Volvo CEO: Δεν υπάρχουν "αν" και "αλλά" στην ηλεκτροκίνηση

To επόμενο Volvo XC90 ή όπως τελικά θα ονομάζεται, θα είναι το μοντέλο που θα εγκανιάσει την νέα ηλεκτρική εποχή στην Volvo

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, μίλησε στο Automotive News Europe για την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης, το στοίχημα της αμερικανικής αγοράς και το όραμά του, που θα αρχίσει να υλοποιείται με την παρουσίαση του νέου Volvo XC90. Η αλήθεια είναι πως από τη στιγμή που ο Rowan ανέλαβε τα καθήκοντά του στη Volvo, αυτό θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα δώσει κατά μια έννοια το στίγμα του για τη νέα εποχή της φίρμας.

Ο ίδιος βέβαια, ξεκαθαρίζει εξαρχής πως σε όποιον εργασιακό χώρο έχει βρεθεί, τα επιτεύγματα ήταν πάντοτε αποτέλεσμα ομαδικής προσπάθειας. Έτσι και στην Volvo, αρκετοί από τους ανθρώπους που εργάστηκαν πάνω στη 2η γενιά του XC90, βρίσκονται ακόμη στην εταιρεία και συμβάλλουν στην εξέλιξη της 3ης γενιάς. Η οποία κατά τον Rowan, θα είναι αυτή που θα εδραιώσει την Volvo στα μάτια του κόσμου ως μια αξιόπιστη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς.

Η σουηδική εταιρεία είναι γνωστό πως έχει θέσει ως στόχο μια γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2030, ενώ φιλοδοξεί μέχρι το 2025, οι μισές πωλήσεις της να αφορούν σε ηλεκτρικά οχήματα. Πόσο εφικτό μπορεί να είναι κάτι τέτοιο; O Rowan δηλώνει αισιόδοξος, θεωρώντας πως η στρατηγική αυτή είναι επιτυχημένη. Προφανώς αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για έναν φιλόδοξο στόχο, ο οποίος όμως μπορεί να επιτευχθεί εάν δεν υπάρχουν δεύτερες σκέψεις, αν και αλλά. Χρειάζεται προσήλωση στον στόχο και γι' αυτό ο CEO της Volvo είναι κατηγορηματικός: "κάθε πρόσληψη που κάνουμε, κάθε επενδυτική απόφαση που λαμβάνουμε, κάθε σχεδιαστική επιλογή για τα αυτοκίνητά μας, ακόμη και η απόφαση αποχώρησης από την ACEA, είναι προσανατολισμένες στην επίτευξη αυτής της στρατηγικής".

Μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση

Αυτό είναι κατά τη γνώμη του και το συγκριτικό πλεονέκτημα της Volvo έναντι του ανταγωνισμού, που ακόμη αμφιταλαντεύεται ως προς την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει, προσπαθώντας να παίζει ταυτόχρονα σε δύο ταμπλό (εκείνα των συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων). Στη Volvo δεν υπάρχει καμία ασάφεια. Η ηλεκτροκίνηση προβάλλει ως η μοναδική κατεύθυνση. Υπάρχει όμως ακόμη ένα μεγάλο στοίχημα. Εκείνο της αγοράς των HΠΑ. H Mercedes δήλωσε πρόσφατα στους εκεί αντιπροσώπους της, πως η εκτίμησή της είναι ότι μέχρι το 2030, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της αγοράς.

Ο Rowan δεν συμμερίζεται αυτή την εκτίμηση. Θεωρεί πως ήδη παρατηρείται μια στροφή των ΗΠΑ προς την ηλεκτροκίνηση ακόμη και σε κυβερνητικό επίπεδο. Ωστόσο, η μεγαλύτερη απόδειξη για εκείνον, είναι η επιτυχία της Tesla. Αφού τα κατάφερε αυτή, γιατί να μην τα καταφέρει και η Volvo; Όσο για την ευρωπαϊκή αγορά, είναι σαφές πως υπάρχει σε αρκετές χώρες έντονη ζήτηση για οχήματα BEV, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Rowan, εκεί οι καταναλωτές είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε περιβαλλοντικά ζητήματα.

Η Volvo συνώνυμο της ασφάλειας

Υπάρχει όμως μια ακόμη παράμετρος στην οποία η Volvo έχει επενδύσει σημαντικά. Η ασφάλεια. Ο Rowan δηλώνει οπαδός της μετάβασης στον πυρήνα της πληροφορικής, στη δημιουργία οχημάτων που καθορίζονται από το λογισμικό. Ο ίδιος εξηγεί πως το πυρίτιο, μας επιτρέπει να εφαρμόσουμε τεράστια υπολογιστική ισχύ στο αυτοκίνητο, κάτι που "πρέπει να κάνουμε, για να διαφοροποιήσουμε το αυτοκίνητο και να προσφέρουμε περισσότερες υπηρεσίες στους πελάτες μας".

 Και συνεχίζει "Για παράδειγμα, θα πρέπει να γράψουμε έναν κώδικα, που θα δίνει τη δυνατότητα στα ραντάρ, τις κάμερες και τους αισθητήρες των αυτοκινήτων να συνεργαστούν. Στη συνέχεια, μέσα από την επεξεργασία της εικόνας, το αυτοκίνητο θα αναγνωρίζει τι πραγματικά συμβαίνει γύρω του και θα χρησιμοποιεί την υπολογιστική του ισχύ, για να παίρνει πραγματικά γρήγορες αποφάσεις για την αποτροπή του κινδύνου και την πρόληψη ατυχημάτων".

Κλείνοντας, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην κρίση των τσιπ και τα προβλήματα που αυτή έχει δημιουργήσει. Τόνισε πως είναι δύσκολο να πει κανείς αν η κρίση αρχίζει να υποχωρεί, καθώς διαφορετικές εταιρείες χρησιμοποιούν διαφορετικά chipsets και διαφορετικούς προμηθευτές. Ως εκ τούτου, αυτό που μπορεί να επηρεάσει μια εταιρεία μπορεί να μην δημιουργεί το παραμικρό πρόβλημα σε μια άλλη. Ωστόσο, η αναταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού, όχι μόνο όσον αφορά τους ημιαγωγούς, αλλά και η πανδημία που συνεχίζει να προκαλεί λουκέτα σε μέρη όπως η Κίνα, η άσχημη κατάσταση στην Ουκρανία και ο αυξανόμενος πληθωρισμός, ασκούν πίεση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη. "Έτσι, έχουμε πολλά πράγματα που συμβαίνουν ταυτόχρονα, γεγονός που επιφέρει αναταράξεις", κατέληξε ο Rowan.