Η Peugeot μόλις παρουσίασε ένα νέα υβριδικό σύστημα κίνησης που σχεδιάστηκε από την Stellantis, και αρχικά θα προσφέρεται στα Peugeot 3008 και 5008, πριν επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα.
Πώς λειτουργεί το νέο σύστημα Peugeot 48V Hybrid
Aποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα νέο 6τάχυτο ηλεκτροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα. Με μια μπαταρία που φορτίζεται κατά την οδήγηση, η τεχνολογία αυτή παρέχει επιπλέον ροπή σε χαμηλές στροφές του κινητήρα και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 15%.

Στην αστική οδήγηση, ένα SUV της κατηγορίας C που είναι εξοπλισμένο με το σύστημα HYBRID μπορεί έτσι να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου σε 100% ηλεκτρική λειτουργία χωρίς εκπομπές ρύπων.
Στην καθημερινή οδήγηση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί ή ξεχωριστά για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας.
Κατά την έντονη επιτάχυνση, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στον βενζινοκινητήρα σε χαμηλές στροφές.
Κατά την επιβράδυνση, ο βενζινοκινητήρας σβήνει και ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας 48V. Το όχημα κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα στη λειτουργία μηδενικών εκπομπών, στην πόλη σε μικρές αποστάσεις και κατά τους ελιγμούς.
Τα "συστατικά" του νέου συστήματος
Όλα τα εξαρτήματα που συνθέτουν αυτόν το νέο υβριδικό σύστημα βρίσκονται κάτω από το καπό, εκτός από την μπαταρία 48V, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα των PEUGEOT 3008 και 5008. Το σύστημα αποτελείται από:
- Τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.199 κ.εκ. απόδοσης 134 ίππων και 230 Nm ροπής, ο οποίος διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας
- Το κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6 (σύστημα διπλού συμπλέκτη).
- Ηλεκτροκινητήρα μόνιμων μαγνητών, ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων, με μέγιστη ισχύ 21kW (28hp) και ροπή 55 Nm.

- Μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με μικτή χωρητικότητα 898 Wh και διαθέσιμη χωρητικότητα 432 Wh. Είναι σχεδιασμένη ώστε να διατηρεί το ίδιο επίπεδο απόδοσης καθ' όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος και συνοδεύεται από αρχική εγγύηση 8 ετών/160.000 km.
Είναι σημαντικό ότι η μπαταρία 48V τοποθετείται κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα. Αυτή η διάταξη προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την εγκατάσταση στο πίσω κάθισμα και σημαίνει ότι:
- Όλος ο εσωτερικός χώρος είναι διαθέσιμος,
- Διατηρείται ο πλήρης όγκος του χώρου αποσκευών,
- βελτιστοποιούνται οι απώλειες ενέργειας που σχετίζονται με το μήκος των καλωδίων,
- Σωστή κατανομή των μαζών
Η Peugeot αναφέρει ότι αυτός ο κινητήρας αντικαθιστά τον PureTech 130 EAT8 και σύντομα θα είναι διαθέσιμος και σε άλλα μοντέλα της γκάμας PEUGEOT, όπως 208, 2008, 308, 308 SW και 408. Τα Peugeot 3008 και 5008 Hybrid θα παράγονται στο εργοστάσιο του Sochaux και θα πωλούνται στην Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο του 2023.