H BMW μας είχε προϊδεάσει με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο για τον ερχομό της πρώτης BMW M3 Touring που μπαίνει στην παραγωγή. Πρόκειται σαφέστατα για μια πρωτιά που αποκτά ξεχωριστή θέση στην ιστορία της BMW και της BMW Motorsport, καθώς πλέον θα συγκαταλέγεται αυτομάτως σε λίστες όπως αυτή με τα ορόσημα της BMW M ή εκείνη με τις καλύτερες BMW που φτιάχτηκαν ποτέ. Αυτομάτως δε, βγαίνει από την κατηγορία των project του τμήματος BMW Motorsport που δεν είδαν ποτέ το φως της δημοσιότητας, όπως η BMW M5 CSL ή η μυστική M6.
Και ενώ στα αυτοκίνητα με το εορτάζον φέτος τα 50 του χρόνια, έμβλημα Μ, έχουμε συνηθίσει να αναφερόμαστε σε ιπποδυνάμεις, θηριώδεις κινητήρες ή οδική συμπεριφορά, στην προκειμένη περίπτωση θα σταθούμε σε αριθμούς που έχουν να κάνουν με τα λίτρα του χώρου αποσκευών. 500 είναι αυτά στην κανονική διάταξη και φτάνουν τα 1.500 αν ρίξει κανείς τα πίσω καθίσματα. Πέραν αυτού, υπάρχουν όλα τα διαθέσιμα αξεσουάρ και οι ευκολίες που αναζητά κάποιος σε ένα αυτοκίνητο για να το φορτώνει αποσκευές, όπως έξτρα χώρος για μικροπράγματα κάτω από τον κυρίως χώρο αποσκευών και μαγνητικές ράγες για να συγκρατούνται οι ειδικές βαλίτσες.
Η επέκταση του κλασικού αμαξώματος της BMW M3, έχει επιφέρει μια αύξηση στο βάρος περί τα 25 kg, τα οποία δεν είναι και πολλά μεταξύ μας και κυρίως δεν επηρεάζουν την συμπεριφορά της BMW M3 Touring ή την απόδοσή της. Έχει όμως συνδυαστεί με μια εντυπωσιακή εικόνα, καθώς το πίσω μέρος της station wagon αυτής αγριεμένης τριάρας, είναι απολύτως ταιριαστό στον μοναδικό και πρωτοποριακό για την BMW, χαρακτήρα της. Φουσκωμένα φτερά, διαχύτης στην πίσω μάσκα και μια ελαφριά πτέρυγα στο τελείωμα της οροφής που είναι από αλουμίνιο και όχι από ανθρακονήματα, όπως θα περίμενε κανείς, γιατί η BMW δεν μπόρεσε να βρει προμηθευτή να φτιάχνει ένα τόσο μεγάλο, ενιαίο κομμάτι.
Αυτά μαζί με το γεγονός πως η πίσω ανάρτηση έχει ενισχυθεί να αντέχει μεγαλύτερες πιέσεις και βάρος, όπως εξάλλου και το πάτωμα για να αυξηθεί η ανθεκτικότητα, είναι όσα αφορούν το πίσω μέρος, το οποίο εξάλλου είναι και το μεγάλο νέο σε αυτήν την περίπτωση. Εμπρός, δεν έχουν αλλάξει πολλά. Ο εξακύλινδρος σε σειρά, 3λιτρος Twin Turbo της BMW εξακολουθεί να δίνει ζωή με τον δικό του μοναδικό, τρόπο και να χαρίζει 510PS. Συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το M Steptronic, ενώ το Active M διαφορικό μεταφέρει την κίνηση και στους δύο άξονες. Παραδοσιακά υπάρχουν τα προγράμματα λειτουργίας της BMW M που καθιστούν και την BMW M3 Touring, ένα αυτοκίνητο με το οποίο κανείς, στο κατάλληλο περιβάλλον και με τα κατάλληλα χέρια, θα μπορεί να παίξει λίγο παραπάνω. Τουλάχιστον όταν αφήσει τα παιδιά στο σχολείο ή τα πράγματα του Super Market στο σπίτι.
Μιας και είπα παιδιά, το εσωτερικό αφορά κυρίως παιδιά των οποίων η σχολική ηλικία έχει παρέλθει μερικά χρόνια. Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού μεταφέρονται από την κλασική BMW M3 και είτε επιλέξει κανείς τον βασικό εξοπλισμό, δηλαδή τα M Sport είτε τον προαιρετικό, δηλαδή, τα M Carbon Bucket, περισσότερο θα αναστατωθεί και θα ξυπνήσει μέσα του το πάθος για οδήγηση παρά, οποιαδήποτε διάθεση για ραστώνη.
Η BMW M3 Touring συμπληρώνει τους υπόλοιπους τρεις διαφορετικούς τύπους αμαξωμάτων της, την sedan, την coupe και την cabrio και αποτελεί ένα ιδιαίτερο μοντέλο για την εταιρεία. Θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση μπροστά στο κοινό στο Goodwood Festival of Speed το προσεχές τετραήμερο και η δυνατότητα προπαραγγελίας θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο. Η παραγωγή της θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2022 στο εργοστάσιο στο Μόναχο.