Επίσημη παρουσίαση: Αυτές είναι οι νέες BMW X1 και iX1

Πρώτη εμφάνιση της αμιγούς ηλεκτρικής BMW iX1 και νέα γενιά BMW X1. Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για τα δύο νέα και πολύ σημαντικά SUV μοντέλα

Ήρθε η ώρα για την νέα BMW Χ1 και την πρώτη εμφάνιση της BMW iX1. Είναι σημαντικό ότι η BMW μετά την iX επέλεξε να λανσάρει την iX1 γιατί δείχνει ξεκάθαρα ότι η φίρμα ενδιαφέρεται για τα entry level ηλεκτρικά της και δη SUV / crossover όπως είναι BMW iX1. Ας τα δούμε αναλυτικά δίνοντας το βήμα στην iX1 που κάνει την πρώτη της εμφάνιση.

Νέα BMW X1 (αριστερά) και BMW iX1

Αυτό είναι το αμιγώς ηλεκτρικό BMW iX1

Eίναι ένα αυτοκίνητο που η BMW χρειαζόταν εδώ και πολύ καιρό, ένα (σχετικά) προσιτό, πρακτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που η μεγάλη πλειοψηφία των πελατών της BMW μπορεί να αντέξει οικονομικά. Μέχρι τώρα, τα μόνα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (με εξαίρεση την "ιδιαίτερη" περίπτωση της i3) που κατασκεύασε ποτέ η BMW ήταν ακριβά και μεγάλα. Τώρα, όμως, το BMW iX1 προσφέρει κάτι που όχι μόνο πολλές οικογένειες μπορούν να αντέξουν οικονομικά, αλλά και που πολλές οικογένειες μπορούν να χρησιμοποιήσουν πραγματικά.

Προφανώς, το iX1 βασίζεται στην τρίτη γενιά της BMW X1 (για την οποία θα διαβάσεις αναλυτικά παρακάτω), που επίσης μόλις έκανε το ντεμπούτο της. Αν και αυτό σημαίνει ότι το iX1 εξακολουθεί να βασίζεται σε ένα συμβατικό πλαίσιο και όχι σε μια ειδική πλατφόρμα EV, αν και η νέα πλατφόρμα FAAR της BMW για κίνηση στους εμπρός τροχούς αναπτύχθηκε με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον, η διάταξη της μπροστινής κίνησης προσφέρει περισσότερο χώρο για ένα πακέτο μπαταριών στο πάτωμα σε σχέση με μια διάταξη με πίσω κίνηση, ενώ παρέχει επίσης περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Έτσι, παρόλο που το iX1 μπορεί να μην είναι τόσο βελτιστοποιημένο για ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης όσο το κορυφαίο iX, είναι πιο κατάλληλο για ηλεκτροκίνηση π.χ. από το BMW i4.

Ιπποδύναμη και αυτονομία της BMW iX1

Στην αρχή, θα υπάρχει μόνο ένα μοντέλο - το BMW iX1 xDrive30. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα (άρα τετρακίνητη), οι οποίοι συνδυάζονται για να αποδώσουν 308 ίππους (230 kW) και 494 Nm ροπής. Η BMW ισχυρίζεται ότι ο χρόνος 0-100 km/h είναι 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 180 km/h. Την ηλεκτρική ενέργεια για να γίνουν όλα αυτά παρέχει μια μπαταρία 64,7 kWh, η οποία, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, θα πρέπει να παρέχει αυτονομία 413-438 km.

Η BMW iX1 δεν έχει την ταχύτητα φόρτισης των ακριβότερων αδελφών του. Τόσο η BMW i4 όσο και η iX μπορούν να φορτίσουν με 200 kW, αλλά η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης του iX1 είναι 130 kw. Αν και, λόγω της μικρής σε μέγεθος μπαταρίας του, μπορεί να γεμίσει σχετικά γρήγορα την μπαταρία του, ακόμη και χωρίς υπερταχεία φόρτιση. 

