To έχουμε δει, το έχουμε ακούσει, άρα τι μένει; (Εσένα που είπες "να το οδηγήσουμε", σε ξέρουμε...). Να καταλάβουμε και να δούμε πώς φτιάχνεται. Και κάπως έτσι σου μεταφέρουμε τις εικόνες από την κατασκευή του Mercedes-AMG One, του hypercar με τεχνολογία Formula 1 που μόλις ξεκίνησε η παραγωγή του.
Μόνο 275 Mercedes-AMG One θα κατασκευαστούν
Μόνο 275 μονάδες θα κατασκευαστούν συνολικά και τα πρώτα οχήματα πελατών θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που βασίζεται στη Formula 1, με έναν V6 turbo κινητήρα 1,6 λίτρων και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, κατασκευάζεται από τους ειδικούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Mercedes-AMG High Performance Powertrains στο Brixworth, οι οποίοι είναι επίσης υπεύθυνοι για την ανάπτυξη και παραγωγή των κινητήρων για τα μονοθέσια Mercedes-AMG Petronas F1. Η ολοκλήρωση της κατασκευής θα υλοποιηθεί στο Coventry. Για το σκοπό αυτό, η AMG συνεργάστηκε με τον την Multimatic και δημιούργησε μια ειδική μονάδα αυτοκινήτων περιορισμένης παραγωγής.
Δεν έχω παραγγείλει ακόμα, θέλω να δω πώς την φτιάχνουν
Η παραγωγή γίνεται "χειροποίητα" σε συνολικά 16 στάδια συναρμολόγησης και δοκιμών. Πολλά στάδια θυμίζουν την παραγωγή ρολογιών πολυτελείας υψηλής ποιότητας: ορισμένα υποσυστήματα συναρμολογούνται πρώτα και ελέγχονται ως προς τη λειτουργία τους, στη συνέχεια αποσυναρμολογούνται ξανά και μόνο στη συνέχεια τοποθετούνται οριστικά στο όχημα. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, για το μονοκόκ από ανθρακονήματα με την οροφή, καθώς και για όλα τα αποσπώμενα μέρη του αμαξώματος, τα οποία είναι επίσης κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.
Το "κέλυφος" είναι το πρώτο που συναρμολογείται πλήρως. Τώρα όλες οι προσαρμογές ελέγχονται σχολαστικά και, εάν είναι απαραίτητο, προσαρμόζονται. Κατά τη διαδικασία, οι ειδικοί πρέπει να λάβουν υπόψη τους ακόμα και το βερνίκι, το οποίο εύλογα αυξάνει το πάχος. Δεδομένου ότι το πάχος του τμημάτων είναι μόνο 1,2 χιλιοστά σε ορισμένα σημεία, πρόκειται για μια εξαιρετικά δύσκολη και εξειδικευμένη εργασία. Μόλις όλα ταιριάξουν τέλεια, τα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των θυρών και των καπό, αποσυναρμολογούνται ξανά και στη συνέχεια βάφονται στο χέρι ως σετ για κάθε μεμονωμένο όχημα - αυτό εξασφαλίζει την τέλεια χρωματική αντιστοιχία ολόκληρου του οχήματος.
Και τώρα το συγκλονιστικά αποδοτικό σύστημα κίνησης
Στο επόμενο βήμα συναρμολόγησης πάμε στο σύστημα κίνησης και το αμάξωμα: Ο V6 turbo κινητήρας των 1,6 λίτρων, η μπαταρία υψηλής τάσης και οι συνολικά τέσσερις ηλεκτροκινητήρες έχουν προηγουμένως υποβληθεί σε δοκιμές σε δοκιμαστήρια στο Brixworth για να διασφαλιστεί ότι δουλεύουν σωστά και με την μέγιστη απόδοση, ακριβώς η ίδια διαδικασία που γίνεται με τις μονάδες ισχύος της Mercedes στη Formula 1.
