Το Ράλι Σαφάρι, το οποίο γιόρτασε φέτος 70 χρόνια, είναι ένα από τα πολύ χαρακτηριστικά ράλι του WRC και μόλις το 2019 επέστρεψε ουσιαστικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα για να ξεκινήσει η νέα του εποχή. Μια εποχή κατά την οποία ακόμη δεν έχει κερδίσει καμία άλλη ομάδα εκτός από την Toyota.

Φέτος στον 7ο αγώνα του πρωταθλήματος η Toyota είδε και πάλι, όπως και το 2022 δηλαδή και τα τέσσερα Toyota Yaris να τερματίζουν στις 4 πρώτες θέσεις του αγώνα. Ήταν η 3η φετινή νίκη του Sebastien Ogier ο οποίος ακολουθεί περιορισμένο πρόγραμμα αλλά αυτό δεν αλλάζει το ταλέντο που του έχει χαρίσει οκτώ παγκόσμια πρωταθλήματα μέχρι τώρα.

H πίεση του Rovanpera
O Ogier είχε την έμπνευση να αγωνιστεί την Παρασκευή με μια ρεζέρβα έναντι δύο που είχαν οι αντίπαλοί του και αυτό το ρίσκο απέδωσε καθώς ήταν ελαφρύτερος και ανταγωνιστικός. Ιδίως από τη στιγμή που τέθηκε επικεφαλής, παίρνοντας την πρώτη θέση από τον Ott Tanak με το Ford Puma, ο καλύτερος ρυθμός του φάνηκε χρήσιμος να αναπτύξει μια διαφορά από τον Kalle Rovanpera και να μπορέσει έτσι να αντισταθεί όταν αργότερα την Παρασκευή αντιμετώπισε πρόβλημα με την υβριδική μονάδα του Yaris.

Το Σάββατο συνεχίστηκε με ίδιους ρυθμούς, αλλά την Κυριακή ο Rovanpera επιτέθηκε και στις έξι τελευταίες ειδικές του αγώνα δημιούργησε μια πολύ ενδιαφέρουσα μάχη, η οποία ανάγκασε τον Ogier να πιεστεί για πρώτη φορά έπειτα από καιρό. Τελικά τα 6,7 δευτερόλεπτα διαφοράς των δύο οδηγών της Toyota ήταν η μικρότερη διαφορά στην ιστορία του Ράλι Σαφάρι.
Από κοντά τα άλλα δύο Yaris
Elfyn Evans και Takamoto Katsuta ακολούθησαν για να επαναλάβουν το μεγαλειώδες αποτέλεσμα του 2022, αντιμετωπίζοντας ο καθένας τα δικά του προβλήματα. Ο Evans ουσιαστικά τερμάτισε τρίτος γιατί δεν υπήρχε άλλος να τερματίσει σε αυτη τη θέση. Από νωρίς στον αγώνα ήταν εκεί και πολύ κοντά στα άλλα δύο Yaris, όμως το Σάββατο το δικό του Yaris ακινητοποιήθηκε καθώς πήρε νερά μετά από ένα πέρασμα από μια μεγάλη λακούβα με νερό, ενώ είχε και ένα κλατάρισμα.

Από την άλλη ο Katsuta ξεκίνησε με ένα μεγαλοπρεπές ντελαπάρισμα στο shakedown και συνέχισε ακουμπώντας ένα δέντρο, χτυπώντας μια ζέβρα και αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με το ψυγείο την Κυριακή. Ακόμη και έτσι ήταν σε θέση να βρεθεί εμπρός από όλους τους αντιπάλους της Toyota που είχαν τα δικά τους θέματα.

Αποκλείστηκε ο Neuville
Το Ράλι Σαφάρι μπορεί να είχε και φέτος την ξεκάθαρη υποστήριξη της κυβέρνησης της Κένυας, όπως απέδειξε ο πρόεδρος της χώρας όταν κάθισε δίπλα στο Pierre Louis Loubet πριν τον αγώνα, είχε όμως και ορισμένα προβλήματα.
Traffic paradise! 🚦 #WRC #SafariRallyKenya pic.twitter.com/Q6kpU4pzMa
— DirtFish (@DirtFishRally) June 25, 2023
Βασικό ήταν αυτό του μποτιλιαρίσματος. Οι χιλιάδες Κενυάτες που αγκάλιασαν τον αγώνα δημιούργησαν, κυρίως το Σάββατο ορισμένες αδιανόητες καταστάσεις στους δρόμους, που σε κάποια σημεία δεν επέτρεπαν ούτε στα αγωνιστικά αυτοκίνητα να περάσουν για να συνεχίσουν τον αγώνα τους.

Το άλλο πρόβλημα που είναι βεβαίως παραδοσιακό και σχεδόν γραφικό στον συγκεκριμένο αγώνα, ήταν τα ζώα στις ειδικές. Σχεδόν όλοι συνάντησαν ζέβρες ή αγριογούρουνα και καθυστέρησαν. Ένας από αυτούς ήταν ο Dani Sordo ο οποίος τερμάτισε τελικά πέμπτος, έχοντας όμως και άλλα προβλήματα στο δρόμο του.
Chasing zebras at #SafariRallyKenya! #WRC #seanknows pic.twitter.com/OqayQAREyh
— Sean Cardovillis (@seancardo) June 25, 2023
Οι σημαντικότερες όμως δύσκολες στιγμές για την Hyundai ήρθαν όταν την Παρασκευή αναγκάστηκε να εγκαταλείψει ο Thierry Neuville από την τέταρτη θέση στην οποία βρισκόταν. Ο λόγος ήταν η σπασμένη ανάρτηση του Hyundai i20N Rally1.

O Βέλγος συνέχισε και κέρδισε την Power Stage στο τέλος του αγώνα για να κερδίσει 5 βαθμούς, αλλά τελικά τιμωρήθηκε με αποκλεισμό από τον αγώνα, καθώς οι αγωνοδίκες έμαθαν πως κάποιος που σχετίζεται με την συμμετοχή του είχε περάσει από τις ειδικές για να ελέγξει την κατάστασή τους, πράγμα που απαγορεύεται.

Στην έκτη θέση τερμάτισε ο Tanak ο οποίος είχε και πάλι ορισμένα παράπονα για το Ford Puma, όπως εξάλλου και ο Loubet που ολοκλήρωσε έβδομος. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν τρία πληρώματα της WRC2 κατηγορίας. Νικητής εκεί αναδείχθηκε ο Kajetan Kajetanowicz και τον ακολούθησε ο Oliver Solberg με τον Martin prokop στην τρίτη θέση.
Εδώ μπορείς να βρεις αναλυτικά τις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών μετά το Ράλι Σαφάρι στην Κένυα.