140 mm μακρύτερο από το Austral συνολικά και το μεταξόνιο του είναι 2.738 mm που σημαίνει 70 mm μακρύτερο από το Austral. 

Αλλά οι βασικές διαφορές είναι μεταξύ του Espace πέμπτης γενιάς και του νέου μοντέλου. Το Espace έκτης γενιάς είναι 140 mm μακρύτερο από την τρέχουσα έκδοση και 60 mm στενότερο, αναδιάταξη που επιτρέπει εσωτερικό κατά 40 mm μακρύτερο και κατά πως φαίνεται τουλάχιστον σε video και εικόνες μεγάλη άνεση και  ευρυχωρία.

Renault Espace σε δίαιτα 

Η νέα έκδοση είναι ελαφρύτερη κατά 215 κιλά, με εξοικονόμηση βάρους στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, στην πλατφόρμα, στο αμάξωμα και στις συνολικά μικρότερες διαστάσεις. "Βάλαμε το Espace σε δίαιτα", δήλωσε ο Bruno Vanel, επικεφαλής προϊόντων της Renault. Η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί, εν μέρει επειδή το νέο μοντέλο είναι 32 mm χαμηλότερο και έχει πολύ πιο κομψούς καθρέφτες.

Κινητήρες; 

Το Espace θα μοιράζεται τους ίδιους κινητήρες με το Austral, στους οποίους δεν περιλαμβάνεται diesel επιλογή. Στην "βασική ομάδα" της Renault είναι πλέον το πλήρως υβριδικό E-Tech, το οποίο βασίζεται σε έναν τρικύλινδρο 1.2 lt βενζίνης με 200 ίππους χάρη στην προσθήκη δύο ηκλεκτροκινητήρων, εκ των οποίων ο ένας λειτουργεί ως μίζα. Συνδυάζεται με το αυτόματο CVT κιβώτιο. Η Renault δεν έχει δηλώσει αν θα προσφέρει μη υβριδικές εκδόσεις του Espace, αλλά το Austral διαθέτει μια επιλογή ήπιου υβριδικού βενζινοκινητήρα 48 volt.

Όμορφο περιβάλλον 

Στο εσωτερικό, το Espace διαθέτει τα ίδια χαρακτηριστικά με το Austral, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος infotainment OpenR Link της Renault που βασίζεται στη Google. Το OpenR Link περιλαμβάνει 39 προσαρμοσμένες εφαρμογές που αναπτύχθηκαν για τη Renault, πολλές από τις οποίες είναι δωρεάν, αν και ορισμένες είναι συνδρομητικές μετά από μια δωρεάν δοκιμή, όπως λέει η εταιρεία. Επιτρέπει επίσης τις ενημερώσεις over the air των χαρτών Google και άλλων υπηρεσιών. 

Το Renault Espace θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το βασικό επίπεδο Techno, το σπορ Esprit Alpine και το πολυτελές Iconic. O Vanel λέει ότι η Renault αναμένει ότι το 80% των αγοραστών θα επιλέξουν τα δύο υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού και ένα βασικό σημείο πώλησης είναι η μεγαλύτερη σταθερή γυάλινη ηλιοροφή στην αγορά, με μήκος 1.330 mm και πλάτος 840 mm.

Οι παραγγελίες για το νέο Renault Espace θα ξεκινήσουν την άνοιξη φέτος και ο Vanel τόνισε πως θα υπάρξει και έκδοση μικρού επαγγελματικού, τουλάχιστον στην Γαλλία.