Η Mercedes-AMG High Performance Powertrains προμηθεύει τις αντίστοιχες μονάδες: τον υβριδικό κινητήρα εσωτερικής καύσης eTurbo, τη μπαταρία υψηλής τάσης του plug-in υβριδικού, τον μπροστινό άξονα με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, συμπεριλαμβανομένου του μετατροπέα για κάθε έναν από τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Στη ροή εργασίας, το 75 % των εξαρτημάτων είναι ήδη συναρμολογημένα πριν από την εγκατάσταση των εξαρτημάτων υψηλής τάσης.
Αυτά είναι τα 16 στάδια παραγωγής του Mercedes-AMG One
Στάδιο 1 έως 4: Συναρμολόγηση των μηχανικών μερών και όλων των εξαρτημάτων χαμηλής τάσης, καθώς και εγκατάσταση των βασικών εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών στοιχείων του οχήματος.
Στάδιο 5 έως 6: Συναρμολόγηση της μπαταρίας υψηλής τάσης και των συνδέσεων υψηλής τάσης, δοκιμαστικές λειτουργίες του κινητήρα εσωτερικής καύσης και των ηλεκτροκινητήρων και εκκίνηση των συστημάτων.
Σταθμός 7: Εγκατάσταση των τμημάτων της καμπίνας
Σταθμός 8: Έναρξη της εγκατάστασης των εξωτερικών τμημάτων του αμαξώματος, των θυρών και των πλαισίων. Εδώ, η ιδιαίτερη πρόκληση έγκειται στις ενίοτε πολύ διαφορετικές επιθυμίες των πελατών.
Σταθμός 9: Συνέχιση της εξωτερικής εγκατάστασης. Μπροστινό και πίσω τμήμα.
Σταθμός 10: Τελική εγκατάσταση του εξωτερικού αμαξώματος.
Σταθμός 11: Συναρμολόγηση τροχών και πάνελ δαπέδου.
Σταθμός 12: Ρύθμιση των τροχών και των προβολέων.
Σταθμός 13: Δυναμόμετρο
Σταθμός 14: Δοκιμή NVH τεσσάρων θέσεων (θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα), λεπτομερής ρύθμιση εάν είναι απαραίτητο.
Σταθμός 15: Δοκιμή βροχής του μουσώνα (όπερ σημαίνει "άνοιξαν οι ουρανοί").
Σταθμός 16: Θάλαμος φωτισμού με οπτικό έλεγχο όλων των επιφανειών και δοκιμές τεχνικής λειτουργίας όλων των εξαρτημάτων.
Συνολικά, πάνω από 50 ειδικοί εργάζονται σε κάθε μεμονωμένη Mercedes-AMG ONE. Μετά από κάθε σταθμό, πραγματοποιούνται σε βάθος ποιοτικοί έλεγχοι βάσει καθορισμένων χαρακτηριστικών. Η σχολαστική διαδικασία κατασκευής συμπληρώνεται από τις μεθόδους παραγωγής Industry 4.0, τις οποίες η Mercedes-AMG χρησιμοποιεί επίσης στο εργοτάξιο του Affalterbach για την παραγωγή των κινητήρων AMG. Έτσι, τα εξαρτήματα είναι προ-ταξινομημένα σε σύνολα και είναι διαθέσιμα ακριβώς τη σωστή στιγμή στο σωστό μέρος.
Το τελικό στάδιο της παραγωγής σηματοδοτείται από την οδήγηση σε ένα κοντινό πεδίο δοκιμών, όπου κάθε Mercedes-AMG One υποβάλλεται σε δοκιμές τελικής έγκρισης από έναν εργοστασιακό δοκιμαστή. Μόλις δοθεί η έγκρισή τους μεταφέρεται με κλειστό φορτηγό στα κεντρικά γραφεία της Mercedes-AMG στο Affalterbach. Εκεί πραγματοποιείται τόσο η τεχνική ενημέρωση του οχήματος από τους ειδικούς της Mercedes-AMG ONE όσο και η παράδοση του οχήματος.