Αφιέρωμα: Τελικά πόσες εκδόσεις έχει η Porsche 911;

Αφού δεθήκαμε κόμπος με αφορμή την GT3 RS αποφασίσαμε να τις μετρήσουμε, να δούμε τις διαφορές -και να κάψουμε ακόμα λίγα εγκεφαλικά κύτταρα

Το βίντεο από τον γύρο στο Nurburgring της νέας Porsche 911 GT3 RS ήταν η αφορμή να ανοίξει μια συζήτηση μέσα στο κέντρο επιχειρήσεων (aka στο γραφείο) του Top Gear για τις εκδόσεις της 911. Στην αρχή μπερδευτήκαμε, μετά δουλευόμασταν μεταξύ μας διότι δεν βγάζαμε άκρη, στη συνέχεια εφευρίσκαμε εκδόσεις που δεν υπήρχαν και τελικά αποφασίσαμε να το πάρουμε σοβαρά.

Αν νομίζεις ότι είναι λίγες, πρέπει να σου πούμε ότι δεν είναι.

Συνολικά υπάρχουν 24 διαφορετικές εκδόσεις της Porsche 911 -και δεν μιλάμε για εξοπλισμό, πρόκειται για 24 διαφορετικά αυτοκίνητα. Και υπάρχουν και 3 ακόμα που δεν μπορείς να αγοράσεις -ή έστω δεν μπορείς να αγοράσεις εκτός αν παίρνεις μέρος σε αγώνες ή δεν παίρνεις μέρος αλλά έχεις πολλά πολλά χρήματα για να βλέπεις μια αγωνιστική Porsche στο γκαράζ σου ή/ και στο σαλόνι σου ή/και για ακόμα πιο ιδιαίτερα γούστα στο υπνοδωμάτιο.

Ποια είναι η βασική Porsche 911;

Είναι η Porsche 911 Carrera Coupe με τρίλιτρο εξακύλινδρο turbo κινητήρα απόδοσης 385 ίππων και με τιμή στην Ελλάδα από 161.000 ευρώ. Αυτή είναι η πιο φθηνή 911 που μπορείς να αποκτήσεις. Απλά να σου πούμε ότι η οικογένεια 911 Carrera είναι η μεγαλύτερη και διαθέτει 16 διαφορετικά αυτοκίνητα. Με τον κινητήρα των 385 ίππων βρίσκεις ακόμη τις: 911 Carrera Cabriolet, 911 Carrera 4 (όπου 4 τετρακίνηση), 911 Carrera 4 Cabriolet και 911 Targa 4. Συμπέρασμα από την πρώτη ομαδοποίηση; Η 911 Targa δεν υπάρχει δικίνητη.

Porsche 911 Carrera

Θέλουμε μια 911 Porsche πιο δυνατή (αλλά πάντα ατμοσφαιρική)

Αμέσως! Ξεκινάμε με την 911 Carrera S που έχει επίσης τρίλιτρο εξακύλινδρο turbo κινητήρα του οποίου όμως η απόδοση έχει ανέβει στους 450 ίππους. Η οικογένεια S έχει επίσης τις: 911 Carrera S Cabriolet, 911 Carrera 4S Cabriolet και 911 Targa 4S.
Υπάρχει και ακόμα πιο δυνατή Carrera και είναι η GTS, στην οποία και πάλι ο ίδιος κινητήρας έχει απόδοση 480 ίππων. Αντίστοιχα έχουμε τις 911 Carrera GTS, 911 Carrera GTS Cabriolet, 911 Carrera 4 GTS, 911 Carrera 4 GTS Cabriolet και την 911 Targa 4 GTS.

Μέλη της "οικογένειας" Porsche 911 Carrera GTS 

Επίσης υπάρχει και η συλλεκτική 911 Edition 50 Years Porsche Design -επίσης με 480 ίππους- που είναι μια πολύ περιποιημένη σε επίπεδο design και εξοπλισμού Targa και θα κατασκευαστεί μόνο σε 750 μονάδες. Αυτή η 911 είναι σίγουρα επένδυση καθώς με την πάροδο του χρόνου θα αυξάνει την αξία της. Η τιμή της στην Ελλάδα φθάνει τα 272.500 ευρώ.

