Διπλή επίθεση με ρεύμα και υδρογόνο: Ηyundai RN22e και N Vision 74

Όταν δεν ξέρεις ποια φωτογραφία να διαλέξεις και βλέπεις ότι η Hyundai ετοιμάζει την Ν έκδοση του Ioniq 6 και ένα απίστευτα όμορφο N πρωτότυπο υδρογόνου, τότε κάτι γίνεται σωστά

Πρόσεξε σε πόσα ταμπλό κάνει επιθέσεις πολιτισμού η Νότια Κορέα. Στο σινέμα, καθώς διαθέτει την καλύτερη φουρνιά κινηματογραφιστών  αυτήν την στιγμή στο κόσμο. Στην pop μουσική, αφού είτε σου αρέσει, είτε όχι, η Κ-pop είναι τσουνάμι, ιδίως σε μικρότερες ηλικίες και προφανώς στα αυτοκίνητα. Ναι, σε ακούω να λες για την Γερμανία και την Ιαπωνία αλλά είδες τα Hyundai RN22e και Hyundai N Vision 74; Αν δεν, σε αυτό το θέμα θα χορτάζουν τα μάτια σου. Στα γρήγορα να σου πω ότι το Hyundai RN22e είναι η N -δηλαδή υψηλών επιδόσεων- έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού Hyundai Ioniq 6 και το Hyundai N Vision 74 είναι ένα πρωτότυπο N που κινείται με υδρογόνο. Ας ξεκινήσουμε. 

Hyundai δεν σε προλαβαίνουμε και Hyundai RN22e

Στις 14 ιουλίου μάθαμε σχεδόν τα πάντα για το Hyundai Ioniq 6, το αυτοκίνητο με το οποίο η Hyundai σκοπεύει να κάνει ρελάνς στην Tesla. Πριν προλάβει να κατέβει από την homepage του Top Gear η Hyundai παρουσιάζει το Hyundai RN22e, το οποίο είναι -ξεκάθαρα- η έκδοση Ν του ηλεκτρικού Hyundai Ioniq 6. Σύμφωνα με την φίρμα το RN22e προσφέρει επιδόσεις έτοιμες για αγώνες, βελτιώνοντας και βελτιστοποιώντας την ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP της Hyundai.

Ως το πρώτο κινητό εργαστήριο της Hyundai N που βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP  δείχνει το όραμα και την κατεύθυνση της N, ενώ ανοίγει τη δυνατότητα ενός μοντέλου EV υψηλών επιδόσεων στο μέλλον. Το πρωτότυπο έλαβε το όνομά του επειδή είναι το rolling lab της N που αναπτύχθηκε το 2022 και είναι ηλεκτρικό.

Είναι ξεκάθαρο ότι η Hyundai σκέφτεται τις πίστες με αυτό το πρωτότυπο. Έχει επικεντρωθεί στην ψύξη και στα φρένα καθώς και στις ειδικές ρυθμίσεις για αγώνες. Τετραπίστονες monoblock δαγκάνες, δισκόφρενα 400 mm είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά για να αντέχει το βάρος του ηλεκτρικού συστήματος. Επιπλέον, η Hyundai θα χρησιμοποιήσει το RN22e για να μελετήσει τον τρόπο παροχής δύναμης με regen-braking, κυρίως για να αυξήσει τον έλεγχο στις στροφές. Πρόσθεσε και αυτό το ανεκτίμητο δωράκι: παρέχει το N Sound+, το οποίο παράγει ήχο από τα εσωτερικά και εξωτερικά ηχεία, για μια δυναμική αίσθηση οδήγησης. Επιπλέον, το N e-shift ενσωματώνει την αίσθηση κραδασμών και αλλαγής ταχυτήτων με το N Sound+. 

Ας πούμε και τα ακόμα πιο ευχάριστα. Συνολική ιπποδύναμη 576 ίπποι (430 kW), εννοείται τετρακίνηση, 740 Nm ροπή και τελική ταχύτητα πάνω από 250 km/h. H μπαταρία του είναι 77,4 kWh και μπορεί να φτάσει στο 80% της χωρητικότητας σε 18 λεπτά με ταχυφορτιστή.

Hyundai N Vision 74 είσαι τόσο όμορφο και βάλε υδρογόνο να φύγουμε

Σχεδιαστικά, το N Vision 74 αποτίει φόρο τιμής στο Hyundai Pony Coupe concept του 1974, το οποίο αναπτύχθηκε από τον θρυλικό σχεδιαστή αυτοκινήτων Giorgetto Giugiaro. Το concept κατασκευάστηκε στη συνέχεια σε πρωτότυπα για το πρώτο σπορ αυτοκίνητο παραγωγής της Hyundai. Αδίκως δεν μπήκε στην παραγωγή. Γιατί κυρία Hyundai μου;

Το N Vision 74 κληρονόμησε την καθαρή επιφάνεια, το δυναμικό προφίλ και τη μοναδική κολόνα Β από το concept Pony Coupe του 1974. Επιπλέον, ο φωτισμός Parametric Pixel προσφέρει μια φουτουριστική φινέτσα.

Με μήκος 4.952 mm, πλάτος 1.995 mm και ύψος 1.331 mm σε μεταξόνιο 2.905 mm, είναι το πρώτο κινητό εργαστήριο υψηλών επιδόσεων που βασίζεται σε σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που η N ασχολείται με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Το N Vision 74 είναι επίσης εμπνευσμένο από το concept car Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, το οποίο παρουσιάστηκε το 2015 με το λανσάρισμα της μάρκας N για να οραματιστεί το μέλλον των υψηλών επιδόσεων με βάση το υδρογόνο.

Οι μηχανικοί της Hyundai ανέπτυξαν μια υβριδική δομή μιας μπαταρίας σε συνδυασμό με ένα σύστημα FCEV, το οποίο είναι τοποθετημένο σε μια εντελώς νέα διάταξη. Έχοντας το σύστημα κυψελών καυσίμου και την ηλεκτρική μπαταρία να τροφοδοτούν μαζί το N Vision 74, βελτιώνεται η απόδοση της ψύξης, ενώ οι δύο διαφορετικές πηγές ενέργειας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με τις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης. Αυτό το σύστημα επιτρέπει την καλύτερη διαμόρφωση της ροπής από τους δίδυμους κινητήρες στο πίσω μέρος. Επιπλέον, το N Vision 74 διερευνά την ισορροπία μεταξύ της απόδοσης και της ψύξης με ένα σύστημα ψύξης τριών καναλιών.

Και τώρα το καλύτερο: Το N Vision 74 είναι πισωκίνητο. Ναι! Οι πίσω τροχοί έχουν στην διάθεση τους 670 ίππους και κάπου εκεί στην Βαυαρία ένα αγόρι που λέγεται Frank van Meel ίσως να έχει διαταραχές ύπνου. Ίσως να τον ξυπνούν μέσα στην νύχτα τα 900 Nm ροπής, οι 65,4 kWh της μπαταρίας και τα μόλις 4,2 κιλά της δεξαμενής υδρογόνου που γεμίζει μόλις σε 5 λεπτά. 

Νόμιζες ότι είναι μόνο φωτό ε; Τώρα δες και τα δύο στην πίστα αλλά και στην παρουσίαση της Hyundai για την N Day. 


 

 

Ηyundai N Vision 74
Hyundai RN22e
Ηyundai N Vision 74
Ηyundai N Vision 74
Ηyundai N Vision 74
Ηyundai N Vision 74
Ηyundai N Vision 74
Ηyundai N Vision 74
Ηyundai N Vision 74
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e και Hyundai N Vision 74