Σχεδίαση και εσωτερικό

Οπτικά, η BMW iX1 δεν έχει πολλές διαφορές σε σχέση με την BMW X1. Φαίνεται πανομοιότυπο εξωτερικά, εκτός από μερικές μπλε "ανταύγειες". Αυτό ίσως να αποδειχθεί ένα από τα ισχυρότερα χαρακτηριστικά του γιατί η εξοικείωση με το πρότυπο X1 θα δώσει στους νέους πελάτες μια ευκολότερη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα καλοσχεδιασμένο crossover (ή SUV αν θέλετε). Είναι πιο τετραγωνισμένο και πιο αιχμηρό σε σχέση με το προηγούμενο Χ1, ενώ παράλληλα είναι λίγο πιο "κάθετο" και μοιάζει με SUV. Δεν ανοίγει σχεδιαστικούς δρόμους αλλά φαίνεται πιο σπορ.

Η BMW ευτυχώς έδωσε τόσο στην X1 όσο και στην iX1 εύλογου μεγέθους "νεφρά" -τα οποία είναι πιο τετραγωνισμένα από το συνηθισμένο-, ένα πιο κάθετο μπροστινό μέρος και έντονα νεύρα στο καπό. Η BMW iX1 αποκτά μπλε "αντάυγειες" εκεί που συνήθως μπαίνουν οι μπροστινές εισαγωγές αέρα, στα πλαϊνά μαρσπιέ και στον πίσω προφυλακτήρα. Οι μεγάλοι τροχοί του γεμίζουν τους θόλους, κάνοντάς το να δείχνει σπορ και το αγαπημένο Hofmeister Kink είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει ποτέ σε crossover/ SUV της BMW. Συνολικά, το BMW iX1 είναι ίσως ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα SUV της BMW, ίσως και το ομορφότερο.

Στο εσωτερικό της, η BMW iX1 είναι και πάλι αρκετά παρόμοια με αυτό της BMW X1. Ο σχεδιασμός είναι ανοιχτός και ευρύχωρος, με έμφαση στην πρακτικότητα και την εργονομία και κυρίως δεν είναι μονότονος. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα έξυπνο, premium εσωτερικό με μερικές ωραίες πινελιές. Για παράδειγμα, οι μεταλλικές κάτω ακτίνες στο τιμόνι είναι όμορφα σμιλεμένες, ο τρόπος με τον οποίο η ξύλινη επένδυση τυλίγεται γύρω από το ταμπλό για να συναντήσει την επένδυση των θυρών είναι υπέροχος, και το σχέδιο σκακιέρας στις γρίλιες των ηχείων φαίνεται ωραίο. 

Οι τιμές για το BMW iX1 θα ξεκινούν από τα 55.000 ευρώ στη Γερμανία, το οποίο δεν είναι στην πραγματικότητα σούπερ φθηνό, αλλά προσφέρει πολύ αυτοκίνητο για τα χρήματα. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό, premium, crossover της BMW με καλή αυτονομία, ωραία ισχύ και εξαιρετικό εσωτερικό. 

Να δούμε και την νέα BMW Χ1

Με την κωδική ονομασία U11, η τρίτη γενιά BMW X1 έφτασε με αλλαγές σε όλους τους τομείς. Από το μέγεθος και τη σχεδίαση μέχρι τις κινητήριες μονάδες και την τεχνολογία, η BMW X1 του 2023 είναι έτοιμη να ανταγωνιστεί σε μια εξαιρετικά απαιτητική κατηγορία.

