Αυτό είναι το νέο Toyota Prius και είναι PHEV

H Toyota έχει πουλήσει πάνω από 20 εκατομμύρια υβριδικά και σκοπεύει να συνεχίσει αφού και το νέο Prius είναι plug-in υβριδικό και όχι αμιγώς ηλεκτρικό

Αναμφίβολα το νέο Toyota Prius είναι από τα πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα του 2022 και πριν από λίγες ώρες έγινε η παγκόσμια παρουσίαση της 5ης γενιάς του πρώτου υβριδικού της αγοράς. Την παρουσίαση ανέλαβε ο επικεφαλής σχεδίασης της Toyota Simon Humphries και ξεκίνησε με την φιλοσοφία πίσω από την εξέλιξη του νέου Toyota Prius, το οποίο δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό (BEV) αλλά plug-in υβριδικό (PHEV) γιατί υπάρχει λόγος σοβαρός, συμφώνα με την Toyota. 

Γιατί PHEV και όχι BEV το νέο Toyota Prius;

Ο Simon Humphries ανέλαβε να αναλύσει όσο πιο λακωνικά μπορούσε την φιλοσοφία του Akio Toyoda, ο οποίος είναι επικεφαλής της Toyota. Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στην διαφορετική προσέγγιση της Toyota στο θέμα ηλεκτροκίνηση. Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις -και μόνο για την Κίνα προς το παρόν- παρουσίασε ένα δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην γκάμα bZ, εκεί που ήδη υπάρχει το bZ4X.

Η Toyota διαρκώς αναφέρει ότι τα BEV δεν είναι η απάντηση σε κάθε ερώτηση και το γεγονός ότι το νέο Prius είναι PHEV και όχι BEV, είναι η απόδειξη ότι αυτό που λέει η Toyota το εννοεί. "Θέλουμε το Prius να είναι για όλους" αναφέρει ο Humphries και όλοι ξέρουμε πια τι εννοεί. Εννοεί -όπως λέει και ο Zipse της BMW- ότι αν ήταν αμιγώς ηλεκτρικό δεν θα ήταν φθηνό άρα δεν θα ήταν για όλους. Αυτή η προσέγγιση είναι λοιπόν που κάνει το νέο Toyota Prius PHEV και όχι BEV.


Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Toyota Prius

Ένα υβριδικό σύστημα νέας γενιάς πετυχαίνει μία εξέλιξη της οδηγικής εμπειρίας σε όλα τα επίπεδα για το plug-in Prius, προσφέροντας περισσότερη ισχύ και μεγαλύτερη απόδοση. Ο θερμικός κινητήρας TNGA 2.0 λίτρων παράγει 148 hp (111kW) και συνδυάζεται με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 160 hp (120kW) που βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός, για συνολική ισχύ 223 hp (164kW). Συγκριτικά με τον κινητήρα της τρέχουσας γενιάς Prius στην έκδοση Plug-in Hybrid που αποδίδει 122 hp (90kW), η αυξημένη ισχύς εξασφαλίζει ισχυρή και άμεσης απόκρισης επιτάχυνση.

Με στόχο να καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές αποκλειστικά ηλεκτρικά, η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί πάνω από 50% συγκριτικά με της τρέχουσας γενιάς. Αυτό οφείλεται σε μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13.6 kWh. Οι κυψέλες υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας επιτρέπουν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό και επομένως οι διαστάσεις της μπαταρίας είναι αρκετά συμπαγείς ώστε να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Με τη μέγιστη απόδοση να είναι το ζητούμενο, καθαρή ενέργεια μπορεί επίσης να παράγεται προαιρετικά μέσω ηλιακών κυψελών στην οροφή.

Το Prius βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας GA-C της Toyota New Global Architecture (TNGA), που μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιτυγχάνεται με τη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση της μπαταρίας και του ρεζερβουάρ καυσίμου.

Σχεδίαση

Το σφηνοειδές σχήμα, μία πρωτοτυπία του Prius που εισήγαγε η δεύτερη γενιά, έχει εξελιχθεί, υιοθετώντας κομψές και μοντέρνες γραμμές. Μία σιλουέτα με απαλές και λεπτές γραμμές έχει δημιουργηθεί χαμηλώνοντας το συνολικό ύψος κατά 50 mm, μετακινώντας την κορυφή της οροφής προς τα πίσω και υιοθετώντας ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου, έως 19 ιντσών.

Το χαρακτηριστικό σχήμα του αυτοκινήτου ενισχύεται από το διευρυμένο κατά 50 mm μεταξόνιο συγκριτικά με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Την ίδια στιγμή, το συνολικό μήκος έχει μειωθεί κατά 46 mm.

Με αυξημένο κατά 22 mm πλάτος έναντι του προκατόχου του, η σιλουέτα του Prius είναι δυναμική και στο εμπρός τμήμα της, το γνωστό σχεδιαστικό σφυροκέφαλο μοτίβο ενσωματώνει κομψά φώτα που αναδεικνύουν το ξεχωριστό σχήμα. Πίσω, κυριαρχεί ένα τρισδιάστατο γραμμικό στοιχείο φωτισμού που δίνει έμφαση στην προοδευτική σχεδίαση και εστιάζει την προσοχή στο λογότυπο του Prius.

Στην καμπίνα του νέου Prius

Το κατά βάση μαύρο εσωτερικό χωρίζεται σε τρεις ζώνες σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία "Island Architecture" του Prius: περιβάλλον, μονάδα οδηγού και ταμπλό οργάνων που μοιάζει να αιωρείται.

Για τον οδηγό και τους επιβάτες το περιβάλλον είναι ευρύχωρο και κατασκευάζεται από κομψά, υψηλής ποιότητας υλικά, τα οποία αναδεικνύονται με αρμονικές πινελιές που αναδύουν μία αίσθηση δυναμισμού και σκοπού. Η μονάδα οδηγού βασίζεται σε μία οθόνη TFT LCD επτά ιντσών που τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του, βελτιώνοντας την ασφάλεια καθώς το βλέμμα του οδηγού παραμένει σταθερά προσηλωμένο στο δρόμο.

Ένας νέας σχεδίασης πίνακας οργάνων δίνει προτεραιότητα στην άνεση της καμπίνας, σε μία καθαρή διάταξη με ελάχιστη διείσδυση στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, τη χρηστικότητα και την εμφάνιση. Συνδυάζει μία διακριτική και χαμηλότερα τοποθετημένη κεντρική οθόνη και slim χειριστήρια κλιματισμού, ενώ ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι συνδεδεμένος με ειδοποιήσεις από το Toyota Safety Sense, με την κάθε μια από αυτές να έχει το δικό της χαρακτηριστικό χρώμα.

H νέα γενιά Prius συνεχίζει μία καινοτόμο παράδοση που ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια και θα συνεχιστεί όταν η 5η γενιά του μοντέλου σε Plug-in έκδοση λανσαριστεί στην Ευρώπη την άνοιξη του 2023.

 

Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius
Το νέο Toyota Prius