Ο Romain Grosjean επέστρεψε πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου της Formula 1, σε μια στιγμή με έντονο συναισθηματικό φορτίο, χάρη σε μια ειδική δοκιμή που διοργάνωσε η πρώην ομάδα του, Haas, στην πίστα του Mugello στην Ιταλία.

Ο Γάλλος οδηγός είχε να οδηγήσει μονοθέσιο F1 από το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν το 2020, όταν το σοκαριστικό ατύχημά του στον πρώτο γύρο τον οδήγησε να περάσει μέσα από τις μπαριέρες, με το αυτοκίνητό του να τυλίγεται στις φλόγες. Το περιστατικό τον άφησε με σοβαρά εγκαύματα και ουσιαστικά σήμανε το τέλος της πορείας του στη Formula 1.
Τέσσερα χρόνια αργότερα, η Haas αποφάσισε να του δώσει την ευκαιρία για μια συγκινητική επιστροφή, στο πλαίσιο του προγράμματος Testing of Previous Car (TPC). Το πρωί της Παρασκευής, στην ιστορική πίστα του Mugello ο Grosjean κάθισε στην VF-23, φορώντας το κράνος που είχαν σχεδιάσει τα παιδιά του και το οποίο προοριζόταν για τον αποχαιρετισμό του στον τελευταίο του αγώνα στο Άμπου Ντάμπι.
Η δοκιμή απέκτησε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς δίπλα στον Grosjean βρέθηκε και ο Καναδός πρώην οδηγός και νυν σχολιαστής του F1 TV, James Hinchcliffe, ο οποίος οδήγησε επίσης τη VF-23 για τις ανάγκες τηλεοπτικού αφιερώματος. Παρών στην πίστα ήταν και ο επικεφαλής της Ferrari, Fred Vasseur, ενώ ο σημερινός επικεφαλής της Haas, Ayao Komatsu, ξαναβρέθηκε στο γνώριμο πόστο του, ως μηχανικός αγώνων του Grosjean – όπως τότε που συνεργάζονταν στη Formula 1.

Η Haas μας χάρισε έτσι μια επιστροφή στη μνήμη και στο συναίσθημα. Ο Grosjean, που σήμερα αγωνίζεται στο IndyCar, είχε δηλώσει πολλές φορές ότι θα ήθελε να αποχαιρετήσει τη Formula 1 όχι μέσα από τις φλόγες του Μπαχρέιν, αλλά με μια πιο "καθαρή" εικόνα. Χάρη στην πρωτοβουλία της Haas, αυτό το άτυπο αντίο ήρθε επιτέλους, έστω και καθυστερημένα, με τον Γάλλο να ξανακάθεται στο κόκπιτ μιας F1 και να γυρνά σελίδα σε ένα κεφάλαιο που σημάδεψε την καριέρα του.