
Η εταιρεία αυτόνομων ταξί (robotaxi) Cruise της General Motors έχει χάσει σχεδόν 5 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2018 και οι απώλειες επιταχύνονται τώρα που η εταιρεία αρχίζει να χρεώνει τις διαδρομές στο Σαν Φρανσίσκο. Τελικά τα robotaxi της Cruise δεν συμμέτεχουν μόνο σε αυτοκινητικά ευτράπελα όπως είδες εδώ και εδώ.
Απώλειες 500 εκατομμυρίων ευρώ σε τρεις μήνες
Η GM δήλωσε στις 26 Ιουλίου ότι έχασε 500 εκατομμύρια δολάρια από την Cruise κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, καθώς άρχισε να χρεώνει τις υπηρεσίες σε μια -περιορισμένη- περιοχή του Σαν Φρανσίσκο στις αρχές Ιουνίου. Οι απώλειες ανέρχονται σε περισσότερα από 5 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, καθιστώντας δαπανηρή την προσπάθεια της Cruise να μετατρέψει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης από ένα μακροπρόθεσμο ερευνητικό έργο σε μια κερδοφόρα επιχείρηση.

Οι απώλειες της Cruise για το πρώτο εξάμηνο του έτους έφτασαν στα 900 εκατ. δολάρια από 600 εκατ. δολάρια κατά την ίδια περίοδο το 2021, όταν η εταιρεία δεν χρέωνε τις διαδρομές.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors Mary Barra δήλωσε την Τρίτη ότι εξακολουθεί να είναι αισιόδοξη για την Cruise και επιβεβαίωσε την πρόβλεψη ότι η επιχείρηση θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως από τις υπηρεσίες και την τεχνολογία αυτοματοποιημένων οχημάτων μέχρι το 2030.
Σε δύο χρόνια θα ξεμείνει από χρήματα η Cruise
Η Cruise διαθέτει αυτή τη στιγμή 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια ρευστότητα και μια πιστωτική διευκόλυνση ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον χρηματοπιστωτικό βραχίονα της GM για την αγορά αυτοματοποιημένων Cruise Origin EV από την αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, αν η Cruise συνεχίσει να "καίει" χρήματα με τον τρέχοντα ρυθμό, τα χρήματα αυτά θα εξαντληθούν σε λιγότερο από δύο χρόνια.

Το Reuters σημειώνει ότι η αντιστροφή των ζημιών θα εξαρτηθεί από ορισμένους παράγοντες που δεν είναι υπό τον έλεγχο της GM, όπως η εξασφάλιση της έγκρισης από τις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνιας για τη μεγάλη επέκταση των ωρών λειτουργίας της Cruise και τη διεύρυνση της περιοχής που καλύπτουν τα αυτόνομα ταξί της.
Σε μια παρουσίαση για επενδυτές, η GM δήλωσε ότι η άδεια από το Σαν Φρανσίσκο ήταν "ένα σημαντικό γεγονός" για την επιδίωξη του στόχου των 50 δισ. δολαρίων. Τον Φεβρουάριο, η Cruise υπέβαλε αίτηση στην Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας για τη χορήγηση εξαιρέσεων για την ανάπτυξη έως και 2.500 αυτοκινούμενων οχημάτων χωρίς τιμόνι και πεντάλ φρένου. Η NHTSA δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα την αίτηση και την άνοιξε για δημόσια σχόλια για 30 ημέρες.
Η αίτηση αφορά πιθανότατα το αυτόνομo όχημα Cruise Origin, το οποίο η GM θέλει να χρησιμοποιήσει τόσο για rideshare όσο και για παραδόσεις. Ωστόσο, οι αναφορές για ατυχήματα που αφορούν τα robotaxi Cruise και τα κυκλοφοριακά εμπόδια που προκαλούνται από αυτά, καθώς και η αντίθεση των συνδικάτων των μαζικών μέσων μεταφοράς του Σαν Φρανσίσκο θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντικά εμπόδια.