Είναι υβριδικό, αλλά όχι κατασκευασμένο με γνώμονα την αυτονομία ή την οικονομία. Ακόμα και το όνομά της είναι σπάταλο. Αυτή είναι η νέα Mercedes-AMG S 63 E Performance. Ένα μεγάλο και πολύ γρήγορο αυτοκίνητο. Ας την λέμε S 63 για να κάνουμε εμείς έστω λίγη οικονομία σε χαρακτήρες. Είναι η (πολύ) μεγάλη αδελφή της Mercedes-AMG C 63 S.

Η πιο γρήγορη S-Class που έγινε ποτέ
Πλέον δεν υπάρχει ισχυρότερη και πιο γρήγορη S-Class. Φαντάσου ένα αυτοκίνητο των διαστάσεων και του βάρους της S 63 να χρειάζεται για τα 0-100 km/h μόλις 3,3 δευτερόλεπτα. Αυτό γίνεται χάρη σε ένα υβριδικό σύστημα κίνησης που αποτελείται από τον κινητήρα-γαργαντούα V8 biturbo των 4,0 λίτρων της AMG, ο οποίος συνδέεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία "υψηλής απόδοσης" -εμπνευσμένη από την ομάδα της Mercedes-AMG F1- με χωρητικότητα 13,1 kWh και ικανή για σταθερή ισχύ 140 ή 190 ίππων "μέγιστης ισχύος για δέκα δευτερόλεπτα" στον κινητήρα. Η συνολική ισχύς είναι 802 ίπποι. Ναι, καλά διάβασες.

Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα επαναφοράς των φρένων στη διάθεση του οδηγού, επτά λειτουργίες οδήγησης και ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα -η μπαταρία επίσης, στο πίσω μέρος- για αυτό που η AMG περιγράφει ως διάταξη "P3", αν και υπάρχει η τετρακίνηση 4Matic της Merc, με τους εμπρός τροχούς να εμπλέκονται όταν ανιχνεύεται γλίστρημα στο πίσω μέρος. Και το γλίστρημα θα είναι μεγαλειώδες γιατί η νέα S 63 διαθέτει μια βροντερή ροπή 1.430 Nm.

Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 290 km/h και η AMG εκτιμά ότι η διάταξη "P3" προσφέρει καλύτερη πρόσφυση, καλύτερη απόδοση ροπής σε όλο το εύρος στροφών, καλύτερη επιτάχυνση στις στροφές μέσω ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και καλύτερη κατανομή βάρους. Κυρίως όμως, ροπή.
Και πώς κάνεις αυτό το θηρίο πιο άκαμπτο;
Και παράλληλα είναι όσο άκαμπτη γίνεται. Η Merc λέει ότι το αμάξωμα της S 63 διαθέτει ένα σταθεροποιητή αλουμινίου κάτω από τον V8 που αυξάνει τη στρεπτική ακαμψία εμπρός, ενώ μια κλασική αντιστρεπτική βοηθά συνολικά στην ακαμψία.

Τα αμορτισέρ είναι φυσικά προσαρμοστικά, υπάρχει ενεργή σταθεροποίηση κύλισης που τοποθετείται στάνταρ χρησιμοποιώντας μια ρύθμιση 48Volt, με τον κινητήρα να λειτουργεί στη θέση του ESP, και μια ρύθμιση του τιμονιού σε τρία επίπεδα. Επίσης χρειάζονται και θηριώδη φρένα για να σταματήσει σωστά και έγκαιρα αυτό το θηρίο -και τα έχει.

Και επειδή είναι η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει να το φλεξάρει ανάλογα. Οι οπτικές αλλαγές είναι μια νέα μάσκα και χαμηλότερο μπροστινό μέρος, ζάντες AMG, μερικά σήματα διάσπαρτα και τετραπλές εξατμίσεις. Πάντως το τελικό αποτέλεσμα είναι μάλλον ντροπαλό αν σκεφτείς την "εξωστρέφεια" κάτω από το αμάξωμα και κυρίως το καπό. Σε περίπτωση που θέλεις να κινηθείς μόνο ηλεκτρικά, η αυτονομία φθάνει τα 33 χιλιόμετρα.