Αν σου φαίνονται πολλά τα τρία "ναι" στον τίτλο του άρθρου θα δικαιολογηθούμε αναφέροντας ότι η Porsche 911 Dakar θα είναι το πρώτο δίπορτο σπορ αυτοκίνητο με πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες. OK, αν είσαι πολύ Έλληνας μπορείς να πεις ότι την Porsche την πρόλαβε ο Δημήτρης Κορρές πριν από χρόνια αλλά το απίστευτο supercar Korres Project δεν έχει μπει στην παραγωγή. Σίγουρα και αυτή η αποστολή που διάβασες εδώ πρέπει να ήταν στο πλαίσιο δοκιμών της νέας 911 Dakar. To μοναδικό μας πρόβλημα είναι ότι από το project μας "πόσες εκδόσεις έχει η 911" ήδη λείπει η 911 Carrera T και σε λίγο και η 911 Dakar.
Νονός η νίκη της Porsche 911 στο Dakar του 1984
Και τώρα περιμένουμε μέχρι τα ξημερώματα της 17ης Νοεμβρίου να δούμε την τελική μορφή της Porsche 911 Dakar, η οποία θα παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου "Los Angeles Auto Show". Το όνομα του μοντέλου είναι μια αναφορά στην πρώτη συνολική νίκη της Porsche στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ το 1984 με μια τροποποιημένη Porsche 911 -η οποία είχε εφοδιαστεί για πρώτη φορά με σύστημα τετρακίνησης.
Περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα δοκιμών εκτός δρόμου
Κατά τη δοκιμή του αυτοκινήτου, οι μηχανικοί εξέλιξης γύρω από τον δεν περιορίστηκαν μόνο στην εντατική χρήση των χώρων δοκιμών εκτός δρόμου στο Weissach. Στην πραγματικότητα, η ομάδα εξέλιξης δοκίμασε την Porsche 911 Dakar σε όλο τον κόσμο υπό ακραίες συνθήκες για περισσότερα από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 10.000 χιλιομέτρων εκτός δρόμου.
Η πίστα δοκιμών Château de Lastours στη νότια Γαλλία, για παράδειγμα, χρησιμοποιήθηκε για να δοκιμαστεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε τυπικές διαδρομές ράλι και να ρυθμιστεί η ανάρτηση. Χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων σε σαθρές επιφάνειες έθεσαν πραγματικά σε δοκιμασία την Porsche 911 Dakar.
"Όλες οι ομάδες του Dakar έρχονται εδώ για να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητά τους στην Ευρώπη πριν από το ράλι", λέει ο εργοστασιακός οδηγός της Porsche Romain Dumas. Στην αρχή, ο Γάλλος προβληματίστηκε με την αποστολή να οδηγήσει μια νέα 911 στο Château de Lastours. Αλλά η έκπληξη γρήγορα έδωσε τη θέση της στο θαυμασμό για τις ζωηρές εκτός δρόμου επιδόσεις του Dakar. Ακόμα και τα άλματα δεν αποτελούσαν πρόβλημα για το πλαίσιο χάρη στη στιβαρή σχεδίαση και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Ομοίως, η 911 Dakar χειριζόταν τα σαρωτικά ντριφτ με αυτοπεποίθηση. "Ήξερα τι μπορεί να κάνει μια 911 στο δρόμο", λέει ο Dumas, "αλλά έμεινα απόλυτα έκπληκτος από το πόσο καλά το αυτοκίνητο απέδιδε εδώ στο δρόμο".
Ο Walter Rohrl στο χιόνι και τον πάγο
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Walter Rohrl δεν μπορούσε φυσικά να αντισταθεί στην ευκαιρία να δοκιμάσει την 911 Dakar στους εκτεταμένους χώρους δοκιμών στο Arjeplog της Σουηδίας. Ο παχύς πάγος των παγωμένων λιμνών προσφέρει στους οδηγούς δοκιμών της Porsche την ιδανική βάση για μια περίπου 90% συμπιεσμένη επιφάνεια χιονιού -ένα πιο ρεαλιστικό σενάριο από το καθαρό φύλλο πάγου.
Με τον χαμηλό συντελεστή τριβής στο χιόνι, όλα αφορούσαν την πρόσφυση και την ακρίβεια του τιμονιού. Ακόμη και εκτός δρόμου, μια Porsche 911 πρέπει να παρέχει ακριβή ανατροφοδότηση. Ο πρεσβευτής της μάρκας Porsche Rohrl ήταν ενθουσιασμένος: "Το αυτοκίνητο είναι απίστευτα διασκεδαστικό στην οδήγηση", λέει. "Όλα λειτουργούν με τόση ακρίβεια και ηρεμία. Κανένας πελάτης της Porsche δεν θα πιστέψει όλα αυτά που μπορείς να κάνεις με αυτό το αυτοκίνητο πριν το οδηγήσει ο ίδιος".
Δοκιμές σε βραχώδεις και αμμώδεις ερήμους
Η νέα Porsche 911 Dakar έπρεπε επίσης να αποδείξει τις ικανότητές της σε γρήγορες αμμώδεις διαδρομές και υψηλούς αμμόλοφους. Στο Ντουμπάι και το Μαρόκο, οι οδηγοί δοκιμών οδήγησαν ανελέητα το σπορ αυτοκίνητο εκτός δρόμου σε απότομους αμμόλοφους ύψους 50 μέτρων σε θερμοκρασίες έως και 45 βαθμούς Κελσίου ξανά και ξανά.
"Η 911 Dakar παρείχε επιβλητικές επιδόσεις ακόμα και στην έρημο", λέει ο Frank Moser, Αντιπρόεδρος της γραμμής μοντέλων 911/718. "Ειδικά εδώ, η 911 Dakar μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρο τα πλεονεκτήματά της -ο συνδυασμός χαμηλού βάρους, υψηλότερης απόστασης από το έδαφος, ενός ισχυρού κινητήρα τοποθετημένου πίσω και του κοντού μεταξονίου δημιουργούν μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Ήμουν σε θέση να το βιώσω ο ίδιος σε δοκιμαστικές διαδρομές στη Σαχάρα".
Φυσικά είναι καλή και στην άσφαλτο
Ο πρεσβευτής της μάρκας Porsche Jοrg Bergmeister είχε επίσης τη δυνατότητα να δοκιμάσει την 911 Dakar στο πλαίσιο της εξέλιξης του αυτοκινήτου και εξεπλάγη από την οδηγική δυναμική του ασυνήθιστα ψηλού σπορ αυτοκινήτου τόσο σε σαθρές επιφάνειες όσο και στην άσφαλτο: "Δεν θα πίστευα ότι ένα όχημα με τέτοια απόσταση από το έδαφος και ελαστικά παντός εδάφους θα εξακολουθούσε να συμπεριφέρεται σαν Porsche 911 στην άσφαλτο", λέει.
Ο οδηγός εξέλιξης Lars Kern έμεινε επίσης έκπληκτος κατά τη διάρκεια των τελευταίων οδηγιών τελικής ρύθμισης: "Στην αρχή δεν είχα το θάρρος να φτάσω το αυτοκίνητο στα όριά του. Αλλά είμαι πολύ ικανοποιημένος με την οδική συμπεριφορά σε χαλαρές επιφάνειες. Ακόμη και το ABS έχει βελτιστοποιηθεί για το φρενάρισμα στο χαλίκι. Είναι εκπληκτικό το πόση πρόσφυση προσφέρουν τα ελαστικά εκτός δρόμου. Το αυτοκίνητο είναι μια χαρά να το οδηγείς".