Γιατί η Ford σχεδιάζει πρώτα το εσωτερικό των αυτοκινήτων

O επικεφαλής σχεδιασμού της Ford αποκαλύπτει γιατί σχεδιάζουν πρώτα το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου πριν ασχοληθούν με την εξωτερική σχεδίαση

Ford Mach E

Είναι μια πληροφορία που διαρρέει όλο και πιο συχνά αλλά ο νέος επικεφαλής σχεδιασμού της Ford Anthony Lo το επιβεβαιώνει – τουλάχιστον για τη Ford: πρώτα ασχολούνται με το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, πριν καν φανταστούν την εξωτερική σχεδίαση.

Ο Anthony Lo, αναφέρει ότι τα ολοένα και περισσότερο συνδεδεμένα οχήματα φέρνουν τα πάνω κάτω στις παραδοσιακές διαδικασίες σχεδιασμού. Ή για να είμαστε πιο ακριβείς, ανάποδα -σε σχέση με το παρελθόν.

Ο Lo, που προσλήφθηκε πέρυσι από τη Renault, δήλωσε ότι οι ομάδες του ξεκινούν τώρα με το να σκέφτονται ποιοι είναι οι πελάτες και να σχεδιάζουν μια εσωτερική εμπειρία γύρω από τις συγκεκριμένες ανάγκες τους. Μόνο μετά από αυτό σκέφτονται πώς θα πρέπει να "συσκευαστεί" το όχημα εξωτερικά.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ford Anthony Lo
O επικεφαλής σχεδιασμού της Ford Anthony Lo

"Στο παρελθόν, ο εξωτερικός σχεδιασμός είχε πάντα το προβάδισμα- είναι μέρος αυτού που σε προσελκύει στην έκθεση", δήλωσε ο Lo στο Automotive News. "Αλλά λόγω του πλήθους των χαρακτηριστικών μέσα στο όχημα που μπορείτε να ελέγξετε ως χρήστης, η διεπαφή χρήστη γίνεται όλο και πιο σημαντική".

Ο Lo, ο οποίος είναι 57 ετών και πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του στην Ευρώπη, έχει αναλάβει να εφαρμόσει αυτή την αλλαγή παραδείγματος σε μια αγορά που παραδοσιακά εστιάζει στην εξωτερική εμφάνιση.

Ford Model Y 1934
Το ταμπλό ενός Ford Model Y του 1934

"Οι Detroit 3 (οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές οχημάτων των ΗΠΑ) δεν έχουν γενικά ηγηθεί της βιομηχανίας στον εσωτερικό σχεδιασμό", δήλωσε ο Karl Brauer, αναλυτής αυτοκινήτων της iSeeCars. "Αλλά νομίζω ότι είναι λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι στο εσωτερικό έχουν γίνει πολλές τεχνολογικές αλλαγές τα τελευταία 10 χρόνια. Τα πάντα είναι πολύ περισσότερο προσανατολισμένα στα smartphones και στις οθόνες αφής".

Πέρα από τις τεχνολογικές εξελίξεις, ο Lo δήλωσε ότι οι σχεδιαστές κοιτάζουν όλο και περισσότερο προς τα μέσα λόγω των αλλαγών στο σύστημα κίνησης. Τα ηλεκτρικά οχήματα συνήθως κάθονται σε επίπεδες πλατφόρμες -εξαιτίας των μπαταριών- δίνοντας στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ευελιξία και ελευθερία να δημιουργήσουν πιο ευρύχωρους εσωτερικούς χώρους και να δοκιμάσουν νέες ιδέες.

Ford Focus RS 2002
Ford Focus RS 2002

"Νομίζω ότι αυτή είναι πραγματικά η κύρια αλλαγή στη βιομηχανία μας", δήλωσε ο Lo. "Φυσικά, θα βάζαμε την ίδια αγάπη στο εξωτερικό, αλλά απλώς η προτεραιότητα έχει αλλάξει".

Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα

Αν και ο Lo είναι νέος στη Ford -πέρυσι παραδέχτηκε την ανάγκη να εξοικειωθεί περισσότερο με το σημαντικό F-150 - έχει περάσει δεκαετίες στον κλάδο και ονειρευόταν να δουλέψει σε αυτοκίνητα από μικρή ηλικία, αφού ο πατέρας του άρχισε να τον πηγαίνει σε αγώνες. "Αυτό είναι πραγματικά ένα όνειρο για μένα, να μπορώ να ηγηθώ μιας τόσο μεγάλης ομάδας σχεδιασμού μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο", δήλωσε.

Πιστώνει τον Peter Stevens, πρώην επικεφαλής σχεδιαστής της Lotus και έναν από τους καθηγητές του στο Royal College of Art στο Λονδίνο, ότι τον καθοδήγησε και λέει ότι αντλεί έμπνευση από ανθρώπους με τους οποίους βρίσκεται κοντά.

"Ως σχεδιαστές, πρέπει να έχετε πάντα ανοιχτό μυαλό", είπε. "Προσπαθώ να μην εστιάζω μόνο μέσα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα πάντα είναι αλληλένδετα. Πρέπει να καταλαβαίνετε τι συμβαίνει, για παράδειγμα, στη βιομηχανία της μόδας ή με την αρχιτεκτονική -πώς θα δημιουργηθούν οι πόλεις στο μέλλον και πώς μπορούμε να το ενσωματώσουμε αυτό σε διάφορα συστήματα".

Ο Lo μοιράζει το χρόνο του μεταξύ Ντιτρόιτ και Παρισιού, όπου ζει ακόμη η οικογένειά του. Το γκαράζ του φιλοξενεί μια Mustang Mach-E και μια Mustang Mach 1, τις οποίες χρησιμοποιεί προς το στούντιο σχεδιασμού της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας.

Περισσότερα concept

Ο Lo δήλωσε ότι σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα πρωτότυπα οχήματα στη Ford για να δώσει στο κοινό μια γεύση από τη νέα σχεδιαστική του κατεύθυνση και να βοηθήσει στη δημιουργία ενθουσιασμού. Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα Lincoln EV concept την Τετάρτη 20 Απριλίου.

"Ένα concept car δεν είναι απλώς ένα απλό γλυπτό", δήλωσε ο Lo. "Είναι μια πλατφόρμα για να δοκιμάσουμε εμπειρίες και να σκεφτούμε, τελικά, πώς θα πρέπει να εξελιχθεί η σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβουμε αν αυτή η νέα κατεύθυνση που αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε είναι αποδεκτή και αν οι άνθρωποι θα τα ερωτευτούν".

Πηγή: Automotive News Europe

Best of Network