Αυτό είναι ένα οικολογικό φορτηγό 600 τόνων

Η Williams Advanced Engineering μετατρέπει ένα φορτηγό και ένα τρένο για ορυχεία σε οικολογικά οχήματα, φιλικά προς το περιβάλλον

Williams Advanced Engineering Mining Truck

Η Williams Advanced Engineering ξεκίνησε κάποτε να έχει μόνο το όνομα και να εξελίσσεται και έφτασε τώρα στο σημείο να είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας, αν όχι η καλύτερη. Η σχέση με την Formula 1 και την ομάδα του Sir Frank Williams παραμένει, έστω και αν έχει αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς, αλλαγή που έχει επιφέρει και ευρύτερες διαφοροποιήσεις καθώς η Williams Advanced Engineering ασχολείται με hypercars αλλά πλέον σε τομείς και εκτός των αυτοκινήτων. 

Williams Advanced Engineering Infinity Train

Το "πράσινο" κτήνος

Όπως για παράδειγμα αυτό το φορτηγό εξόρυξης, το οποίο απέχει πάρα πολύ από αυτό που θα σκεφτόσουν αν άκουγες τις λέξεις "όχημα φιλικό προς το περιβάλλον" και υπάρχουν καλοί λόγοι για αυτό. Ο σημαντικότερος είναι πως ένα γέμισμα χρειάζεται μερικές χιλιάδες λίτρα και είναι λογικό αυτό, καθώς ο κινητήρας των 4.000 ίππων απαιτεί πολύ καύσιμο. Η ιπποδύναμη αυτή, ασφαλώς δεν μετατρέπεται σε ταχύτητα, αλλά σε ροπή κατά βάση, μιας και το όχημα της Liebherr, πλήρως φορτωμένo ζυγίζει σχεδόν 600 τόνους. 
 
Ε, λοιπόν η Williams Advanced Engineering τέτοιου είδους φορτηγά θέλει να εξηλεκτρίσει, ώστε να παρέχει έναν πλήρη στόλο οικολογικών μηχανημάτων για τα ορυχεία τα οποία εκμεταλλεύεται η μητρική της εταιρεία, Forescue. Η Forescue εξαγόρασε την Williams Advanced Engineering πρόσφατα και έχει ήδη θέσει ως στόχο το μηδενικό της ενεργειακό αποτύπωμα μέχρι το 2030.

Αυτό σημαίνει ανάπτυξη και παραγωγή κινητήρων ηλεκτροκίνησης που μπορούν να τροφοδοτήσουν μερικά από τα μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα ξηράς στον κόσμο, τα οποία στη συνέχεια αναλαμβάνουν να μεταφέρουν εκατοντάδες τόνους σε απότομη κλίση, χωρίς ανάπαυλα και χωρίς αποτυχία.

Tο αέναο τρένο

Η WAE καταπιάνεται επίσης, με την τεχνολογία των μπαταριών που θα χρησιμοποιούνται στα συγκεκριμένα φορτηγά ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις εξόρυξης και ορυχείων, αλλά πολύ ενδιαφέρον είναι και το Infinity Train που μελετά. Ένα τρένο που όπως καταλαβαίνει κανείς από το όνομα του, θα κινείται χωρίς να καταναλώνει ενέργεια. Δηλαδή θα καταναλώνει, αλλά θα χρησιμοποιεί την MGU, αυτή δηλαδή που χρησιμοποιεί και o Nicholas Latifi στην Formula 1, ώστε την ενέργεια που θα αποθηκεύει από την ανάκτηση όταν κατεβαίνει στα έγκατα της γης, θα την χρησιμοποιεί για να επιστρέψει στην επιφάνεια.
 

Best of Network