Ήταν εκείνο το ευρηματικό teaser βίντεο που μας προϊδέασε για το Maserati MC20 Cielo. Και τώρα έχουμε και ακόμα ένα έξυπνο λανσάρισμα με την υπέροχη Maserati MC20 Cielo σε όλο της το ανοιχτό μεγαλείο. Οι σκοποί που εξυπηρετεί; Να σε κάνει να ονειρεύσαι ότι κρατάς το τιμόνι της ενώ ο αέρας σου φυσάει τα μαλλιά και να βοηθήσει τη μοναδική πολυτελή μάρκα της Stellantis να επιστρέψει σε κερδοφορία.
Πόσο κάνει η Maserati MC20 Cielo
Θα είναι το ακριβότερο μοντέλο της Stellantis. Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, θα κοστίζει 260.000 ευρώ. Το ανοικτό supercar αναμένεται να ξεκινήσει να πωλείται το πρώτο τρίμηνο του 2023 στην Ευρώπη και θα ακολουθήσει το λανσάρισμα στις ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο. Aa, να σου θυμίσω ότι Cielo σημαίνει "ουρανός" στα ιταλικά.
Είναι κατά 30.000 ευρώ ακριβότερο από το κουπέ MC20, το οποίο κοστίζει 230.000 ευρώ στη Γερμανία, που είναι σήμερα η υψηλότερη τιμή για οποιοδήποτε αυτοκίνητο μεταξύ των 14 εμπορικών σημάτων της Stellantis. Η MC20 Cielo είναι το δεύτερο νέο μοντέλο της Maserati που παρουσιάζεται φέτος μετά το μεσαίο SUV Grecale.
"Βρισκόμαστε σε φάση επιτάχυνσης", δήλωσε ο CEO της Maserati Davide Grasso στα αποκαλυπτήρια της Cielo στο εργοστάσιο της μάρκας στην Modena.
Σε 12 δευτερόλεπτα βλέπεις ουρανό
Η Maserati MC20 Cielo διαθέτει αναδιπλούμενη γυάλινη οροφή, που παρέχεται από την Webasto, η οποία χρειάζεται 12 δευτερόλεπτα για να ανοίξει ή να κλείσει, κάτι που σύμφωνα με τη Maserati είναι το ταχύτερο στην κατηγορία.
Η "ηλεκτροχρωμική" οροφή μπορεί να μετατραπεί από διαφανή σε αδιαφανή σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο με το πάτημα ενός κουμπιού, χρησιμοποιώντας τεχνολογία υγρών κρυστάλλων πολυμερούς διασποράς (PDLC). Αυτό το χαρακτηριστικό, το οποίο επιτρέπει την πλήρη θέα του ουρανού όταν η οροφή είναι κλειστή - δίνοντας στο μοντέλο το όνομα "Cielo" - προτάθηκε από έναν πελάτη, δήλωσε ο Francesco Tonon, επικεφαλής του σχεδιασμού της Maserati.
"Είχαμε ομάδες εστίασης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ρωτώντας τους πελάτες τι ζητούσαν από μια έκδοση roadster", δήλωσε ο Tonon, προσθέτοντας ότι δεν ήθελαν "μια απλή παραλλαγή του coupe χωρίς οροφή". Ένας Βρετανός πελάτης δήλωσε ότι ήθελε μια πλήρως διαφανή οροφή για να μπορεί να βλέπει τον ουρανό ακόμη και όταν βρέχει, μια συνηθισμένη κατάσταση στο Λονδίνο, όπου έχει την έδρα του.
Το roadster χρησιμοποιεί τον ίδιο τρίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα με το όνομα Nettuno (σημαίνει Ποσειδώνας) που αποδίδει 621 ίππους και 730 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κινεί τους πίσω τροχούς.
Και τα δύο μοντέλα MC20 διαθέτουν πλαίσιο monocoque από ανθρακονήματα με εμπρός και πίσω υποπλαίσια αλουμινίου και πάνελ αμαξώματος από ανθρακονήματα.
Με 1540 kg, η Cielo ζυγίζει 65 kg περισσότερο από το κουπέ, αλλά έχει σχεδόν πανομοιότυπες επιδόσεις. Η επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h θα είναι περίπου 3 δευτερόλεπτα σε σύγκριση με 2,9 δευτερόλεπτα για το coupe, λέει η Maserati, ενώ η τελική ταχύτητα θα πρέπει να είναι πάνω από 320 km/h, σε σύγκριση με 326 km/h για το coupe.
Ναι, περιμένουμε και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση
Η μάρκα επιβεβαίωσε την Τετάρτη ότι η Maserati MC20 θα κυκλοφορήσει και ως αμιγώς ηλεκτρική -προγραμματίζεται για το 2025- αλλά έγινε ξεκάθαρο αν θα προσφέρεται τόσο στην MC20 coupe όσο και στην Cielo.
Το αμιγώς ηλεκτρικό MC20 θα διαθέτει ένα σύστημα 800 Volt για να μειώσει τους χρόνους φόρτισης ενώ θα διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες -έναν μπροστά και από έναν στους πίσω τροχούς.
Η Maserati σχεδιάζει να κατασκευάζει έξι έως επτά κουπέ MC20 και Cielo την ημέρα, με ετήσια δυναμικότητα 1.300 έως 1.500 μονάδων. Από το λανσάρισμα της MC20 τον Ιούλιο του 2021, η Maserati έχει κατασκευάσει 1.000, εκ των οποίων οι 700 έχουν παραδοθεί. Σύμφωνα με την Maserati τα υπόλοιπα 300 έχουν πωληθεί αλλά δεν έχουν παραδοθεί ακόμη.
Ο εμπορικός διευθυντής της Maserati, Bernard Loire, δήλωσε ότι η παραγωγή της MC20 για το 2022 έχει ήδη εξαντληθεί. Ο μέσος χρόνος αναμονής είναι περίπου οκτώ μήνες και η εταιρεία θα προστατεύσει την τιμή του αυτοκινήτου μέχρι την παράδοση, ακόμη και αν οι τιμές των πρώτων υλών και ο πληθωρισμός αυξηθούν, είπε.
Και από ανταγωνισμό: Κοίτα την Ferrari 296 GTS και τη ανοιχτή εκδοχή της Lamborghini Huracan.