
Η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που ξεκίνησε εμπορικές αποστολές σε αυτοκινητοβιομηχανία την περασμένη εβδομάδα, δίνοντας μορφή στην πενταετή προσπάθεια της Ευρώπης να αντιμετωπίσει την ασιατική κυριαρχία στην προμήθεια μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.
Εκπρόσωπος της Northvolt δήλωσε ότι έγιναν οι πρώτες παραδόσεις, οι οποίες προήλθαν από το εργοστάσιο της Northvolt στο Skelleftea της Σουηδίας. Η εταιρεία προσλαμβάνει περίπου 150 άτομα το μήνα στο εργοστάσιο, το οποίο απασχολεί σήμερα περίπου 1.000 εργαζόμενους.
Αν και η έναρξη της Northvolt σηματοδοτεί μια επιτυχία για την Ευρώπη που ξεκινά μια ανεξάρτητη βιομηχανία μπαταριών, η εκτόξευση των τιμών των πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένων του λιθίου και του κοβαλτίου, έχει γίνει ανησυχητική.
Τέλος στην ασιατική κυριαρχία;
Εδώ και χρόνια, η Κίνα έχει καλλιεργήσει στενότερους δεσμούς με εταιρείες εξόρυξης πρώτων υλών -που χρησιμοποιούνται για κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων- στην Αφρική και τη Νότια Αμερική, δημιουργώντας προβλήματα εφοδιασμού σε κατασκευαστές άλλων χωρών.
Η Northvolt, η οποία σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή της κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους, δήλωσε πρόσφατα ότι έχει εξασφαλίσει συμβόλαια αξίας άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW, ο Όμιλος Volkswagen, η Volvo και η Polestar.
Ο Wigardt δήλωσε ότι ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων στο εργοστάσιο Skelleftea θα φτάσει πιθανότατα τις 4.000, από 3.000 που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση.
Τη Δευτέρα η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι ξεκίνησε την εμπορική ανακύκλωση μπαταριών EV στην Hydrovolt στο Fredrikstad της Νορβηγίας, μια κοινοπραξία με την Hydro.
Η Hydrovolt είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με δυνατότητα επεξεργασίας περίπου 25.000 μπαταριών ετησίως.