Porsche 911 Edition 50 Years Porsche Design

Ναι, αλλά θέλουμε και 911 με -περισσότερο- Turbo

Porsche 911 Turbo

Υπάρχει και αυτή η οικογένεια 911 η οποία έχει τέσσερα μέλη. Σε επίπεδο ισχύος τα πράγματα αγριεύουν. Ο εξακύλινδρος πάει πλέον στα 3,8 λίτρα, φυσικά έχει turbo και αποδίδει 100 ολόκληρους ίππους παραπάνω από τις κορυφαίες GTS, δηλαδή φθάνει στους 580! Αυτοί αρκούν για να επιταχύνουν την entry (που λέει ο λόγος) level 911 Turbo από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα. Στο ίδιο επίπεδο ισχύος είναι και η 911 Turbo Cabriolet. Για αυτούς που οι 580 ίπποι τους φαίνονται λίγοι υπάρχουν οι 911 Turbo S με 650 ίππους και η 911 Turbo S Cabriolet. Υπέροχα κτήνη που θέλουν τα χέρια του Rock σε συνδυασμό με τις γνώσεις του Walter Rohrl. Συμπέρασμα αυτής της ομαδοποίησης; Δεν υπάρχει Targa Turbo.

Υπάρχουν και κάποιες ακόμα πολύ ξεχωριστές

Porsche 911 GT3 RS (992)

Κάναμε spoiler στην αρχή. Η μία είναι το νέο υπέροχο τέκνο της Porsche που μόλις έκανε τον γύρο του Nurburgring. Φυσικά αναφερόμαστε σε μια θεότητα της downforce, την νέα Porsche 911 GT3 RS. Ένα αυτοκίνητο που έχει άδεια να κυκλοφορεί στο δρόμο αλλά κάλλιστα θα έπαιρνε μέρος σε αγώνες, χωρίς να αλλάξεις βίδα. Εννοείται ατμοσφαιρική, στα 4 λίτρα, με απόδοση 525 ίππους και πισωκίνητη (τι άλλο). Ας πούμε ότι έχει και μια -πιο σεμνά κολασμένη- αδελφή που την λένε 911 GT3, επίσης με άδεια να κυκλοφορεί ανάμεσά μας, με τον ίδιο εξακύλινδρο κινητήρα που όμως εδώ αποδίδει 510 ίππους. Στην GT3 υπάρχει και η έκδοση Touring Package, χωρίς την πίσω ευμεγέθη πτέρυγα για πιο διακριτικές και GT βόλτες.

Porsche 911 GT3

Και τέλος αυτό το ποίημα που λέγεται 911 Sport Classic. Με 550 ίππους από ένα boxer 3,7 λίτρων bi-turbo, πίσω κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο. Ένας υπέροχος φόρος τιμής στην εμβληματική 911 Carrera RS 2.7. Έχει ακόμα και ducktail! Είναι ακριβή; Προφανώς. Ξεπερνάει τα 410.000 ευρώ, αλλά όποιος την πάρει και την προσέξει θα αποδώσει καλύτερα και από μετοχή εταιρείας υψηλής τεχνολογίας. Α, και είναι η πιο δυνατή 911 με χειροκίνητο κιβώτιο. Τρομερό αυτοκίνητο.

Porsche 911 Sport Classic

Νόμιζες ότι τελειώσαμε αλλά δεν...

Porsche 911 GT3 R

Υπάρχουν και αυτές οι 911 που δεν έχουν άδεια για να κυκλοφορούν στο δρόμο. Όπως η 911 GT3 R, η 911 GT2 RS και η 911 RSR. Για την νέα 911 GT3 R (992) έχουμε αναφερθεί εκτενώς εδώ ενώ την προηγούμενη (991) μπορείς να την δεις και κυρίως να την ακούσεις σε αυτό το βίντεο. Αμφότερες έχουν τον κινητήρα της "πολιτικής" GT3 RS, μόνο που εδώ αποδίδει 550 ίππους.

911 GT2 RS Clubsport 25

Η 911 GT2 RS είναι το απόλυτο τέρας. Έχουμε γράψει για αυτήν πριν από λίγο καιρό και μπορείς να την δεις εδώ. Θα σου πούμε απλά ότι είναι πισωκίνητη με κινητήρα 3,8 λίτρων twin-turbo και αποδίδει 700 ίππους.

Porsche 911 RSR

Τέλος η 911 RSR που μέχρι πρότεινος ήταν το αυτοκίνητο της Porsche που κράτησε το όνομα της φίρμας στο Le Mans, στην κατηγορία GT, όσο έλειπαν τα θηρία της μεγάλης κατηγορίας. Έχει εξακύλινδρο κινητήρα 4,2 λίτρων απόδοσης 515 ίππων και -φυσικά- πίσω κίνηση. Μάλλον δεν θα την ξαναδούμε.