Μήπως δεν κάνει κάνει να κρατάς ηλεκτρική τρίαινα μέσα στο νέρο; Την Maserati δεν την απασχολούν τέτοιου είδους ανησυχίες. Μόλις παρουσίασε την νέα Maserati GranTurismo και για πρώτη φορά η τρίαινα είναι και αμιγώς ηλεκτρική. Όπως έχουμε αναφέρει πριν λίγο καιρό η ηλεκτρική GranTurismo λέγεται Folgore. Όμως υπάρχουν και άλλες εκδοχές. Όπως η Maserati GranTurismo Modena και Trofeo. Ας δούμε τι σημαίνουν αυτά και θα μας επιστρέψετε να ξεκινήσουμε με την Folgore καθώς 75 χρόνια μετά η τρίαινα είναι ηλεκτρική και αυτό είναι είδηση.
Maserati GranTurismo Folgore, η ηλεκτρική
H Maserati GranTurismo Folgore υιοθετεί ένα 100% ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Το σύστημα Folgore βασίζεται στην τεχνολογία 800 Volt και έχει αναπτυχθεί με τεχνολογικές λύσεις αιχμής που προέρχονται από τη Formula E. Προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, οι οποίες καθίστανται δυνατές χάρη στους τρεις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες.
Η μπαταρία έχει ονομαστική χωρητικότητα 92,5 kWh και οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 560 kW, δηλαδή περίπου 760 ίππους στους τροχούς. Η ειδική ρύθμιση και η καινοτόμος διάταξη της μπαταρίας έχουν ως αποτέλεσμα τη συγκράτηση του ύψους του οχήματος στα 1353 mm, χωρίς να θίγεται ο σπορ χαρακτήρας του. Το σχήμα της μπαταρίας, γνωστό ως "T-bone", αποτελεί μέρος της προσέγγισης "μηδενικού συμβιβασμού" της Maserati και αποφεύγει την τοποθέτηση των μονάδων μπαταρίας κάτω από τα καθίσματα, μετακινώντας τες κυρίως γύρω από το κεντρικό τούνελ.
Ας δούμε συνολικά τη νέα Maserati GranTurismo
"Οι άλλοι απλά ταξιδεύουν". Αυτό το moto υιοθετεί η Maserati για την νέα GranTurismo και όπως φαίνεται θέτει νέα στάνταρ και θέλει να πλησιάσει τις αντίστοιχες Ferrari και σε τιμή.
Από αισθητικής άποψης, ο σχεδιασμός της GranTurismo διατηρεί τις κλασικές αναλογίες των αυτοκινήτων της μάρκας, με το μακρύ καπό και το κεντρικό αμάξωμα να τέμνονται από τα τέσσερα φτερά. Αντίθετα, η γραμμή της οροφής πέφτει δυναμικά για να τονίσει την καμπύλη της κολόνας που φέρει το εμβληματικό λογότυπο Trident.
Αναπτυγμένη στο εργαστήριο καινοτομίας της Maserati και κατασκευασμένη στο κέντρο παραγωγής Mirafiori στο Τορίνο, η GranTurismo κατασκευάζεται 100% στην Ιταλία και ενσαρκώνει τις "ιταλικές επιδόσεις πολυτέλειας", μια έννοια χαρακτηριστική για όλα τα μοντέλα της Maserati.Το νέο κουπέ εφοδιάζεται με τον επαναστατικό κινητήρα V6 Nettuno, ο οποίος διατίθεται σε δύο εκδόσεις: η Modena, με τον V6 Nettuno Twin Turbo 3,0 λίτρων απόδοσης 490 ίππων- η έκδοση υψηλής απόδοσης Trofeo βασίζεται στον ίδιο κινητήρα, αναβαθμισμένο σε μέγιστη ισχύ 550 ίππων.
Όσον αφορά την τεχνική αρχιτεκτονική, το νέο μοντέλο είναι το αποτέλεσμα ενός καινοτόμου σχεδίου που κάνει εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως αλουμίνιο και μαγνήσιο, σε συνδυασμό με χάλυβα υψηλής απόδοσης. Μια τέτοια προσέγγιση πολλαπλών υλικών απαίτησε τη δημιουργία νέων διαδικασιών κατασκευής, με αποτέλεσμα να επιτευχθούν τα καλύτερα επίπεδα βάρους στην κατηγορία.
Αυτή η προσέγγιση συνδυάζεται με τη νέα ηλεκτρική/ηλεκτρονική αρχιτεκτονική Atlantis High, η οποία βασίζεται σε μηνύματα canFD που αποστέλλονται με ταχύτητες έως και 2 ms. Το σύστημα διαθέτει επίσης προηγμένη κυβερνοασφάλεια επιπέδου 5 και χαρακτηριστικά flash-over-the-air. Το σημείο αναφοράς είναι ο κύριος ελεγκτής Vehicle Domain Control Module (VDCM), ένα σύστημα 100% της Maserati που αποτελείται από το λογισμικό που παρέχει έλεγχο 360° όλων των πιο σημαντικών συστημάτων του αυτοκινήτου, για την καλύτερη οδηγική εμπειρία σε όλες τις συνθήκες.
Μέσα στην καμπίνα της GranTurismo
Στο εσωτερικό, η μοντέρνα καμπίνα της Maserati GranTurismo είναι εξοπλισμένη με καινοτόμα συστήματα, όπως το σύστημα πολυμέσων Maserati Intelligent Assistant (MIA), μια οθόνη που συγκεντρώνει τις κύριες λειτουργίες σε μια ενσωματωμένη οθόνη αφής, ένα ψηφιακό ρολόι και το Heads-up Display (διατίθεται προαιρετικά).
Η GranTurismo προσφέρει επίσης μια "ολοκληρωμένη ηχητική εμπειρία", που εγγυάται ο εμβληματικός χαρακτηριστικός ήχος του κινητήρα της Maserati, ακόμη και στην ηλεκτρική έκδοση, χάρη στην καινοτόμο δουλειά των μηχανικών του Εργαστηρίου Καινοτομίας της Maserati. Η ηχητική εμπειρία ολοκληρώνεται από το καθηλωτικό σύστημα ήχου Sonus faber 3D. Tο ηχοσύστημα διαθέτει έως και 19 ηχεία και 3D ήχο με ισχύ έως και 1.195 W. Το στάνταρ ηχοσύστημα έχει 14 ηχεία και απόδοση 860 watt.
Στο λανσάρισμα, η GranTurismo είναι επίσης διαθέσιμη στην PrimaSerie 75th Anniversary Launch Edition, μια περιορισμένη σειρά αφιερωμένη στην πρόσφατη 75η επέτειό της.