Μεγαλύτερη από την απερχόμενη BMW X1

Μεγαλύτερο σε κάθε διάσταση σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το ανανεωμένο crossover / SUV εκτείνεται πλέον σε μήκος 4500 mm , πλάτος 1845 mm και ύψος 1642 mm ενώ το μεταξόνιο φθάνει τα 2692 mm. Επομένως, είναι 4,3 εκατοστά μακρύτερο, 2,2 εκατοστά φαρδύτερο και 4,3 εκατοστά ψηλότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ το μεταξόνιο έχει επιμηκυνθεί κατά 2,2 εκατοστά. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών κυμαίνεται από 540 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους έως 1.600 λίτρα μόλις διπλώσετε τον διαιρούμενο κάθισμα 40/20/40.

Ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί στο 0,27, γεγονός που επιτεύχθηκε εν μέρει με την τοποθέτηση ενεργών πτερυγίων αέρα στην μπροστινή μάσκα και πιο αεροδυναμικα καλύμματα πλευρικών καθρεπτών. Ακόμη και οι ζάντες αλουμινίου τελειοποιήθηκαν στην αεροδυναμική σήραγγα, μαζί με την πίσω αεροτομή που είναι τοποθετημένη στην οροφή και τις πλευρικές αεροτομές γύρω από το πίσω παράθυρο. Το κάτω μέρος του αμαξώματος είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο και κρύβει τις απολήξεις της εξάτμισης, ενώ ο διαχύτης συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της ροής του αέρα.

Το εσωτερικό και η τεχνολογία της νέας BMW X1

Παρόλο που είναι από τις φθηνότερες BMW που μπορεί να αγοράσει κανείς η νέα BMW X1 είναι γεμάτη τεχνολογία. Oθόνη head-up display, πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, ψηφιακό κλειδί, ενεργή ανάρτηση M, ηχοσύστημα Harman Kardon 12 ηχείων και ακόμη και εσωτερική κάμερα. Η τελευταία ενεργοποιείται αυτόματα όταν ενεργοποιείται το Remote Theft Recorder, αλλά μπορείτε επίσης να τη χρησιμοποιήσετε για να στείλετε εικόνες στο smartphone σας για να δείτε αν υπάρχουν τσάντες ή άλλες αποσκευές στο αυτοκίνητο. Εναλλακτικά, η εσωτερική κάμερα του αυτοκινήτου μπορεί να τραβήξει φωτογραφίες ενώ βρίσκεσαι εν κινήσει.

Γκάμα κινητήρων για την νέα BMW X1

Η γκάμα της BMW X1 του 2023 θα είναι εντυπωσιακά μεγάλη. Ξεκινά με την προσθιοκίνητη sDrive28i που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων με 136 ίππους και 230 Nm, 0-100 km/h σε 9,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα (208 km/h). Ακολουθεί η X1 xDrive23i με έναν μεγαλύτερο τετρακύλινδρο 2.0-λίτρων απόδοσης 204 ίππων και 320 Nm. Κάνει τα 0-100 km/h σε 7,1 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 233 km/h.

Από την πλευρά του diesel, η BMW έχει το sDrive18d εξοπλισμένο με ένα σύνολο 2,0 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους και 360 Nm. Η πετρελαιοκίνητη BMW X1 χρειάζεται 8,9 δευτερόλεπτα στα 0-100 km/h και τελική 210 km/h.Υπάρχει επίσης ένας πιο ισχυρός ντίζελ με τετρακίνηση που παίρνει τη μορφή της X1 xDrive23d με 197 ίππους και 400 Nm ροπής. Η BMW αναφέρει 0-100 km/h σε 7,4 δευτερόλεπτα και τελική 225 km/h.

Όλα τα μοντέλα διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, ενώ τα xDrive23i και xDrive23d λαμβάνουν ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Δύο plug-in υβριδικά θα ενταχθούν στη γκάμα αργότερα.

 

Νέα BMW X1 και BMW iX1
BMW iX1
BMW iX1
BMW iX1
BMW iX1
BMW iX1
BMW iX1
BMW iX1
Η νέα BMW X1
BMW iX1
Η νέα BMW X1
Η νέα BMW X1
Η νέα BMW X1
Η νέα BMW X1
Η νέα BMW X1
Η νέα BMW X1