Είσαι η Volvo (Αμερικής) και θες να προσελκύσεις πιο νεανικό κοινό, τι κάνεις; Απευθύνεσαι σε YouTubers και δημιουργείς ένα μουσικό κομμάτι από τους ήχους του Volvo XC60 Plug-In Hybrid.
Μα γιατί βαράει πόρτες η Volvo;
E, εντάξει δεν τις χτυπάει η ίδια η Volvo, άφησε κάποιους πιο ειδικούς στην δημιουργία ήχων. H σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάστηκε με τον YouTuber Andrew Huang και την Dresage. Οι δύο καλλιτέχνες δημιούργησαν ένα βίντεο που αποτελείται από ήχους του οχήματος -κλικ ζωνών ασφαλείας, αναβοσβήνουν προβολείς, κλείνουν πόρτες και περιστρέφουν καθρέφτες- αναμεμειγμένα σε ένα (μάλλον) techno κομμάτι.
Αλλά δεν απαντήσαμε το "γιατί". Η πρόθεση του σποτ είναι να επιτευχθεί ένας νεανικός, πολυπολιτισμικός αγοραστής "που δεν θα μπορούσε να σκεφτεί ένα πολυτελές SUV νωρίτερα", ανέφερε η Leigh Moynihan, επικεφαλής πωλήσεων της Volvo στην Αμερική. "Καταλαβαίνοντας ότι αυτό το κοινό ενδιαφέρεται περισσότερο για το σχεδιασμό και την τεχνολογία, αξιοποιήσαμε τις καλλιτεχνικές ικανότητες των Andrew Huang και Dresage και τους επιτρέψαμε να δημιουργήσουν υλικό περιεχομένου που αποκαλύπτει το XC60 με έναν ολοκαίνουργιο τρόπο που απευθύνεται στο ευρύ κοινό τους".
"Είμαι ενθουσιασμένος που συνεργάστηκα με τη Volvo Automobiles USA σε αυτή την καμπάνια για να ζωντανέψω τον ολοκαίνουργιο σχεδιασμό και τις επιλογές του XC60 Recharge Plug-in Hybrid", ανέφερε ο Huang και πρόσθεσε "Η αξιοποίηση του αυτοκινήτου για τη δημιουργία ενός πιασάρικου ρυθμού έκανε αυτή την πρόκληση τόσο ευχάριστη".
Η Volvo ανέφερε ότι πρόκειται να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα ανάλυσης της Google για να εντοπίσει την ανταπόκριση των θεατών στο βίντεο του XC60, η οποία μπορεί να τη βοηθήσει να βελτιώσει τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ.
Η Moynihan δήλωσε ότι οι 2,3 εκατομμύρια συνδρομητές του καναλιού του Huang στο YouTube δίνουν στη Volvo πρόσβαση σε μια δημογραφική αγορά-στόχο των 25 έως 44 ετών. Οι ακόλουθοι του Huang είναι μεταξύ 25 και 34 ετών.
"Προκαλούμε συνεχώς τους συνεργάτες μας στα μέσα ενημέρωσης να μας προσφέρουν ευκαιρίες και νέους τρόπους για να προσεγγίσουμε το κοινό μας", τόνισε η Moynihan
Για πείτε μας και άλλα για το marketing
Το βίντεο κάνει το προϊόν ήρωα, ενώ "δίνει ένα μεγάλο περιθώριο στον δημιουργό όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο ζωντανεύει την ιστορία του προϊόντος", προσθέτει η Moynihan.
"Υπάρχουν πολλά πραγματικά εκπληκτικά χαρακτηριστικά στο όχημα που θέλουμε να παρουσιάσουμε στο νεανικό κοινό", είπε. "Μας [επιτρέπει] να συμβάλουμε στην αλλαγή της αντίληψης για τη μάρκα Volvo". Τι εννοεί; Όπως αναφέραμε παραπάνω η Volvo θέλει να μικρύνει το ηλικιακό της κοινό στην Αμερική, το οποίο -σύμφωνα με πληροφορίες- υπερβαίνει τα 55 έτη.
Το YouTube είναι η λύση;
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν το YouTube ως μια ισχυρή πλατφόρμα για την προώθηση στην αγορά της επόμενης γενιάς πελατών -και καλά κάνουν γιατί έτσι είναι. Με περισσότερες από 14 δισεκατομμύρια μηνιαίες επισκέψεις, η υπηρεσία βίντεο που ανήκει στην Google είναι ο δεύτερος ιστότοπος με τις περισσότερες επισκέψεις, ενώ οι άνδρες ηλικίας 25 έως 34 ετών αποτελούν το μεγαλύτερο δημογραφικό στοιχείο του YouTube, με ποσοστό 11,6%.
Δεν είναι περίεργο που οι διαφημιστές ρίχνουν πολλά χρήματα στις διαφημίσεις και το περιεχόμενο του YouTube. Τα παγκόσμια διαφημιστικά έσοδα της πλατφόρμας ανήλθαν σε 28 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, αυξημένα κατά 46% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα social media αποτελούν ελκυστικές πλατφόρμες μάρκετινγκ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της δυνατότητας στόχευσης συγκεκριμένων κοινών και του επιπέδου δέσμευσης που μπορούν να επιφέρουν αυτά τα κανάλια.
Το περιεχόμενο που δημιουργείται από influencers παρέχει ένα "έτοιμο" κοινό και επιτρέπει στην αυτοκινητοβιομηχανία να αξιοποιήσει το εμπορικό σήμα του δημιουργού, λέει ο Bill Daddi, πρόεδρος της νεοϋορκέζικης εταιρείας μάρκετινγκ Daddi Brand Communications.
Ο Moynihan δήλωσε ότι το YouTube προσφέρει μια "μεγάλη ευκαιρία" για τους καταναλωτές να εμβαθύνουν, παρακολουθώντας κριτικές προϊόντων και εξερευνώντας τα χαρακτηριστικά και τις τεχνολογίες των οχημάτων. Προφανώς έτσι είναι, γιατί η νέα εποχή της διαφήμισης απαιτεί και χρήση των social media.