
Κατηγορηματικοί υπέρ της απαγόρευσης της παραγωγής κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου ήταν οι Ευρωβουλευτές στην κρίσιμη ψηφοφορία αυτής της εβδομάδας, στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η απόφαση να απαγορευτεί η παραγωγή νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, υπερψηφίστηκε και η ολομέλεια δεν έλαβε υπόψη της, τις αντιδράσεις από τους εκπροσώπους των εταιρειών και εταιρειών καυσίμων, που ανέφεραν πως τα εναλλακτικά καύσιμα είναι ένας καλός λόγος, ώστε τα μέτρα της Ε.Ε. να είναι πιο ελαστικά μετά το 2035.
Παρόλα αυτά, το τέλος δεν έχει έρθει ακόμη. Η ψηφοφορία καταδεικνύει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και απομένει να οριστικοποιηθούν οι συμφωνίες με τα κράτη μέλη, ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή της απόφασης. Αυτό αναμένεται να είναι αρκετά δύσκολο και μια χρονοβόρα διαδικασία, καθώς ήδη στελέχη σημαντικών εταιρειών από την Γερμανία και την Ιταλία έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους. Μάλιστα έχουν και την στήριξη των συντηρητικών Ευρωβουλευτών, οι οποίοι θεωρούσαν αφενός πως έπρεπε να διευρυνθεί το χρονικό πλαίσιο αυτής της απόφασης μετά το 2035, αφετέρου δε, να είναι πιο φιλικά προς τις εταιρείες αυτοκινήτων, τα όρια που ισχύουν σχετικά με τις εκπομπές καυσίμων, για την δεκαετία που διανύουμε.
Την ίδια στιγμή βέβαια ο Michael Bloss, επικεφαλής των Πρασίνων της Γερμανίας, τόνιζε πως η Ευρώπη αποφάσισε το μέλλον της να είναι καθαρό και φιλικότερο προς το αυτοκίνητο, καθώς η Ευρώπη θα είναι παγκόσμιο κέντρο ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τεχνολογίας όσον αφορά τις μπαταρίες.
Είναι σίγουρο πως στα εσωτερικά της Γερμανίας υπάρχει διχασμός, τόσο σε πολιτικό επίπεδο, όσο και σε επιχειρηματικό. Εκτός των κομμάτων και των εκπροσώπων τους, πρόσφατα ο Oliver Zipse από την BMW, δήλωσε τις επιφυλάξεις του για τον στόχο του 2035 και συμφώνησε ουσιαστικά με τους κύκλους, που αναφέρουν ότι η κατάσταση στο δίκτυο φόρτισης στην Ευρώπη δεν επιτρέπει την βιωσιμότητα αυτού του στόχου. Από την άλλη η Volkswagen έχει ήδη εκφράσει την στόχευσή της να σταματήσει να πουλά αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου μέχρι το 2035.
Πηγή: Automotive News