O Akio Toyoda αποχωρεί από πρόεδρος της Toyota

Τέλος εποχής για την Toyota, καθώς ο Akio Toyoda ανακοίνωσε πως αποχωρεί από την θέση του προέδρου την οποία αναλαμβάνει ο Koji Sato

Ένα από τα πιο αγαπητά στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, o Akio Toyoda αποχωρεί από την θέση του προέδρου της Toyota, την οποία κατείχε από τον Ιούνιο του 2009. Θα συνεχίσει να εκτελεί χρέη προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου χωρίς όμως εκτελεστικό χαρακτήρα, αφήνοντας τη σκληρή δουλειά και παρέχοντας στήριγμα στον Koji Sato. Ο Sato προέρχεται από την θέση του προέδρου στην Lexus, όπου βρισκόταν από τον Ιανουάριο του 2020 αλλά και στην Gazoo Racing, που κατείχε από τον Σεπτέμβριο του 2020. 

Στενή συνεργασία Sato -Toyoda 

Ο Sato, με σπουδές μηχανικού, είναι 53 ετών και εργάζεται στην Toyota από το 1992 όταν και αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο. Ήταν ένας εκ των εκλεκτών του 66χρονου Akio Toyoda, ο οποίος το επιβεβαίωσε και κατά την ανακοίνωση της αποχώρησής του, λέγοντας πως επελέγη γιατί αγαπά τα αυτοκίνητα και γιατί είναι στην σωστή ηλικία. Οι δύο τους είχαν συνεργαστεί στενά τόσο με γνώμονα την ανάπτυξη της Lexus, όσο στην αγαπημένη Gazoo Racing του Akio, ο οποίος οφείλει εν πολλοίς το λαϊκό έρεισμα που διαθέτει από τη συμμετοχή του σε διάφορους αγώνες της ομάδας με το ψευδώνυμο Morizo και το πάθος που δείχνει για τα αγωνιστικά project της εταιρείας αλλά και τα ξεχωριστά αυτοκίνητα αυτής, όπως το GR Yaris

Ο Akio Toyoda είναι εγγονός του Kiichiro Toyoda, ιδρυτή της Toyota και είναι ο έκτος από την οικογένεια που περνάει από την θέση του προέδρου. Ήταν ο ενδέκατος πρόεδρος της φίρμας από το 1937 και η αλλαγή θα γίνει την 1η Απριλίου, όταν η εταιρεία θα περάσει πλέον στο νέο σχήμα διοίκησης. O Takeshi Uchiyamada που ήταν μέχρι τώρα πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, αποχωρεί και παραμένει απλό μέλος αυτού.

   

Τα στοιχήματα του Sato 

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Koji Sato στην ανάληψη των νέων καθηκόντων του έχουν να κάνουν σε μεγάλο βαθμό με την πορεία της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. O Toyoda είχε δεχτεί κατά διαστήματα κριτική, καθώς ακόμη και πριν μερικούς μήνες δήλωνε πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι η μοναδική εναλλακτική απέναντι στα συμβατικά αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά το μέγεθος της Toyota καθιστούσε πάντα σημείο αναφοράς την άποψη του Morizo και κάθε του δήλωση μεταφραζόταν είτε ως αρνητική αν κάποιος την εξέταζε υπό το πρίσμα της εξέλιξης προς την ηλεκτροκίνηση, είτε ως θετική για εκείνους που θέλουν να πιστεύουν πως τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν είναι η σωστή λύση. 

Πάντως κατά την παράδοση - παραλαβή ο Toyoda είπε, "Πιστεύω ότι τα τελευταία 13 χρόνια, έχω χτίσει μια στέρεη βάση για να παραδώσω τη σκυτάλη". Η νέα διοικητική ομάδα, είπε ο Toyoda, "έχει ως αποστολή να μετατρέψει την Toyota σε εταιρεία κινητικότητας".