Στην Ρωσία αυτή την περίοδο, ασχολούνται περισσότερο με τα στρατιωτικά οχήματα, παρά τις προσπάθειες που γίνονται να διατηρήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία τους σε κάποιο "επίπεδο". Συνήθως δε, όταν παρουσιάζεται ένα αυτοκίνητο, γράφουμε -μεταξύ άλλων- για τα στοιχεία του εξοπλισμού, για να καταδείξουμε τους νεωτερισμούς του καινούργιου μοντέλου και που έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με το προηγούμενο. Όχι στην περίπτωση της Lada, που παρουσίασε το Granta Sedan με τιμόνι, καθίσματα, 4 τροχούς και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός. Αυτά πάνω-κάτω και είναι και πολλά, στην αποκλεισμένη από τα πάντα Ρωσία αυτήν την εποχή.
Το νέο Granta Sedan, η Lada το διαφημίζει ως βασικό μοντέλο της και το φθηνότερο στην γκάμα της. Ξεχνάει να αναφέρει στα μεγάλα γράμματα πως είναι το μοναδικό μοντέλο που παράγεται αυτήν την εποχή και είναι ξεκάθαρο, από τον εξοπλισμό που περιλαμβάνει, στις περίπου 11.000 ευρώ της τιμής του, πως φτιάχτηκε με όσα εξαρτήματα είχαν απομείνει στο εργοστάσιο της Lada.
Για παράδειγμά ΔΕΝ έχει ABS, αερόσακους, προεταντήρες ζωνών ασφαλείας, κλιματιστικό, προσκέφαλα και άλλα από αυτά που μπορεί να θεωρούμε βασικά σε ένα αυτοκίνητο του 2022. Έχει όμως ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, έχει κλειδαριά στην πόρτα του χώρου αποσκευών και, μάντεψε, έχει και ηχεία με αναμονή για το δικό σου ραδιοκασετόφωνο -δηλαδή τι, περίμενες USB και άλλα τέτοια δυτικά;
Το αυτοκίνητο αυτό, που μας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο της αυτοκίνησης, σε μια εποχή που έχουμε σχεδόν ξεχάσει, παρουσιάστηκε επισήμως πριν από λίγες ημέρες από την Lada, με βασικό σλόγκαν πως είναι φθηνότερο από το προηγούμενο Granta. Και πως να μην είναι άλλωστε; Ο ένας και μοναδικός κινητήρας είναι 1.6 lt με 90PS και συνδυάζεται με ένα και μοναδικό μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Η κατανάλωση είναι περίπου 6,5 lt/100km και είναι το μοναδικό που παράγεται όπως μας ενημερώνουν οι αστερίσκοι στην μπροσούρα, καθώς όλα τα άλλα -φυσιολογικά- αυτοκίνητα της εταιρείας έχουν σταματήσει να βγαίνουν από τα εργοστάσια.