
Η Stellantis συμφώνησε να αγοράσει την επιχείρηση car sharing "Share Now" (πλατφόρμα Car2Go) από την BMW και τη Mercedes-Benz, καθώς οι δύο γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνουν την συμμαχία τους στο κομμάτι του λογισμικού.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση η Stellantis θέλει να τοποθετηθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα του car sharing.
Η "Share Now", ο ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς, επιτρέπει στους πελάτες να χρησιμοποιούν smartphones για βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις αυτοκινήτων στις πόλεις, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων BMW, Mini, Mercedes, Smart και Fiat.
Η Brigitte Courtehoux, επικεφαλής της πλατφόρμας "Free2move" της Stellantis, δήλωσε ότι η συμφωνία εντάσσεται στα σχέδια του ομίλου να αυξήσει τα καθαρά έσοδα από την εν λόγω δραστηριότητα σε 700 εκατομμύρια ευρώ το 2025 και σε 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ το 2030.
Η Stellantis θα ενισχύσει την πλατφόρμα "Free2move" μέσω της συμφωνίας, ελπίζοντας ότι η παγκόσμια ώθηση για τη μείωση των εκπομπών ρύπων θα αυξήσει επίσης τη ζήτηση για κοινή χρήση αυτοκινήτων και θα ανοίξει νέες ροές κερδών.

Κατά την επόμενη δεκαετία, η Stellantis σκοπεύει να επεκτείνει την παρουσία του Free2move σε όλο τον κόσμο, αυξάνοντάς το σε 15 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες.
Οι στόχοι έρχονται λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και του ομίλου PSA Group για τη δημιουργία ενός υπέρ-κατασκευαστή 14 εμπορικών σημάτων με ονόματα όπως η Jeep, η Peugeot και η Fiat στο πλαίσιο της στροφής στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση.
Γιατί πούλησαν την "Share Now" BMW και Mercedes
Η πώληση σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στην αναδιαμόρφωση του τομέα car sharing για την BMW και τη Mercedes, οι οποίες συνδύασαν τις αντίστοιχες υπηρεσίες τους το 2018 για να αναμετρηθούν με παρόχους όπως η Uber και να εξοικονομήσουν κόστος.
Η απόφαση των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών να εγκαταλείψουν την υπηρεσία car sharing υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κερδοφορία αυτών των εταιριών.

Η BMW και η Mercedes ξεκίνησαν το car sharing το 2011 και το 2008, αντίστοιχα, ως έναν τρόπο να κάνουν τους νεότερους αγοραστές να δοκιμάσουν τις μάρκες τους και να συμβαδίσουν με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες μετακίνησης στις πόλεις.
Η Share Now είναι ο ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς και έχει προσθέσει επιλογές μίσθωσης πέρα από τη χρήση οχημάτων ανά λεπτό με τη βοήθεια μιας εφαρμογής smartphone. Ωστόσο, έχει δυσκολευτεί να βγάλει κέρδη.
H Stellantis έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας στο car sharing
Η Stellantis, με την ευρεία παρουσία της στη Βόρεια Αμερική μέσω των εμπορικών σημάτων Chrysler και Jeep, θα μπορούσε να έχει καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας στην κοινή χρήση αυτοκινήτων. H εταιρεία δήλωσε ότι θα αντικαταστήσει σταδιακά τα οχήματα BMW και Mercedes στο στόλο της με μοντέλα από τις μάρκες της Stellantis.
H Courtehoux δήλωσε ότι η Stellantis θα επιδιώξει να έχει πλήρως ηλεκτροκίνητους στόλους στην Ευρώπη έως το 2030 και στις ΗΠΑ έως το 2035.

Ενώ οι εταιρείες δεν αποκάλυψαν το τίμημα, ο Juergen Pieper, αναλυτής της Bankhaus Metzler, δήλωσε ότι πιθανότατα θα είναι κάτω από 500 εκατομμύρια ευρώ και ίσως περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ.
Η ιταλική εφημερίδα la Repubblica ανέφερε ότι η συμφωνία αξίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Pieper εκτιμά ότι η Share Now έχει χάσει περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ ετησίως: "Ίσως η Stellantis, με τη χαμηλή οικονομική επένδυση και τη λιτότερη δομή κόστους, να μπορεί να βγάλει περισσότερα".
Η Share Now αποσύρθηκε από τη Βόρεια Αμερική το 2019 ως απάντηση στο υψηλό κόστος συντήρησης και σε αυτό που οι εταιρείες περιέγραψαν τότε ως "ασταθή κατάσταση του παγκόσμιου τοπίου στο car sharing".
Με την πώληση της Share Now, η BMW και η Mercedes θα επικεντρωθούν στα δύο εναπομείναντα τμήματα της συνεργασίας τους στον τομέα της κινητικότητας: Free Now, μια εφαρμογή που επιτρέπει την κράτηση αυτοκινήτων, ταξί, ηλεκτρονικών σκούτερ και ηλεκτρονικών ποδηλάτων, και την εφαρμογή κράτησης υποδομών φόρτισης Charge Now.
Ο όμιλος Volkswagen, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός αντίπαλος της Stellantis, πλησιάζει στην εξαγορά της Europcar στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για τη δημιουργία μιας εκτεταμένης πλατφόρμας υπηρεσιών car sharing. Μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της VW αναμένει ότι η συμφωνία θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του δεύτερου τριμήνου.