"Ο 1.5 TSI αποτελεί βασικό πυλώνα της γκάμας κινητήρων της Volkswagen, καθώς τροφοδοτεί πολλά μοντέλα παγκοσμίως", λέει ο Thomas Ulbrich, υπεύθυνος για την "Τεχνική Ανάπτυξη" στην Volkswagen. Βασικό χαρακτηριστικό του 1.5 TSI evo2 είναι η ενεργή διαχείριση κυλίνδρων ACTplus, μια μονάδα ελέγχου εκπομπών ρύπων αλλά και η διαδικασία καύσης TSI-Evo. Αυτός ο κινητήρας προς το παρόν θα είναι διαθέσιμος στο Volkswagen T-Roc και το T-Roc Cabriolet
Τα νέα χαρακτηριστικά του (EA 211) 1.5 TSI evo2
Σε αυτήν την εξέλιξη του 1.5 TSI, οι μηχανικοί μετέφεραν τον τριπλό καταλύτη και το φίλτρο σωματιδίων κοντά στον κινητήρα σε μία ενιαία μονάδα ελέγχου εκπομπών ρύπων, βελτιώνοντας έτσι περαιτέρω την απόδοση του συστήματος ελέγχου εκπομπών ρύπων. Αυτό επιτρέπει τη μειωμένη χρήση πολύτιμων μετάλλων στην παραγωγή και ταυτόχρονα δημιουργεί τη βάση για τη συμμόρφωση με τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων.
Βασικό τεχνολογικό χαρακτηριστικό για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στον 1.5 TSI evo2 είναι το βελτιωμένο σύστημα ενεργής διαχείρισης κυλίνδρων ACTplus. Το επίκεντρο αυτής της νέας εξέλιξης ήταν η βελτίωση της ενεργοποίησης και απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Η διαδικασία καύσης στη λειτουργία των δύο κυλίνδρων βελτιστοποιήθηκε, επιτρέποντας έτσι επίσης την επέκταση του εύρους λειτουργίας του συστήματος Active Cylinder Management. Με το ACTplus, ο δεύτερος και ο τρίτος κύλινδρος δεν πυροδοτούνται όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλά και μεσαία φορτία και ταχύτητες. Αυτή η εναλλαγή είναι ελάχιστα αισθητή. Η απόδοση αυξάνεται στους ενεργούς κυλίνδρους, ενώ οι μεσαίοι κύλινδροι απλώς ακολουθούν χωρίς σχεδόν καμία απώλεια -ενεργοποιούνται όταν πατηθεί ξανά το γκάζι.
Παράλληλα με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο 1.5 TSI διαθέτει και άλλα εξαρτήματα υψηλής τεχνολογίας: το σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης παράγει πίεση έως 350 bar, τα τοιχώματα των κυλίνδρων με επίστρωση πλάσματος μειώνουν τις τριβές και τα έμβολα με χυτούς αγωγούς ψύξης επιτρέπουν τη βελτιστοποίηση της καύσης και την αύξηση της απόδοσης. Επίσης ο νέος κινητήρας είναι κατάλληλος για διάφορα επίπεδα υβριδισμού -για παράδειγμα, είναι δυνατή μια ισχύς συστήματος έως και 200 kW (272 PS) με σύστημα plug-in.
Η διαδικασία καύσης του 1.5 TSI evo2
Η διαδικασία καύσης TSI-evo -που είναι ήδη γνωστή από τον TSI evo1 των 1,5 λίτρων- χρησιμοποιείται και στη γενιά TSI evo2. Παράλληλα με τη βελτιστοποίηση της ψύξης του θαλάμου καύσης, καθοριστικός παράγοντας είναι και πάλι η συμβίωση του κύκλου Miller (πρώιμο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής με υψηλή συμπίεση) και της τεχνολογίας υπερπλήρωσης VTG (μεταβλητή γεωμετρία υπερσυμπιεστή). Βασικός παράγοντας για αυτό το επόμενο βήμα ήταν κυρίως η δυνατότητα ανάπτυξης και βελτιστοποίησης των σχετικών στοιχείων λογισμικού του κινητήρα εσωτερικά στη Volkswagen.