Το τέλος του παρκαδόρου; Εγκρίθηκε το αυτόνομο παρκάρισμα Mercedes-Bosch

Και κάπως έτσι μάλλον τελειώνουν και οι ατακές του στιλ "δεν είμαι καλός στο παρκάρισμα" ή "τώρα εδώ χωράω;"

Σίγουρα έχεις ακούσει πολλές φορές -ή τις λες και εσύ- τις ατάκες "δεν είμαι καλός στο παρκάρισμα", "τώρα εδώ χωράω;" και άλλες σχετικές. Μάλλον είναι λίγα τα χρόνια που θα ακούγονται αυτές οι ατάκες καθώς υπάρχει μια σημαντική εξέλιξη: Η Mercedes-Benz και η Bosch εξέλιξαν ένα σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος το οποίο η Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών της Γερμανίας (KBA) ενέκρινε για εμπορική χρήση -προς το παρόν στο γκαράζ στάθμευσης P6 στο αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης. Αν το Lidar του Volvo EX90 είναι το τέλος του οδηγού, αυτό το σύστημα της Mercedes ίσως να είναι το τέλος του παρκαδόρου. 

Το πρώτο σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος επιπέδου 4

Αυτό το καθιστά την πρώτη παγκοσμίως άκρως αυτόνομη λειτουργία  παρκαρίσματος χωρίς οδηγό (SAE Level 4) που έχει εγκριθεί επίσημα για εμπορική χρήση. Όπως αναφέρει και η Mercedes, η τεχνολογική πρόοδος της αυτοματοποιημένης οδήγησης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην κινητικότητα του μέλλοντος. 

Η τεχνολογία πίσω από το παρκάρισμα χωρίς οδηγό

Μπαίνεις στο γκαράζ, βγαίνεις από το όχημά σου και αυτό πάει σε μια προκαθορισμένη θέση στάθμευσης απλά πατώντας σε μια εφαρμογή smartphone. Ναι, καλά κατάλαβες η υπηρεσία αυτόνομης στάθμευσης δεν χρειάζεται οδηγό. Εσύ φεύγεις για να προλάβεις στην πτήση σου και το όχημα οδηγείται μόνο του στη θέση που του έχει οριστεί και παρκάρει. Όταν επιστρέψεις, το όχημα επιστρέφει στο σημείο παραλαβής με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Η διαδικασία αυτή βασίζεται στην αλληλεπίδραση μεταξύ της έξυπνης υποδομής που προμηθεύει η Bosch και είναι εγκατεστημένη στο γκαράζ και της τεχνολογίας αυτοκινήτων της Mercedes-Benz.

Οι αισθητήρες της Bosch στο γκαράζ παρακολουθούν τη διαδρομή και το περιβάλλον της και παρέχουν τις πληροφορίες που απαιτούνται για την καθοδήγηση του οχήματος. Η τεχνολογία του οχήματος μετατρέπει τις πληροφορίες που λαμβάνει από την υποδομή σε ελιγμούς οδήγησης. Με αυτόν τον τρόπο, τα οχήματα μπορούν ακόμη και να οδηγούνται μόνα τους πάνω και κάτω από ράμπες για να μετακινούνται μεταξύ των ορόφων του γκαράζ. Εάν οι αισθητήρες της υποδομής ανιχνεύσουν κάποιο εμπόδιο, το όχημα φρενάρει και σταματά με ασφάλεια. Μόνο όταν η διαδρομή είναι ελεύθερη, συνεχίζει την πορεία του.

Ήταν το 2019 όταν η Mercedes-Benz και η Bosch έλαβαν την πρώτη στον κόσμο ειδική άδεια για τη λειτουργία του αυτόνομου παρκαρίσματος με τη χρήση οχημάτων εξέλιξης χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη σε καθημερινές λειτουργίες στο γκαράζ του Μουσείου Mercedes-Benz στη Στουτγκάρδη. Η βάση για την έγκριση είναι ένας νόμος που τέθηκε σε ισχύ στη Γερμανία τον Ιούλιο του 2021, ο οποίος επιτρέπει την οδήγηση χωρίς οδηγό σύμφωνα με το επίπεδο 4 SAE. 

Ποια αυτοκίνητα είναι έτοιμα για αυτή την λειτουργία

Από την ημέρα που θα δοθεί σε λειτουργία, οι πρώτοι πελάτες με μοντέλα S-Class και EQS που κατασκευάστηκαν από τον Ιούλιο του 2022 και μετά, των οποίων οι εκδόσεις οχημάτων διαθέτουν την υπηρεσία INTELLIGENT PARK PILOT2 στο πλαίσιο του Mercedes me connect και οι οποίοι έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία αυτή, θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη λειτουργία στο γκαράζ P6. 

Σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος Mercedes-Bosch
Σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος Mercedes-Bosch
Σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος Mercedes-Bosch
Σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος Mercedes-Bosch
Σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος Mercedes-Bosch
Σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος Mercedes-Bosch
Σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος Mercedes-Bosch
Σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος Mercedes-Bosch
Σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος Mercedes-Bosch