Ο μεγάλος ήρωας και ίνδαλμα του Horacio Pagani, ο Leonardo da Vinci, παρατήρησε κάποτε ότι "το νερό είναι η κινητήρια δύναμη όλης της φύσης". Με όλο το σεβασμό προς τον μεγαλοφυή Leonardo, έκανε λάθος. Γιατί η κινητήριος δύναμη όλης της φύσης είναι μια παραγγελία της Mercedes-AMG biturbo V12 χωρίς σύγχρονες επιτηδεύσεις και γεμάτη ιπποδύναμη. Καλώς ήρθες, στην ολοκαίνουργια, αλλά αποφασιστικά παλιομοδίτικη Pagani Utopia. Μόλις το τρίτο hypercar του Horacio.

"Δεν θέλουμε μπαταρίες"
Η ίδια η εταιρεία παραδέχεται ότι χρειάστηκε να προσδιορίσει τι ακριβώς αντιπροσωπεύει αυτό το νέο "C10"- η Zonda καθιέρωσε "τον μύθο", ενώ η Huayra εισήγαγε την ενεργή αεροτομή και το καρβοτιτάνιο. Η Utopia -ένα όνομα που προέρχεται από το διάσημο ποίημα του Sir Thomas More - γεννιέται σε έναν κόσμο που γυρίζει σταθερά την πλάτη σε τέτοιες επιδεικτικές σπατάλες.

Η απάντηση του Horacio; "Όχι βαριές μπαταρίες, όχι υβριδική ενέργεια, μόνο ένας υπέροχος V12. Κανένα σύστημα διπλού συμπλέκτη, μόνο ένα καθαρό χειροκίνητο ή αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων επτά ταχυτήτων". Τόσο old-school που αν αυτό το αυτοκίνητο ήταν βαρέων βαρών, θα ήταν ο Rocky Marciano. Η εντολή ήταν να επαναπροσδιορίσει την "απλότητα, την ελαφρότητα και την απόλαυση της οδήγησης". Και κάποιος υποψιάζεται ότι μεγάλη ευχαρίστηση μπορεί να αντληθεί από έναν V12 turbo 6,0 λίτρων που κατασκευάστηκε ειδικά για την Pagani.

Πολύ δύναμη από τον V12 της Mercedes-AMG
Το μόνο που μας λένε είναι ότι ο τεράστιος δωδεκακύλινδρος κινητήρας της Mercedes-AMG που βρίσκεται στην καρδιά της Ουτοπίας, αποδίδει 864 ίππους και "εκπληκτική" ροπή των 1.100 Nm. Λέγεται ότι πληροί ακόμη και τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων της Καλιφόρνιας και "ανεβάζει υψηλότερες στροφές και είναι πιο ευέλικτη". Από τι, δεν λέει η Pagani, αλλά μάλλον από τον κινητήρα που αντικαθιστά.

Αντί να συνδέσει αυτόν τον λεβιάθαν με ένα διπλό συμπλέκτη, αντί να τοποθετήσει μια αυτόματη μονάδα Xtrac που είναι ελαφρύτερη, πιο συμπαγής και διαθέτει ελικοειδή γρανάζια, η Utopia θα αποκτήσει ένα κανονικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων, όχι ένα "εικονικό χειροκίνητο". Χμμ, αναρωτιόμαστε σε ποιον αναφέρεται η Pagani.

Αυτό το καταιγιστικό μοτέρ είναι τυλιγμένο μέσα σε ένα σαφώς new-school πακέτο, το γνωστό μονοκόκ της Pagani από ανθρακικό τιτάνιο, που διαθέτει εμπρός και πίσω σωληνωτά υποπλαίσια από κράμα χάλυβα. Υπάρχει σφυρήλατη ανάρτηση διπλών ψαλιδιών από αλουμίνιο σε όλο το μήκος, με ελικοειδή ελατήρια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ενεργά αμορτισέρ.

Τα φρένα είναι αρκετά ισχυρά, όπως θα περίμενε κανείς. Οι δαγκάνες έξι και τεσσάρων εμβόλων εμπρός και πίσω βρίσκονται πάνω σε αεριζόμενους δίσκους από ανθρακοκεραμικό υλικό, και όλα κρύβονται πίσω από σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών/22 ιντσών.
Σου αρέσει το αμάξωμα;
Η Pagani παραδέχεται με ευκολία ότι κάθε ένα από τα αυτοκίνητά της "ξεκινά με ένα αισθητικό σοκ", και η Utopia συγκεκριμένα λέγεται ότι "εκπέμπει απλότητα". Η εταιρεία αναφέρεται στις πιο "ρέουσες και καμπυλωτές" γραμμές που υποβάλλει αυτό το αυτοκίνητο, επιδιώκοντας έναν πιο διαχρονικό σχεδιασμό.

Έχει σκόπιμα απαλλαγεί από τα πιο προφανή αεροδυναμικά εξαρτήματα, όπως τα τεράστια φτερά, τα splitters και τους αεραγωγούς (αναμφίβολα κρατώντας κάποια για τις αναπόφευκτες ειδικές εκδόσεις που θα δούμε αργότερα στη ζωή του). Και ενώ κάθε Pagani είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, αυτό σίγουρα θα κάνει τον κόσμο να παρα-μιλάει.

Όχι μόνο επειδή θα κατασκευαστούν μόνο 99, με κόστος περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ το καθένα. Και φυσικά, όλα έχουν ήδη υπολογιστεί. Μην ανησυχείτε, γιατί, όπως λέει ο Leo, "η τέχνη δεν τελειώνει ποτέ, μόνο εγκαταλείπεται". Σκεφτείτε την ιστορία της Pagani με τα αυτοκίνητά της και θα καταλάβετε ότι σε αυτό δεν έχει άδικο.