Το Grand Prix της Κίνας επιστρέφει στο ημερολόγιο της Formula 1 έπειτα από πέντε χρόνια απουσίας και αυτή είναι μια σημαντική στιγμή για τους Κινέζους και για την F1 που είχε χάσει ένα σημαντικό σκέλος της εμπορικής της δυναμικής.
Ο λόγος της μακράς απουσίας ήταν φυσικά η πανδημία και το γεγονός πως η Κίνα χρειάστηκε περισσότερο χρόνο από τον υπόλοιπο πλανήτη να επιστρέψει στην κανονικότητα.
Η Κίνα επιστρέφει τώρα στο καλεντάρι και η επιστροφή αυτή έρχεται στο κατάλληλο timing για τον εορτασμό των 20 χρόνων από την πρώτη διοργάνωση η οποία είχε πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2004.

Η πίστα μήκους 5,451 χιλιομέτρων διαθέτει 16 στροφές, πολλές από τις οποίες είναι πολύ αργές, όπως για παράδειγμα το τμήμα μέσω των στροφών 1 έως 3 και 6 έως 14, ενώ άλλες είναι υψηλής ταχύτητας, όπως οι στροφές 7 και 8.

Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, οι οποίες χρησιμοποιούνται και οι δύο ως ζώνη DRS, η μία στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και η άλλη στην πίσω ευθεία μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου, από τη στροφή 13, η οποία είναι ελαφρώς κεκλιμένη στη στροφή 14.
Με βάση τις προσομοιώσεις και τα δεδομένα του παρελθόντος, τα ελαστικά δέχονται εδώ πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις που ανήκουν στη μεσαία κατηγορία, με την εξωτερική πλευρά του ελαστικού, ειδικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου, να φθείρεται περισσότερο.

Η τριάδα των ελαστικών που επιλέχθηκε το χειμώνα για τη Σαγκάη βρίσκεται στη μεσαία κατηγορία, με το C2 ως σκληρό, το C3 ως μεσαίο και το C4 ως μαλακό.
Sprint Race
Πέραν των τεχνικών ζητημάτων ωστόσο, όπως είναι οι επιλογές ελαστικών, υπάρχουν και άλλα θέματα που απασχολούν ενόψει του αγώνα της Κίνας. Είναι το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο που θα είναι πλήρες λόγω του Sprint Race του Σαββάτου και είναι το πρώτο φετινό Sprint Race έστω και αν κάποιοι διαφωνούν με αυτή την επιλογή, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον Max Verstappen.

O πρωταθλητής δεν βρήκε ως την εξυπνότερη κίνηση να ξεκινήσουν οι αγώνες Sprint για φέτος από μια πίστα την οποία οι οδηγοί έχουν να επισκεφτούν πέντε χρόνια, αλλά αναγνώρισε πως ο στόχος μπορεί να είναι να υπάρξουν ανακατατάξεις βαθμολογικά και αγωνιστικά, οπότε "Θα δούμε τι θα αντιμετωπίσουμε", κατέληξε.

Προς δικαίωσή του μάλλον αξίζει να αναφέρουμε πως φέτος η διαδικασία του Sprint Race αλλάζει σε σχέση με πέρσι. Συνεπώς και με δεδομένο πως οι αγώνες είναι πρωινοί όπως είναι φυσικό, λόγω της διαφοράς της ώρας.

Το πρόγραμμα του τριημέρου για την F1 διαμορφώνεται ως εξης:
Σκέλος | Ημέρα | Ώρα | Κανάλι |
---|---|---|---|
FP1 | 19 Απριλίου | 06:30 | ΑΝΤ1+ |
Κατατακτήριες Σπριντ | 19 Απριλίου | 10:30 | ΑΝΤ1+ |
Αγώνας Σπριντ | 20 Απριλίου | 06:00 | ΑΝΤ1+ |
Κατακτήριες δοκιμές | 20 Απριλίου | 10:00 | ΑΝΤ1+ |
Grand Prix | 21 Απριλίου | 10:00 | ΑΝΤ1+ |
Grand Prix | 21 Απριλίου | 16:30 | ΑΝΤ1 |
Όπως σε κάθε αγώνα έτσι και σε αυτόν η συνδρομητική τηλεόρση του ANT1+ θα προβάλειτην εκπομπή Formula 1 Show πριν και μετά τον κυρίως αγώνα της Κυριακής.

Συγκεκριμένα το πρωί της Κυριακής από τις 09:00 οι Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης θα παρουσιάσουν την εκπομπή που συνοδεύει την ζωντανή μετάδοση του αγώνα και μετά την καρό σημαία θα συνεχίσουν για τον σχολιασμό όσων είδαμε.