
Η επιστροφή στην Ευρώπη για το WRC, μετά την Νέα Ζηλανδία και την κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Kalle Rovanpera, σήμανε διάφορα ενδιαφέροντα στοιχεία με κορυφαίο εξ αυτών το γεγονός πως η Toyota εξασφάλισε και μαθηματικά, έναν ακόμη τίτλο στους κατασκευαστές, δηλαδή ένα ακόμη double, το οποίο είναι το δεύτερο συνεχόμενο και πρώτο για την ομάδα στην νέα υβριδική εποχή των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Πρώτη νίκη για Ogier φέτος
😎😎💪💪 @TGR_WRC @SebOgier @OfficialWRC @JariMattiWRC #saluo pic.twitter.com/k7yTMc9h6J
— #OUNINPOHJA (@jussinaarajarvi) October 23, 2022
Ο Sebastien Ogier γεύτηκε στην Ισπανία την χαρά της πρώτης του φετινή νίκης. Και ήταν μεγάλη όπως απέδειξε ο τρόπος με τον οποίο την πανηγύρισε, ο οποίος μάλιστα του κόστισε και 1.500 ευρώ, το πρόστιμο που κλήθηκε να πληρώσει για τα donuts στον τερματισμό. Ήταν όμως τόσο απολαυστικά και τόσο άρτια εκτελεσμένα που θαρρείς μόνο ένας 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα μπορούσε να εκτελέσει αυτή την υπέροχη χορογραφία, στον οριακά αρκετό χώρο. Για αυτούς τους λόγους τιμωρήθηκε και για αυτούς εμείς τον απολαύσαμε.
Δεν ήταν όμως μια επιστροφή του Ogier, περισσότερο ήταν ένα ακόμη βέλος στη φαρέτρα των νοσταλγολάγνων που διαφωνούν με νεαρότερους για το ποιος είναι τελικά καλύτερος. Ο Ogier έχοντας οδηγήσει σε 4 αγώνες μέχρι τώρα δεν είχε καταφέρει να νικήσει κανέναν. Ο ίδιος εντόπισε ατυχίες και εν πολλοίς είναι έτσι, γιατι στο Μόντε Κάρλο που τερμάτισε δεύτερος η βασική του ατυχία ήταν πως συμμετείχε και o Loeb και στην Νέα Ζηλανδία πριν από μερικές εβδομάδες ήταν άτυχος γιατί ήταν η ιστορική στιγμή του Rovanpera.
Στην Ισπανία όμως και επί ασφάλτινων ειδικών διαδρομών, ο Kalle παραδέχτηκε πως ακόμη και τον καλύτερό του εαυτό να έδινε (που αυτό σημαίνει πως δεν τον έδωσε δηλαδή) και πάλι δεν θα μπορούσε να πιάσει το ρυθμό του Γάλλου. Τέλος για τον Ogier αυτή ήταν η πρώτη νίκη με συνοδηγό τον Benjamin Veillas και όχι τον Julien Ingrassia με τον οποίο είχε κατακτήσει τους 8 τίτλους του. Σημαντική παράμετρος.

Αντίο Tanak στην Hyundai
Η Hyundai ευτύχησε να δει έναν Thierry Neuville σε πολύ καλό ρυθμό, κάτι που του απέφερε την δεύτερη θέση, εμπρός από τον Kalle Rovanpera. Πιο πίσω όμως ο Ott Tanak δεν κατάφερε σε κανένα σημείο να βρει την απόδοση που θα ήθελε ο ίδιος και που θα του έδινε μια καλύτερη θέση από την τέταρτη. Μοιάζει με σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Μπορεί να είναι, όμως η ανακοίνωση της αποχώρησης του Εσθονού πρώην πρωταθλητή από την Hyundai δεν είναι φυσιολογικό να προέκυψε αυτό το Σαββατοκύριακο.

Εξάλλου όπως ανέφερε και ο ίδιος ο Εσθονός στην ανακοίνωση που δημοσίευσε στους προσωπικούς του λογαριασμούς, ήταν μια απόφαση την οποία σκέφτηκε αρκετά πριν τη λάβει. Αναγνώρισε επίσης την πρόοδο της Hyundai στην πορεία της φετινής περιόδου, ωστόσο μίλησε για νέες προκλήσεις και εκεί αρχίζουν τα μεγάλα ερωτηματικά.
Στο βάθος Ford;
Οι απαντήσεις για πολλούς βρίσκονται στην Ford και την M Sport. O Malcolm Wilson ευτύχησε να φτιάξει ένα ανταγωνιστικό Ford Puma στην εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων, τουλάχιστον με βάση τα όσα παρουσίασε ο Sebastien Loeb στο ξεκίνημα της χρονιάς. Η ανάταση φρονήματος στην ομάδα ήταν μεγάλη, όμως η συνέχεια ήταν καταστροφική με την απόλυτη σημασία της λέξης. Πάνω από δέκα Ford Puma έχουν καταστραφεί στις ειδικές διαδρομές της φετινής περιόδου και όσο και αν η τύχη μοιάζει να γυρνάει την πλάτη, είναι σίγουρο πως οι οδηγοί της ομάδας, δεν έχουν μπορέσει να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του πρωταθλήματος.

Κατά συνέπεια ο Tanak μοιάζει μια λογική επιλογή για τον Βρετανό, που θεωρητικά πάντα θέλει ένα πιο έμπειρο πλήρωμα να τραβήξει και την εξέλιξη της ομάδας, αλλά και την βαθμολογική συγκομιδή. Όμως η M Sport δεν θα μπορούσε να αποτελέσει νέα πρόκληση για τον Tanak. Θα ήταν κάπως επιπόλαιο να ονοματίσει έτσι την επιστροφή του σε μια ομάδα από την οποία έχει περάσει στο παρελθόν και μάλιστα με επιτυχία.

Έτσι σύμφωνα και με δημοσίευμα του Dirtfish και του πολύπειρου David Evans, είναι πολύ πιθανό ο Ott Tanak να κυνηγήσει αυτή τη νέα πρόκληση στο να ασχοληθεί με την ομάδα την οποία διοικεί από κοινού με το Markko Martin. Την ομάδα που δραστηριοποιείται στο WRC2 και μάλιστα είναι αυτή με την οποία στο φετινό Ράλι Ακρόπολις συμμετείχαν οι δικοί μας Λάμπρος Αθανασούλας και Νίκος Ζακχαίος.
Για να δούμε…