Πρώτες εικόνες: Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο

Οι ευχές και τα παρακάλια όσων ήθελαν να αλλάζουν ταχύτητες σε χειροκίνητο κιβώτιο έπιασαν τόπο

Πριν από μερικές μέρες η Toyota διέρρευσε μόνο τα τρία πεντάλ και το κόκκινο λογότυπο. Ήρθε όμως η μεγάλη μέρα που κυκλοφόρησε τις πρώτες εικόνες της Toyota GR Supra με το χειροκίνητο κιβώτιο.

Ναι, αυτά που πιθανόν ακούς δεν είναι φωνές -όπως άκουγε η άτυχη Ιωάννα της Λωραίνης- αλλά τα επιφωνήματα ικανοποίησης από τους λάτρεις της GR Supra, που μετά από ευχές και παρακάλια είδαν το όνειρό τους να γίνεται πραγματικότητα: μια χειροκίνητη έκδοση.

Η Toyota αναφέρει ότι το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει ρυθμιστεί ειδικά για χρήση με τον εξακύλινδρο twin-turbo B58 της BMW. Δεν υπάρχει -προς το παρόν- καμία πληροφορία για το αν το νέο κιβώτιο προέρχεται από την BMW ή είναι σχεδιασμένο από την Toyota, αλλά λαμβάνοντας υπόψη πόσο πιο απλή θα ήταν η τροποποίηση ενός κιβωτίου ταχυτήτων της BMW, ποντάρουμε στο πρώτο.

Τι άλλαξε στην χειροκίνητη GR Supra

Ο συμπλέκτης είναι νέος με μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής και ενισχυμένο ελατήριο διαφράγματος. Στο κιβώτιο υπάρχει το σύστημα iMT (Intelligent Manual Transmission) της Toyota – όπως και στο GR Yaris-, το οποίο, όταν ενεργοποιείται, λειτουργεί ως "προσαρμογέας” στροφών. Το χειροκίνητo GR Supra αποκτά επίσης μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης, που μεταπηδά από 3,15 σε 3,46 για να αποτρέψει τις νωθρές εκκινήσεις και την αίσθηση χαμηλής επιτάχυνσης. Επίσης χάρη στην αφαίρεση του αυτόματου σασμάν το βάρος μειώθηκε κατά 38,3 κιλά.

Στο εσωτερικό της χειροκίνητης Supra, θα βρεις μια ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα που έχει τροποποιηθεί ειδικά για να εξασφαλίζει εύκολη αλλαγή ταχυτήτων και αρκετή απόσταση ώστε να μην χτυπάς το χέρι σου στο ταμπλό. Το βάρος, το σχήμα και η αίσθηση του επιλογέα έχουν επίσης ληφθεί υπόψη για την ελαχιστοποίηση της προσπάθειας που απαιτείται για τις αλλαγές.



Όλα τα Supra του 2023 αποκτούν μια σειρά από βελτιώσεις στην ανάρτηση και το πλαίσιο. Τόσο τα αμορτισέρ όσο και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης έχουν επαναρυθμιστεί, ενώ όλα τα τρίλιτρα μοντέλα διαθέτουν πλέον στάνταρ ενεργό διαφορικό.
 

Από την πλευρά του λογισμικού, τα Supra του 2023 αποκτούν μια νέα λειτουργία που ονομάζεται Hairpin+, η οποία επιτρέπει μεγαλύτερη περιστροφή των τροχών κατά την έξοδο από απότομες στροφές με κλίση άνω των πέντε μοιρών. Τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας έχουν επίσης επαναβαθμονομηθεί.

Στις φωτό την βλέπεις στην έκδοση RZ -αυτή θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη- με τα ταμπά δερμάτινα καθίσματα και αυτό το μοναδικό κόκκινο σήμα που παρουσιάστηκε στην teaser ανακοίνωση του αυτοκινήτου. Η βασική δίλιτρη τετρακύλινδρη Supra θα παραμείνει μόνο με αυτόματο κιβώτιο.

Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων